داده – روشی سالم برای ارزیابی پیشرفت


(در هفته نامه مسائل بهداشتی خبرنامه، رامیا کنان در مورد رسیدن به سلامتی و ماندن در آنجا می نویسد. برای دریافت خبرنامه در صندوق پستی خود می توانید در اینجا مشترک شوید.)

بدون شک بزرگترین داستان در مراقبت های بهداشتی در هند در هفته گذشته، از همه چیز ناشی شد لانست. این مجله معتبر سرمقاله ای را در زمینه انتخابات آتی لوک سبها در کشور منتشر کرد و بر پیامدهای احتمالی وضعیت سیاسی ممکن است برای مراقبت های بهداشتی در کشور و در نتیجه رفاه شهروندان آن تاکید کرد. بیندو شاجان پراپادان در مورد آن گزارش شده است هندو: بدون دسترسی به داده های اخیر و قابل اعتماد، انتخاب های دموکراتیک ضعیف می شوند. این سازمان هشدار داد که برای اولین بار در 150 سال گذشته، یک دهه تمام بدون هیچ اطلاعات رسمی جامعی در مورد هند یا مردم آن سپری شده است و اکوسیستم مراقبت های بهداشتی هند را به خطر می اندازد. تلاش سیستماتیک برای پنهان کردن از طریق کمبود داده به این معنی است که مردم هند به طور کامل مطلع نیستند. در کنار این، کاهش هزینه‌های دولت در حوزه سلامت، تأخیر در انجام سرشماری سال 1390 و گزارش نمونه پیمایش سامانه ثبت در سال 1390 و عدم انتشار در حوزه عمومی بررسی‌های تکمیل‌شده فقر نیز به‌عنوان کاستی در اکوسیستم بهداشت و درمان کشور مطرح شده است. . در بازگشت به همه‌گیری کووید-19، لانست گفت: یکی دیگر از موضوعات بحث برانگیز عدم اعتبار ادعای مداوم هند است که تنها 0.48 میلیون نفر در نتیجه همه‌گیری کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) ) و سایر برآوردها شش تا هشت برابر بزرگتر هستند. سرمقاله بدون هیچ حرفی، سؤالات دقیقی را مطرح می کند: «چرا دولت اینقدر از نشان دادن وضعیت واقعی سلامت می ترسد؟ و مهمتر از آن، دولت چگونه در نظر دارد پیشرفت را اندازه گیری کند در حالی که داده ای وجود ندارد؟» هنوز هیچ پاسخی از سوی دولت به طور رسمی در این مورد صورت نگرفته است، اما تنها می توان امیدوار بود که این پیام به طور موثر به خانه منتقل شده باشد و دیگر اطلاعاتی در پشت سایه ها و افکار غم انگیز پنهان نشود.

ماجرای مهم دیگر هفته گذشته، حکم دادگاه عالی در مورد پرونده آیورود پاتانجلی بود. اکنون برخی ممکن است بگویند اینها مسائلی هستند که تحولات اصلی سلامتی نیستند، اما ساده لوحانه است که آنها را از تأثیر واقعی آنها بر آینده بنویسیم. نگاه به سلامتی، نگاهی سالم به آن است. و از مظاهر متعدد اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی آن آگاه باشد. مراقبت‌های بهداشتی خوب باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود، هیچ گونه مصالحه‌ای برای ارائه آن وجود ندارد. کریشناداس راجاگوپال در جزئیات نوشت: SC رامدف، عذرخواهی پاتانجلی را رد کرد. ابراز نگرانی می کند که FMCG ها مصرف کنندگان ساده لوح را “بالا و پایین مسیر باغ” می برند. این قضاوت در دل خود رفاه مردم این کشور را در پی داشت و داوران دیگر مشت خود را نگه نداشتند.

دادگاه از پذیرفتن دور دوم عذرخواهی از گورو یوگا خودخوانده بابا رامدف، پاتانجلی آیورود لیمیتد، و مدیر عامل آن آچاریا بالکریشنا در یک پرونده تحقیرآمیز، با ابراز نگرانی در مورد شرکت‌های کالاهای مصرفی متحرک سریع (FMCG) که با سلامتی بازی می‌کنند، خودداری کرد. مردم ساده لوح در حالی که دولت در شکستن شلاق شکست خورده است. این دادگاه که شامل قاضی احسن الدین امان الله نیز می شود، گفت تبلیغات اعتراض آمیز و گمراه کننده پاتانجلی آیورود برای درمان همه چیز از دیابت و چاقی گرفته تا اختلال عملکرد کبد و حتی کووید-19 در طول ماه های همه گیری، “نقض عمدی و عمدی” این قانون بود. داروها و داروهای جادویی (تبلیغات قابل اعتراض) قانون 1954 و قوانین آن. دادگاه عالی در 27 فوریه علیه پاتانجلی آیورود و آقای بالکریشنا به دلیل نقض تعهدی که در نوامبر 2023 به آن داده شده بود مبنی بر خودداری از تبلیغ “درمان” بر خلاف قانون 1954، اقدام به تحقیر کرد. در 21 نوامبر، دادگاه عالی به این شرکت دستور داده بود که هیچ “بیانیه گاه به گاه” به رسانه های مکتوب یا الکترونیکی در مورد اثربخشی محصولات دارویی خود ارائه نکند یا در اظهارات تحقیر آمیز در مورد سایر رشته های پزشکی، از جمله آلوپاتی، افراط نکند. با این حال، روز بعد، آقای رامدف یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده بود.

