1000 نقطه آبرسانی مجدد در سراسر تامیل نادو برای مقابله با تاثیر موج گرما راه اندازی شده است


با توجه به افزایش سطح گرما، حدود 1000 “نقطه آبرسانی مجدد” با کیوسک های آب و محلول آبرسانی خوراکی (ORS) توسط ارگان های محلی در سراسر ایالت راه اندازی شده است.

هدف اصلی تامین آب برای مردم است. مقامات گفتند که از سوی خود، وزارت بهداشت ORS را برای این نقاط ارائه خواهد کرد. اداره بهداشت عمومی (DPH) و طب پیشگیری در بخشنامه ای اعلام کرد که دمای شدید و شرایط جوی ناشی از آن بر مردم تأثیر منفی می گذارد زیرا باعث بیماری های مرتبط با گرما و استرس فیزیولوژیکی می شود که گاهی منجر به مرگ می شود.

به عنوان یک اقدام آمادگی، ریاست به همه افسران بهداشت منطقه، شهر و شهرداری دستور داده بود تا اطمینان حاصل کنند که گوشه های ORS در تمام مراکز بهداشتی – مراکز بهداشتی و سلامتی (HWC)، مراکز بهداشتی اولیه، مراکز فرعی بهداشتی، مراکز بهداشتی اولیه شهری در دسترس هستند. ، HWCهای شهری و مراکز بهداشت جامعه شهری – در طول تابستان.

افسران بهداشت منطقه باید با سازمان محلی که نقاط آبرسانی مجدد را ایجاد می کند و هماهنگی های لازم را برای ارائه ORS انجام می دهد، هماهنگ کنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که تعداد بسته های ORS در هر کمپ در نقاط آبرسانی مربوطه در دسترس است. محل این نقاط آبرسانی مجدد توسط ارگان های محلی و اداره منطقه نهایی خواهد شد.

بر این اساس، 1000 امتیاز برنامه ریزی شده است که 75 نقطه به چنای اختصاص داده شده است و 45 منطقه واحد بهداشتی (HUDs) هر کدام 15 تا 20 امتیاز اختصاص داده اند. تعداد تخمینی 9,41,500 ساشه ORS برای هفت روز مورد نیاز است. افسران بهداشت باید به افسر پزشکی بلوک و افسران سطح دوم دستور دهند تا از در دسترس بودن گوشه های ORS با محلول ORS آماده و همچنین پر کردن مجدد مکرر اطمینان حاصل کنند. نهادهای محلی باید آب آشامیدنی سالم را برای این منظور فراهم کنند.

افسران همچنین باید در دسترس بودن موجودی ORS کافی در انبار منطقه مربوطه شرکت خدمات پزشکی تامیل نادو (TNMSC) را نظارت کنند و در صورت نیاز بسته ها را به موقع جمع آوری کنند.

از TNMSC خواسته شده است که ساشه های ORS را تهیه و به HUD ها عرضه کند. افسران بهداشت منطقه و مسئول بهداشت شهر شرکت بزرگ چنای باید در ابتدا به مدت یک هفته طبق لیست اختصاص داده شده، آن را از انبار منطقه جمع آوری کنند. طبق گزارش های دریافتی از شرایط آب و هوایی از اداره هواشناسی هند، این کار باید تا 30 ژوئن انجام شود.