نظرسنجی نشان می‌دهد که تمرکز روی سلامت در هند و نقش ویتامین C در حال افزایش است


بیش از نیمی از پاسخ دهندگان این نظرسنجی به کاهش روزهای بیماری در فصول بارانی و زمستانی با استفاده از مکمل های ویتامین C اشاره کردند.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان این نظرسنجی به کاهش روزهای بیماری در فصول بارانی و زمستانی با استفاده از مکمل های ویتامین C اشاره کردند. | اعتبار عکس: GETTY IMAGES/ISTOCK

با بیرون آمدن جهان از بیماری همه گیر، تمرکز قابل توجهی بر سلامت در میان مردم سراسر جهان مشهود است. در پاسخ، شرکت جهانی مراقبت های بهداشتی Abbott با همکاری IPSOS، یافته های نظرسنجی جامع خود را با عنوان “زندگی سالم: نقش ویتامین C” منتشر کرده است.

این نظرسنجی که روی 2000 نفر در 9 شهر هند از جمله حیدرآباد انجام شد، اولویت‌های بهداشتی در حال تکامل افراد پس از همه‌گیری را روشن می‌کند. این نشان می‌دهد که از هر ده پاسخ‌دهنده، تقریباً هفت نفر سلامت خوب را در اولویت قرار می‌دهند و آن را با ایمنی قوی، سطوح انرژی پایدار و عملکرد روزانه یکپارچه مرتبط می‌دانند.

Kartik Peethambaran، معاون مدیر امور پزشکی Abbott India بر اهمیت ویتامین C در تقویت ایمنی بدن تأکید کرد. وی نقش آن را در پیشگیری و درمان عفونت های تنفسی، همراه با فواید سلامتی چندوجهی آن برجسته کرد.

این نظرسنجی فواید مشاهده شده و درک شده مرتبط با مکمل ویتامین C را نشان داد. در میان مزایای مشاهده شده، 52 درصد از پاسخ دهندگان به کاهش روزهای بیماری در فصول بارانی و زمستانی با استفاده از مکمل های ویتامین C اشاره کردند، در حالی که 61 درصد از زنان بهبودی سریع تر از بیماری را گزارش کردند. مزایای درک شده شامل تقریباً 60٪ از شرکت کنندگان، از جمله نیمی از مصرف کنندگان غیر مکمل، بود که مکمل های ویتامین C را به بهبود بهبود پس از بیماری نسبت دادند.

علاوه بر این، 65 درصد از پاسخ‌دهندگان مکمل‌های ویتامین را برای حفظ سلامت کلی و 52 درصد به توانایی آن در حمایت از سلامت استخوان و مفاصل اعتقاد داشتند. علاوه بر این، اکثریت قابل توجهی (73٪) گزارش دادند که به مصرف آب کافی و یک رژیم غذایی متعادل برای تسریع بهبودی از بیماری ها پایبند بودند.

با توجه به اثرات مصرف کم ویتامین C، 60٪ از پاسخ دهندگان نگرانی خود را در مورد کاهش ایمنی ابراز کردند، در حالی که 36٪ مصرف کم ویتامین C را با تاخیر در بهبودی از بیماری ها مرتبط دانستند.

ویکتور امانوئل، پزشک مشاور در بیمارستان پراجوالا، حیدرآباد، U. ویکتور امانوئل، با تکرار این احساس، مزایای سلامتی قابل توجهی را که با مصرف کافی ویتامین C مرتبط است، برجسته کرد. وی در مورد نقش آن در تقویت سیستم دفاعی بدن، ارتقای سلامت استخوان، تسهیل جذب آهن، کمک به بهبود زخم و حفظ سلامت دهان توضیح داد.