مطالعه: دیابت تشخیص داده نشده به میزان قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان COVID-19 و مرگ و میر در بسیاری از LMICها از جمله هند نقش داشته است.


این مطالعه نشان داد که 6.7 میلیون بیمار بستری در بیمارستان COVID-19 مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده بودند که از این تعداد 1.9 میلیون فوت کردند.  فایل.

این مطالعه نشان داد که 6.7 میلیون بیمار بستری در بیمارستان COVID-19 مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده بودند که از این تعداد 1.9 میلیون فوت کردند. فایل. | اعتبار عکس: B. VELANKANNI RAJ

دیابت تشخیص داده نشده به میزان قابل توجهی در بستری شدن و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​(LMIC) از جمله هند نقش داشته است، مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی منتشر شده است. لانست گفت.

این مطالعه تا حدی توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس و FIND، یک سازمان غیرانتفاعی بهداشت جهانی مستقر در ژنو، پشتیبانی شد. هشت LMIC مورد مطالعه قرار گرفتند – برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، نیجریه، پاکستان و آفریقای جنوبی.

همچنین بخوانید : روز جهانی دیابت | ریسک خود را بشناسید؛ پاسخ خود را بداند

بر اساس این مطالعه، در حالی که مشاهده می‌شود که بیماران مبتلا به کووید-19 که بیماری‌های مزمن – از جمله دیابت – تشخیص داده‌اند، ممکن است نسبت به جمعیت عمومی، نرخ بالاتری از بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان را تجربه کنند، با این حال، بار بیماری‌های همراه تشخیص داده نشده در طول همه‌گیری شیوع پیدا می‌کند. ، به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

این مطالعه با عنوان “تخمین بستری شدن و مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-19 مرتبط با دیابت تشخیص داده نشده در طول مرحله اول همه گیری در هشت کشور کم درآمد و با درآمد متوسط: یک مطالعه مدل سازی” عنوان شده است.

برای این مطالعه، مدلی برای تخمین بار بستری شدن و مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 که دیابت نوع 1 و 2 تشخیص داده نشده بودند، ارائه شد.

این مطالعه، طبق تخمین های مدل سازی آن، نشان داد که در سراسر هشت کشور، 6.7 میلیون بیمار بستری در بیمارستان COVID-19 مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده بودند که از این تعداد 1.9 میلیون فوت کردند. آنها 21.1 درصد از کل بستری های COVID-19 و 30.5 درصد از کل مرگ و میر ناشی از COVID-19 در این کشورها را تشکیل می دهند.

ما متوجه می‌شویم که اگر این جمعیت‌ها قبل از همه‌گیری کووید-19 مبتلا به دیابت تشخیص داده می‌شدند، می‌توانست از 1.7 درصد از بستری شدن در بیمارستان COVID-19 و 5.0 درصد از مرگ‌های COVID-19 جلوگیری کند و 1.8 میلیون سال زندگی با کیفیت تعدیل شده (QALY) به دست آورد.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که درک عوامل خطر که منجر به پیامدهای شدید COVID-19 می‌شوند می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری هدفمند در تلاش‌های پیشگیری و کنترل برای کاهش بار سیستم سلامت در طول موج‌های همه‌گیری آینده شود.

با توضیح بیشتر پیامدهای همه شواهد موجود، خاطرنشان کرد که بار فزاینده بیماری‌های غیرواگیر (NCD) نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در پیشگیری و تشخیص است.

در ادامه هشدار داده شد: «اختلالات غیرواگیر می‌توانند به شدت بار سلامتی ناشی از بیماری‌های عفونی جدید و نوظهور را افزایش دهند.» این موسسه اضافه کرد که یک متاآنالیز نشان داده است که دیابت سومین بیماری شایع همراه با شدت و مرگ و میر بیشتر COVID-19 بعد از فشار خون بالا و چاقی است. با این حال، حسابداری دیابت در بیماران مبتلا به COVID-19 بر روی جمعیت های مبتلا به دیابت شناخته شده متمرکز شده است، به طور بالقوه 45 درصد از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان که از وضعیت خود آگاه نیستند، حذف می شود.

“بیماری های غیرواگیر، به ویژه دیابت، چاقی و فشار خون بالا، به سرعت در LMIC ها در حال رشد هستند و بار سلامتی و اقتصادی جدی را متحمل می شوند. اهمیت آنها در طول همه گیری COVID-19 بزرگتر شده است. این مطالعه بر مزایای پیشگیری از موارد دیابت و اهمیت تشخیص به موقع برای کاهش بار بیماری در آینده تاکید می کند.