دادگاه همچنین خشم خود را متوجه سازمان صدور مجوز ایالت اوتاراکند به دلیل انتخاب چشم پوشی از تبلیغات گمراه کننده کرد. «شست هایت را چرخاندی… چرا نباید مثل یک تُن آجر بر سر افسرانت فرود بیاییم؟ قاضی کوهلی به یکی از مقامات مرجع صدور مجوز ایالت اوتاراکند که در دادگاه حضور داشت، گفت: شما از سال 2018، زمانی که اولین شکایت درباره محصولات آنها مطرح شد، تا سال 2024 در خواب عمیقی بودید. باید دید که آیا این یک عامل بازدارنده برای تبلیغات متعددی خواهد بود که نویدبخش درمان‌های خارق‌العاده و فریب مردم ساده لوح هستند که مکرراً در رسانه‌های هند منتشر می‌شوند.

دستور مهم دیگر در این هفته، دستور دولت به شرکت‌های تجارت الکترونیکی برای حذف Bournvita و سایر نوشیدنی‌ها از دسته «نوشیدنی‌های بهداشتی» است.. کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک پس از یک تحقیق به این نتیجه رسید که هیچ “نوشیدنی بهداشتی” بر اساس قانون FSS 2006 تعریف نشده است. محتوای قند موجود در نوشیدنی ها کاملاً از پارک نوشیدنی بهداشتی خارج می شود، اگرچه شرکت استدلال می کند که تمام مواد تشکیل دهنده آن توسط FSSAI تایید شده بود و برای مصرف انسان ایمن بودند. باز هم باید دید که اجرای آن چقدر قوی خواهد بود.

یک قطعه طولانی توسط سوجانیا پادیکال داستان شگفت انگیزی را توضیح می دهد که چگونه دانشمندان فرمول را نوشتند و درمان سلولی CAR-T خود هند را برای درمان برخی از انواع سرطان توسعه دادند. ظرافت، اراده و همکاری های علمی که NexCAR19 را در زمان نسبتاً کوتاهی که برای توسعه طول کشید امکان پذیر کرد، چیزی جز الهام بخش نیست. برای خواندن جزئیات داستان روی لینک کلیک کنید.

سوچیترا کارتیکیان و راجیو جایدوان در این دو داستان، به‌روزرسانی‌های مهم در مورد COVID-19 را به شما ارائه می‌کند: سناریوی کنونی و نحوه مقابله با COVID-19، و یک مطالعه بانک خون میزان واقعی ابتلا به کووید طولانی را نشان می‌دهد.

در حالی که ما در حال جستجو برای یک قطعه دم این هفته، بالا آمد متیو فارر توضیحی از تحقیقات طولانی مدت تیم او: آنها یک نوع ژنتیکی جدید را شناسایی کردند که باعث پارکینسون می شود و راهی برای غلبه بر آن نشان می دهد. این جهش با پارکینسونیسم در سه خانواده مرتبط بود و در 13 نفر دیگر در چندین کشور از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، ترکیه، تونس، ایالات متحده و بریتانیا یافت شد، اگرچه افراد و خانواده‌های مبتلا از بسیاری از مناطق منشاء می‌گیرند. در جهان، آنها یک قطعه یکسان از کروموزوم 6 را به اشتراک می گذارند که حاوی RAB32 Ser71Arg است. این نشان می دهد که این بیماران همه با یک فرد مرتبط هستند. اجدادشان پسر عموی دور هستند. همچنین نشان می دهد که تعداد بیشتری از عموزاده ها برای شناسایی وجود دارد.

از صفحه سلامت

در اینجا گزینه های کلیدی دیگری وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید این هفته بخوانید:

اس ویجی کومار گزارش هایی در مورد دستور مرکز برای بررسی خارجی هایی که اعضای بدن را در هند دریافت می کنند.

زبده حمیدپادکست In Focus به آنچه پروژه ژنوم 10000 می تواند در مورد سلامت هند به ما بگوید نگاه می کند.

اگر می‌خواهید بدانید چرا هشدار WHO در مورد هپاتیت ویروسی وجود دارد، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر طرفداری از طب مدرن یا طب هندی گرفته اید، یا از هر دوی آنها راحت هستید، این داستان توسط سی. مایا برای شماست: قبل از نظرسنجی لوک سبها، بحث بر سر «میکسوپاتی» در مراقبت های بهداشتی داغ شد.

هندوها سرمقاله درباره کمبود داروی سل: سوء مدیریت فاحش.

همانطور که با اهمیت داده ها شروع کردیم، بیایید این هفته را با یک داستان آشکار که حول داده ها می چرخد ​​و به سلامت آینده این ملت مربوط می شود، به پایان برسانیم. سیدارت کومار سینگ در مورد نیاز مبرم برای رسیدگی به چشم انداز سوء تغذیه هند می نویسد.

برای اطلاعات بیشتر درباره سلامتی، به صفحه سلامت ما سر بزنید، و در خبرنامه سلامت در اینجا مشترک شوید.