وضعیت فصلی، آنفلوانزای پرندگان در حال پایش، تحت کنترل: مرکز


به دنبال شناسایی ویروس آنفلوانزای مرغی در بین گاوها و شیر در ایالت های مختلف ایالات متحده، وزارت بهداشت اتحادیه روز دوشنبه اعلام کرد اقدامات بهداشتی مانند جوشاندن شیر و پختن گوشت در دمای مناسب به جلوگیری از انتقال ویروس از یک محصول آلوده به آن کمک می کند. انسان ها.

این وزارتخانه برای بررسی وضعیت با کارشناسان جلسه ای برگزار کرد. این سازمان گفت علاوه بر آنفولانزای پرندگان، وضعیت آنفولانزای فصلی در ایالات مختلف/UT از طریق شبکه برنامه نظارت بر بیماری‌های یکپارچه (IDSP) را به‌صورت لحظه‌ای زیر نظر دارد و هشدار داد که کودکان خردسال و سالمندان مبتلا به بیماری‌های همراه بیشترین میزان را دارند. گروه های آسیب پذیر

آنفولانزای فصلی یک عفونت حاد تنفسی است که توسط ویروس‌های آنفلوانزا ایجاد می‌شود که در تمام نقاط جهان در گردش است و موارد ابتلا در ماه‌های خاصی در سطح جهان افزایش می‌یابد.

از زمان اولین مورد آنفولانزای A H1N1 که در سال 2009 شناسایی شد، هر سال، هند شاهد دو اوج این آنفولانزای فصلی است – یکی از ژانویه تا مارس و دیگری در فصل پس از باران های موسمی. این وزارتخانه اعلام کرد: تا کنون هیچ افزایش غیرعادی هشدار دهنده ای در موارد آنفولانزای فصلی در هیچ نقطه ای از کشور مشاهده نشده است.

این وزارتخانه نظارت بی‌درنگ موارد آنفولانزا مانند بیماری و عفونت‌های حاد تنفسی شدید در OPD و IPD مراکز بهداشتی را که توسط IDSP، مرکز ملی کنترل بیماری‌ها از طریق شبکه تحقیقات پزشکی شورای هند در آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور انجام می‌شود، هدایت کرده است.

وزارت در عین حال، دستورالعمل‌هایی را در مورد طبقه‌بندی بیماران، پروتکل درمان و دستورالعمل‌های مدیریت ونتیلاتور به ایالات/سرزمین‌های اتحادیه ارائه کرده است و همچنین به دولت‌های ایالتی در مورد واکسیناسیون کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با موارد H1N1 سر و کار دارند، توصیه کرده است. در این اطلاعیه آمده است: از هم اکنون وضعیت تحت کنترل است و از نظر ویروس آنفلوانزای فصلی و پرندگان نیز تحت نظارت است.