نظرسنجی نشان می‌دهد 41 درصد از پاسخ‌دهندگان در بنگالورو غذاهایی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند.


عکسی نمایش‌دهنده از مردم در غذاخوری‌های کنار جاده در بنگالورو.  این نظرسنجی در چارچوب یک بحث جهانی در مورد تأثیر مضر شیرین کننده ها و سطوح قابل قبول مصرف ایمن انجام شد.

عکسی نمایش‌دهنده از مردم در غذاخوری‌های کنار جاده در بنگالورو. این نظرسنجی در چارچوب یک بحث جهانی در مورد تأثیر مضر شیرین کننده ها و سطوح قابل قبول مصرف ایمن انجام شد.

در طی یک نظرسنجی آنلاین اخیر، 31 درصد از تقریباً 4500 نفری که در کارناتاکا مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که هر ماه غذاهایی مصرف می کنند که دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند. این نظرسنجی که توسط LocalCircles، یک پلتفرم رسانه اجتماعی اجتماعی انجام شد، در چارچوب بحث جهانی در مورد تأثیر مضر شیرین‌کننده‌ها و سطوح قابل قبول مصرف ایمن انجام شد.

بیش از 23000 پاسخ از مصرف کنندگان واقع در 295 منطقه هند دریافت شد. از 2900 نفری که در بنگالورو مورد بررسی قرار گرفتند، 41 درصد گفتند که غذاهای حاوی شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنند. 10 محصول برتر با شیرین کننده های مصنوعی مصرف شده توسط مردم شامل نوشابه های رژیمی سودا، آدامس های بدون قند و نوشیدنی های انرژی زا است.

در هند، FSSAI شش شیرین کننده مصنوعی به نام های سدیم ساخارین، آسپارتام، استه سولفام پتاسیم، سوکرالوز، نئوتام و ایزومالتولوز را برای استفاده در مواد غذایی در هند تایید کرده است.

پاسخ های کارناتاکا

ما 4348 پاسخ از کارناتاکا دریافت کردیم و متوجه شدیم که بنگالورو، با نزدیک به دو سوم پاسخ دهندگان. ساچین تاپاریا، بنیانگذار LocalCircles، گفت: همچنین بالاترین درصد (41٪) از مردم کارناتاکا را داشت که محصولاتی با شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کردند در مقابل میانگین ایالتی 31٪.

کل پاسخ ها شیرین کننده های مصنوعی مصرف کنید می خواهید نمایش خوبی از استفاده از شیرین کننده های مصنوعی داشته باشید
هند 23000 38% 91%
کارناتاکا 4,348 31% 82%
بنگالورو 2900 41% 89%

او گفت: «در حالی که نوشابه‌های رژیمی سودا، آدامس‌های بدون قند و نوشیدنی‌های انرژی‌زا محصولات محبوب با شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند، از هر سه پاسخ‌دهنده در بنگالورو، یک نفر این شیرین‌کننده‌ها را به شکل‌های دیگر همراه با چای یا قهوه، شیرینی‌های سنتی و غیره مصرف می‌کند.»

در حالی که 34 درصد از پاسخ دهندگان در بنگالورو گفتند که به طور منظم نوشابه های رژیمی سودا مصرف می کنند، 31 درصد گفتند که نوشیدنی های انرژی زا و 35 درصد آدامس های بدون قند مصرف می کنند. به همین ترتیب، 18 درصد گفتند که شکلات های بدون قند، 10 درصد بستنی های بدون قند و 19 درصد میله های انرژی مصرف می کنند.

الگوی مصرف تمام هند

در حالی که بیشترین درصد مصرف از دهلی با 45 درصد گزارش شده است، بمبئی پس از آن با 42 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که غذاهایی با شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنند. دو غذای حاوی شیرین‌کننده‌ها در همه 295 منطقه به‌طور گسترده مصرف می‌شدند – نوشیدنی‌های سودا رژیمی و آدامس‌های بدون قند، که توسط 32 درصد از پاسخ‌دهندگان (برای هر یک از این محصولات) در میان افراد مورد بررسی مشخص شد.

علاوه بر این دو محصول، 26 درصد نوشیدنی های انرژی زا، 18 درصد شکلات های بدون قند، 18 درصد بستنی های بدون قند، 5 درصد بارهای انرژی زا و 37 درصد دیگر غذاها و نوشیدنی ها را نشان می دهند. علاوه بر این، 32 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ روشنی ندادند و «نمی توانم بگویم» را انتخاب کردند. به طور کلی، از آن دسته از هندی‌های شهری که هر ماه غذاهایی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند، از هر سه نفر، یک نفر نوشابه رژیمی یا آدامس مصرف می‌کند. بسیاری از پاسخ دهندگان در این سوال بیش از یک محصول را انتخاب کردند.» آقای تاپاریا گفت.

در نظرسنجی سراسری، 66 درصد پاسخ دهندگان مرد و 34 درصد زن بودند. بیش از 42 درصد پاسخ دهندگان از شهرهای ردیف 1، 34 درصد از ردیف 2، و 24 درصد از سطح 3، 4 و مناطق روستایی بودند.

نمایش استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در محصولات غذایی

بیش از 91 درصد از 23000 پاسخ دهنده در هند گفتند که مارک های مواد غذایی باید استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را در قسمت جلوی بسته ها به طور برجسته نشان دهند. آقای تاپاریا افزود: «در حالی که 82 درصد از پاسخ دهندگان در کارناتاکا این نظر را بیان کردند، بنگالورو درصد کمی بالاتر در این دسته با 89 درصد است.