وزارت بهداشت به افسران بهداشت دستور می دهد تا کلینیک های “جعلی” در کارناتاکا را پلمپ کنند


در پی کشف اخیر راکت تعیین جنسیت در مناطق بنگالورو، ماندیا و میسورو، وزارت بهداشت به افسران بهداشت منطقه (DHOs) دستور داده است تا قانون مراکز پزشکی خصوصی کارناتاکا (KPME) را به طور مؤثرتر اجرا کنند و «جعلی» را مهر و موم کنند. کلینیک ها.

در بخشنامه ای که در این رابطه صادر شده است، کمیسر بهداشت ایالتی Randeep D. گفته است که به مقامات بهداشتی دستور داده شده است که تمام تأسیسات را بازرسی کنند و بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه های تشخیصی غیرمجاز را که توسط پزشکان «قلابی» اداره می شوند، مهر و موم کنند.

«طبق قانون KPME، همه مؤسسات پزشکی خصوصی باید اجباری ثبت نام KPME را دریافت کنند. مشاهده شده است که پزشکان قلابی (کواک ها) که صلاحیت های لازم برای طبابت را ندارند، به صورت غیرقانونی و بدون ثبت نام، کلینیک ها و آزمایشگاه ها را اداره می کنند. تعداد کلینیک ها و پزشکان جعلی در حال افزایش است. در این بخشنامه به تمامی مسئولان بهداشتی و درمانی بخشداری و تالوک دستور داده شده است که نسبت به این گونه تاسیسات اقدام مناسب و پلمب آنها را انجام دهند.

طبق بخش 19 قانون اصلاح KPME، 2017، هر شخصی که یک مؤسسه پزشکی خصوصی ثبت نشده تأسیس یا اداره کند، تا سه سال حبس و 1 لک جریمه نقدی دارد. در صورت مشاهده هرگونه فعالیت بدون ثبت نام، نسبت به پلمپ آن تا پایان پرونده اقدام خواهد شد. آقای راندیپ گفت: بیمارانی که برای درمان در چنین موسسات پزشکی خصوصی ثبت نشده بستری می شوند باید فورا به سایر موسسات پزشکی منتقل شوند و اقدامات مناسب برای ایمنی بیماران انجام شود.

منابع گفتند مرکزی که گفته می شود برای اسکن در راکت اخیر تعیین جنسیت استفاده شده است، تحت قانون KPME ثبت نشده است. یک مقام مسئول ثبت گفت: «از حدود 38000 مرکز بهداشتی شامل مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی در ایالت، حدود 34000 مورد تحت قانون KPME ثبت شده است.

این مقام مسئول افزود: «در پی مورد اخیر، ما فقط تکرار می‌کنیم که قانون KPME باید برای از بین بردن کوک‌ها یا پزشکان قلابی که پس از گذراندن برخی دوره‌های مکاتبه‌ای در حال طبابت هستند، به طور مؤثرتر اجرا شود».