به گفته کارشناسان، روش جراحی می تواند به کنترل بیماری پارکینسون کمک کند


بزرگان در رویدادی که توسط بیمارستان رلا در 10 آوریل 2024 برگزار شد.

بزرگان در مراسمی که توسط بیمارستان رلا در 10 آوریل 2024 برگزار شد. | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

موسسه فناوری هند مدرس (IIT-M) در حال کار بر روی یک نمونه اولیه بومی از تحریک عمقی مغز (DBS)، یک روش جراحی سوراخ سوزنی برای قرار دادن ایمپلنت برای کنترل شرایط بیماری پارکینسون (PD)، یک اختلال کمتر تشخیص داده شده در هند، پزشکان بیمارستان Rela در کرومپت در روز چهارشنبه، 10 آوریل، در افتتاحیه کلینیک عیب یابی اختلال حرکتی و DBS گفتند. آنها گفتند DBS یک روش قابل اصلاح و برگشت پذیر با ریموت فیزیکی برای کمک به سفارشی کردن ایمپلنت مطابق با شرایط بیمار است.

پزشکان گفتند که روش DBS پیچیده نیست و حدود 10 تا 20 میلیون روپیه هزینه دارد، زیرا این تجهیزات فقط در کشورهای غربی موجود است و هزینه ایمپلنت توسط طرح بیمه جامع سلامت وزیر ارشد (CMCHIS) پوشش داده نمی شود. IIT-M در حال توسعه یک نمونه اولیه بومی است تا این درمان را در دسترس همه قرار دهد، اما به دلیل روش‌های ایمنی دقیق ممکن است طراحی آن بین 5 تا 10 سال طول بکشد.

A. Pavan Kumar Reddy، معاون کمیسر پلیس تامبارام، مهمان ارشد این مراسم، از پزشکانی که با اداره پلیس تامیل نادو همکاری می‌کنند، درخواست کرد تا آگاهی را در مورد این اختلال در میان پرسنل پلیس گسترش دهند.

محمد رلا، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بیمارستان رلا، گفت: اگرچه هیچ درمان دائمی برای PD وجود ندارد، اما مداخلات پزشکی پیشرفته می تواند به بیماران کمک کند تا زندگی عادی داشته باشند.

به گفته شانکار بالاکریشنان، سرپرست بالینی بخش مداخله نورولوژی، بیش از 350 نفر در مرحله دوم PD از روش DBS در شهر بهره مند شده اند. وی افزود: فیزیوتراپی و ورزش منظم همراه با رژیم غذایی سالم می تواند عضلات را تقویت کرده و تعادل، انعطاف پذیری و هماهنگی را بهبود بخشد.

یک جلسه یوگا ویژه برای 100 بیمار مبتلا به PD و اعضای خانواده آنها قبل از روز جهانی پارکینسون، که در 11 آوریل است، برگزار شد. گفت.

جهت نوبت دهی با شماره: 044-6666 7777 تماس بگیرید