از کارکنان بیمارستان دولتی خواسته شد استفاده از تلفن همراه در مناطق بحرانی را محدود کنند


این دستور فوراً برای همه کارکنان بهداشتی اعمال می شود و جواهرات شامل انگشتر، النگو، دستبند، نخ های مذهبی و ساعت مچی خواهد بود.  تصویر فقط برای اهداف نمایندگی.  فایل

این دستور باید فوراً برای همه کارکنان بهداشتی اعمال شود و جواهرات شامل انگشتر، النگو، دستبند، نخ های مذهبی و ساعت مچی خواهد بود. تصویر فقط برای اهداف نمایندگی. فایل | اعتبار عکس: K. Murali Kumar

به عنوان یک اقدام ایمنی و برای اطمینان از اقدامات قوی کنترل عفونت در محل کار، همه کارکنان بهداشتی بیمارستان دولت مرکزی در حال حاضر ملزم به حذف انواع جواهرات زیر آرنج در حین انجام وظیفه هستند. آنها همچنین دستور داده اند استفاده از تلفن همراه را در مناطق بیمار و مناطق بحرانی از جمله ICU، HDU، بخش های بعد از عمل و اتاق های عمل محدود کنند.

دستورالعمل یک صفحه ای صادر شده توسط وزارت بهداشت اخیراً بیان می کند که اقدامات برای اطمینان از ایمنی و رفاه بیماران و کارکنان و اطمینان از اقدامات کنترل عفونت در حال انجام است.

همچنین بخوانید | مراقبت های بهداشتی خصوصی به اصلاح منافع عمومی نیاز دارد

توجه ما به این امر رسیده است که نیاز فوری به تقویت برخی اقدامات جواهرات در محل کار ما وجود دارد. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از جواهرات دستی در زیر آرنج تعداد کل میکروارگانیسم های پوست را افزایش می دهد. به همین ترتیب استفاده از تلفن همراه در حین انجام وظیفه به ویژه در مناطق بحرانی خطر ابتلا به عفونت را به همراه دارد.»

این دستور باید فوراً برای همه کارکنان بهداشتی اعمال شود و جواهرات شامل انگشتر، النگو، دستبند، نخ های مذهبی و ساعت مچی خواهد بود.

این اقدام احتیاطی برای به حداقل رساندن خطر انتقال عفونت و اطمینان از رعایت استانداردهای بهینه بهداشت و مراقبت از بیمار ضروری است. بیمارستان های مربوطه می توانند SOP خود را در مورد بهداشت دست تجدید نظر کنند و به طور خاص اشاره کنند که در آن ساعت مچی مجاز است. همچنین ممکن است نیاز به تدوین و اجرای سیاستی برای محدود کردن استفاده از تلفن همراه در مناطق مشخص باشد.

بر اساس انتشار اخیر “مقاومت ضد میکروبی: پرداختن به تهدید جهانی برای بشریت” که تعداد جهانی HARI در سال 136 میلیون نفر در سال است، هند یکی از کشورهایی است که بیشترین بار عفونت های مقاوم به بیمارستان (HARI) را در جهان تحمل می کند. ، چین، پاکستان و هند سنگین ترین بار را به دوش می کشند.

عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی (HAI)، عفونت‌هایی که در حین درمان بیماران برای شرایط پزشکی یا جراحی به دست می‌آیند، از شایع‌ترین عوارضی هستند که در طول ارائه خدمات بهداشتی رخ می‌دهند. بر اساس مقاله “نظارت عفونت مرتبط با مراقبت های بهداشتی در هند” منتشر شده در Lancet، این با افزایش عوارض و مرگ و میر، اقامت طولانی مدت در بیمارستان و هزینه های مراقبت های بهداشتی مرتبط است.

این سازمان افزود که در هند، بخش بزرگی از جمعیت به دنبال مراقبت های بهداشتی بستری در مراکز بهداشتی ثانویه یا سطح منطقه در بخش های دولتی و خصوصی هستند که بسیاری از آنها اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت ناکافی دارند. موانع اصلی اجرای پیشگیری و کنترل عفونت عبارتند از کمبود کارکنان اختصاصی و آموزش دیده، در دسترس بودن و استفاده نامناسب از PPE، و اقدامات بهداشتی و بهداشتی، همراه با ازدحام بیش از حد بیماران.