افسران بهداشت منطقه شرایط مربوط به گرما را از طریق اپیدمیولوژیست ها گزارش کنند


ریاست صحت عامه و طب پیشگیرانه به افسران صحت ولسوالی گفته است که از 11 آوریل شرایطی مانند راش گرمایی، ادم گرمایی، تتانی گرمایی، کرامپ گرمایی، سنکوپ گرمایی و گرمازدگی را از طریق اپیدمیولوژیست ها گزارش دهند.

در اطلاعیه ای که در مورد آمادگی برای موج گرما صادر شد، این اداره به افسران دستور داد تا علاوه بر گزارش بیماری های مرتبط با گرما در پلت فرم اطلاعات بهداشتی یکپارچه – برنامه ملی تغییر اقلیم و پورتال سلامت انسان، شرایط را نیز گزارش کنند. یک قالب گزارش جداگانه نیز در حال انتشار بود.

این اداره از افسران خواست تا با توجه به افزایش دما، ساعات کاری کارمندان صحی از جمله داوطلبان را بر اساس نیازهای محلی تغییر دهند.

مسئول پزشکی مرکز بهداشت اولیه (PHC) / PHC شهری می تواند با مشورت مسئول بهداشت منطقه / مسئول بهداشت شهر / مسئول بهداشت شهرداری تصمیم بگیرد.

گوشه نمک آبرسانی خوراکی (ORS) باید در تمام مراکز بهداشتی برای استفاده عموم در دسترس باشد.

طبق پرتال سیستم مدیریت توزیع دارو، بیش از 10 هزار بسته ORS از 10 آوریل در دسترس بود. افسران باید ورودی های پورتال و به روز رسانی روزانه موجودی را تأیید کنند. این ریاست گفت: به تیم های واحد پزشکی سیار دستور داده شد تا نسبت به موج گرما در مکان های کمپ برای مردم آگاهی ایجاد کنند.