مانداویا می گوید که تیم وزارت بهداشت برای کمک به بیماری های مربوط به گرما از بیهار، اوتار پرادش بازدید می کند.


  وزیر بهداشت اتحادیه منسوخ مانداویا ریاست جلسه ای در سطح بالا را برای بررسی آمادگی بهداشت عمومی در مورد شرایط موج گرما در سراسر کشور در Nirman Bhawan در دهلی نو در روز سه شنبه بر عهده دارد.

وزیر بهداشت اتحادیه منسوخ مانداویا ریاست جلسه ای در سطح بالا را برای بررسی آمادگی بهداشت عمومی در مورد شرایط موج گرما در سراسر کشور در Nirman Bhawan در دهلی نو در روز سه شنبه بر عهده دارد. | اعتبار عکس: ANI

منسوخ منداویا، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه گفت، تیمی از کارشناسان وزارت بهداشت اتحادیه از ایالت‌هایی مانند اوتار پرادش و بیهار بازدید خواهند کرد تا از آنها در اقدامات واکنش بهداشت عمومی برای رسیدگی به بیماری‌های مرتبط با گرما حمایت کنند.

آقای مندویه گفت: “چندین ایالت از چند روز گذشته شرایط شدید گرما را تجربه کرده اند و این امر بر اهمیت آمادگی قوی و به موقع از طریق آگاهی و اقدامات اولیه تاکید دارد.” به ایالت ها توصیه شد که آمادگی مراکز بهداشتی را از نظر داروهای ضروری، مایعات داخل وریدی، ORS، آب آشامیدنی و غیره بررسی کنند. وزیر در جلسه آمادگی بهداشت عمومی برای مدیریت موج گرما در سراسر کشور برگزار کرد.

آقای منداویا گفت که شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، تحقیقاتی را در مورد چگونگی به حداقل رساندن تأثیر موج گرما بر سلامت انجام خواهد داد.

این وزارتخانه از اداره هواشناسی هند (IMD) خواسته است تا پیش بینی های روزانه آب و هوا را به گونه ای منتشر کند که به راحتی قابل تفسیر و انتشار باشد.

در این جلسه به وزیر اطلاع داده شد که نظارت روزانه بر بیماری های مرتبط با گرما تحت برنامه ملی تغییر اقلیم و سلامت انسان (NPCCHH) در همه ایالت ها و مناطق در بستر یکپارچه اطلاعات سلامت (IHIP) و کلیه امکانات بهداشتی تضمین شده است. از آنها خواسته شده بود که با استفاده از ورود به سیستم P-form شرکت کنند.

این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک برنامه اقدام ملی در مورد بیماری های مرتبط با گرما در ژوئیه 2021 منتشر شد که در آن رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) برای نظارت بر موارد گرمازدگی و مرگ و میر با یک برنامه آمادگی قبل و در طول فصل تابستان را تشریح می کند.

همچنین تاکید ویژه ای بر بیماری های مرتبط با گرما (HRI) در سالمندان، نوزادان و کودکان، زنان باردار، کارگران در فضای باز و دستی و سایر بخش های آسیب پذیر دارد. بر اساس این طرح اقدام، به کشورها توصیه شد با ترتیب دادن تامین برق بدون وقفه، نصب پنل‌های خورشیدی و اتخاذ تدابیری برای کاهش گرمای داخلی از طریق اقدامات بام خنک/سبز، سایه‌اندازی پنجره‌ها، سایه‌های بیرونی و غیره، آمادگی خود را برای گرمای شدید در سطح مراکز بهداشتی افزایش دهند. بر.

وزارت بهداشت با تاکید بر ایالت‌ها و مرکزی گفت: «حساس‌سازی توده‌ها مهم است، اما حساس‌سازی و ظرفیت‌سازی افسران پزشکی، کارکنان بهداشتی و کارکنان سطح پایه در مورد بیماری‌های مرتبط با گرما، شناسایی و مدیریت زودهنگام آن نیز مهم است». سازمان ها به آگاهی مردم در مورد اقدامات پیشگیرانه.