سومیا سوامیناتان می‌گوید علم باید سلامت عمومی را هدایت کند


نالینی کریشنان، یکی از بنیانگذاران REACH، سمت چپ، سومیا سوامیناتان، رئیس MSSRF، و نویسنده آنورادا ماسکارنهاس، سمت راست، در میزگرد کتاب «در چرخ تحقیق» در چنای در 27 آوریل 2024.

نالینی کریشنان، یکی از بنیانگذاران REACH، سمت چپ، سومیا سوامیناتان، رئیس MSSRF، و نویسنده آنورادا ماسکارنهاس، سمت راست، در میزگرد کتاب «در چرخ تحقیق»، در چنای در 27 آوریل 2024. | اعتبار عکس: Akhila Easwaran

سومیا سوامیناتان با اشاره به اینکه قرنطینه در طول همه‌گیری کووید-19 در چین مؤثر بود، زیرا توانستند ظرف مدت سه ماه با تعطیلی کامل ووهان و بسیاری از مکان‌های همسایه آن را مهار کنند، کتاب بازی اتخاذ شده در سراسر جهان اشتباه بود. ، رئیس بنیاد تحقیقاتی ام اس سوامیناتان و دانشمند ارشد سابق سازمان بهداشت جهانی (WHO).

ما سپس دیدیم که کشور به کشور آن را مطرح می کند [lockdown] همانطور که چین این کار را انجام داد و نشان داد که آن را به کتاب بازی تبدیل کرد. سپس کشورهای با درآمد بالا این کار را انجام می دادند و این راه حل شد. این همان جایی است که اشتباه پیش رفت.» او گفت.

او مشاهده کرد که هر خانواده ای که به راحتی زندگی می کند و غذا به آنها تحویل داده می شود در یک کشور فقیر یا در یک محله فقیر اتفاق نمی افتد. بنابراین، من فکر می‌کنم کتاب بازی که در سرتاسر جهان به تصویب رسید اشتباه بود. در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد اقدامات بهداشت عمومی انجام شده است.

این بحث که توسط مرکز بین المللی چنای سازماندهی شد بر اساس کتابی با عنوان “در چرخ تحقیق – بیوگرافی انحصاری دکتر سومیا سوامیناتان” بود. نویسنده کتاب، Anuradha Mascarenhas، و Nalini Krishnan، یکی از بنیانگذاران REACH، بخشی از پانل بودند.

«تعطیلی مدرسه یکی دیگر از موارد بحث برانگیز بود. اما در بسیاری از کشورها، مدارس در چند هفته بازگشایی شدند، مانند سوئیس، مدارس تنها به مدت پنج هفته تعطیل شدند زیرا دولت گفته بود که هزینه دور نگه داشتن کودکان از مدرسه بسیار زیاد خواهد بود. در آن زمان می دانستیم که بچه های کوچک به شدت تحت تأثیر قرار نگرفته اند. خطر پزشکی زیادی وجود نداشت اما سایر خطرات ناشی از نرفتن کودکان به مدرسه بسیار زیاد بود. بنابراین، مدارس در اولویت قرار گرفتند.

در هند، علیرغم شواهد کافی در آن زمان، مدارس به مدت دو سال بسته بودند که نشان می‌داد بهتر است کودکان در مدارس باشند. دکتر صومیا گفت، جدای از اینکه آنها آموزش را از دست داده اند، بسیاری از کودکان وعده های غذایی مدرسه را از دست داده اند، و متعجب است که چگونه کودکانی که به آموزش آنلاین دسترسی ندارند می توانند به عقب برسند. این اتفاق در سراسر آفریقا رخ داد. این تأثیر اقتصادی همه‌گیری خواهد بود که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت، زیرا یک نسل کامل آموزش و تغذیه را از طریق شبکه ایمنی اجتماعی از دست داده‌اند.»

ما باید خیلی دقیق فکر کنیم. علم باید سلامت عمومی را هدایت کند. در همه زمان‌ها اینطور نبود، علم سلامت عمومی را هدایت می‌کرد، اما مردم کارهایی انجام می‌دادند که ممکن است برای کشورشان نامناسب باشد. برای سازمان جهانی بهداشت، ایجاد یک دستورالعمل برای کل جهان دشوار است.

هنگامی که دکتر نالینی کریشنان در مورد راه اندازی سیستم COVAX سوال کرد، دکتر سومیا گفت که ایده این بود که همه کشورها گرد هم جمع شوند تا در مورد نحوه اشتراک واکسن ها توافق کنند و برای یک چارچوب دسترسی عادلانه توافق کنند. او حتی قبل از عرضه واکسن ها در مورد کمپین های اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست صحبت کرد.