از چیزهای شیرین و دیابت


(در هفته نامه مسائل بهداشتی خبرنامه، رامیا کنان در مورد رسیدن به سلامتی و ماندن در آنجا می نویسد. برای دریافت خبرنامه در صندوق پستی خود می توانید در اینجا مشترک شوید.)

در یک خبرنامه لاغرتر و پست تر Health Matters این هفته، ما به مجموعه‌ای باریک از داستان‌های سلامتی هفته گذشته، رویدادهای خبری کلیدی و توضیح‌دهنده‌ها، خوشه‌های مبتنی بر موضوع در مورد سلامت و مسائل مرتبط نگاه می‌کنیم.

آیا نمی دانستید که مصرف غذاهای شیرین و پر کربوهیدرات، احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. عجیب اما واقعی، ظاهراً دنیای بالینی همیشه این موضوع را بحث برانگیز دانسته است. برخی بودند که ذخیره خود را با تأثیر شاخص گلیسمی (GI – پاسخ بدن از طریق قند خون بعد از غذا) و بار گلیسمی (GL – GI * مقدار غذای مصرفی) بر سلامت فرد تنظیم کردند، اما پس از آن، شواهد کافی وجود نداشت. برای حمایت از آن و آنچه علم بهداشت است اما کاملاً بر اساس شواهد هدایت می شود. بنابراین گروهی از مردم تصمیم گرفتند شواهدی برای آن بیابند.

گزارش ما در مورد مقاله اخیر در لانست یافته‌های کلی را فهرست می‌کند – که البته کلید آن این بود که هم GI و هم GL ارتباط مشخصی با ابتلا به دیابت دارند، به‌ویژه در افراد با شاخص توده بدنی بالاتر و با سابقه خانوادگی دیابت. در مجموع 127594 بزرگسال 35 تا 70 ساله بدون دیابت شناخته شده از 20 کشور با درآمد بالا، با درآمد متوسط ​​و کم درآمد، به عنوان بخشی از مطالعه آینده نگر اپیدمیولوژی شهری و روستایی (PURE) ثبت نام کرده بودند. رژیم غذایی آنها در ابتدا با استفاده از پرسشنامه بسامد غذای خاص کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. GI و GL بر اساس دریافت هفت دسته از غذاهای حاوی کربوهیدرات برآورد شد.

با گسترش مقاومت ضد میکروبی در سراسر جهان، این ابتکار ساده، نسل بعدی پزشکان که مبارزه با AMR را رهبری می کنند، جایگاه خاص خود را در خورشید دارد. اول، در مورد خود مقاومت ضد میکروبی (AMR). مقاله 2022 در لانست نشان داد که عفونت های AMR به تنهایی باعث مرگ 1.27 میلیون نفر در سال 2019 شده است. علاوه بر این، تخمین زده می شود که 4.95 میلیون مرگ مرتبط با AMR باکتریایی در همان دوره وجود داشته باشد، به این معنی که AMR ممکن است وجود داشته باشد اما بیماری زمینه ای ممکن است باعث مرگ شود. این مقاله خاطرنشان کرد، مقاومت ضد میکروبی (AMR) یک تهدید بزرگ برای سلامت انسان در سراسر جهان است. انتشارات قبلی اثر AMR را بر بروز، مرگ و میر، طول مدت اقامت در بیمارستان و هزینه های مراقبت های بهداشتی برای ترکیبات پاتوژن-دارو خاص در مکان های انتخابی تخمین زده اند.

همانطور که WHO می گوید، AMR زمانی رخ می دهد که باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها دیگر به داروهای ضد میکروبی پاسخ نمی دهند. در نتیجه مقاومت دارویی، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای ضد میکروبی بی اثر می شوند و درمان عفونت ها دشوار یا غیرممکن می شود و خطر گسترش بیماری، بیماری شدید، ناتوانی و مرگ را افزایش می دهد. AMR یک فرآیند طبیعی است که در طول زمان از طریق تغییرات ژنتیکی در پاتوژن ها اتفاق می افتد. ظهور و گسترش آن توسط فعالیت های انسانی، عمدتاً استفاده نادرست و استفاده بیش از حد از داروهای ضد میکروبی برای درمان، پیشگیری یا کنترل عفونت ها در انسان، حیوانات و گیاهان تسریع می شود. استفاده نادرست و استفاده بیش از حد از داروهای ضد میکروبی در انسان، حیوانات و گیاهان، محرک های اصلی در توسعه پاتوژن های مقاوم به دارو هستند.

در این زمینه است که تلاش های انجام شده توسط یک دسته جوان از پزشکان در ارتباط با سالمندان در این حرفه، با تجربه در برخورد با AMR در ICU قابل توجه است. ایده این است که جوانان را در مورد خطرات تجویز بیش از حد یا تجویز داروهای ضد میکروبی غیر ضروری به بیماران آموزش دهیم تا اشتباهاتی که دهه‌ها ادامه داشته است، اصلاح شود. این برنامه توسط Rotary Medicrew، یک انجمن مهم دانشجویان پزشکی در سراسر جهان، و AMR Declaration Trust، یک سازمان غیردولتی با تخصص در مقابله با AMR، برای پخش گسترده پیامی در مورد مقابله با مقاومت ضد میکروبی و به معنای واقعی کلمه اشباع کردن گروه‌های مختلف پزشکی و متحد از اطلاعات، آغاز شد. در مورد اهمیت صحبت و پیشگیری از کمک های ضد میکروبی در جامعه و بیمارستان ها. هدف آن توانمندسازی دانشجویان پزشکی با دانش و ابزار برای مقابله با این چالش بهداشت جهانی، شامل تخصص یک سازمان غیردولتی و یک سازمان دانشجوی پزشکی مهم در سراسر جهان است. علاوه بر این، این ایده همچنین رساندن پیام آگاهی AMR به مردم، ایجاد انطباق در بین مردم با رژیم های دارویی است. این ابتکار با شروع یک وبینار، معرفی این مفهوم به پزشکان، پیر و جوان، در یک گروه واتس‌اپ قرار گرفته است که امکان بحث و گفتگوی بلادرنگ در مورد موارد و راه‌حل‌هایی برای مشکل خود AMR را فراهم می‌کند.

در همین زمینه، این گزارش را نیز بخوانید: اقدام فوری برای مبارزه با مقاومت ضد میکروبی لازم است.

اهمیت برگزاری 7 آوریل به عنوان روز جهانی بهداشت، با موضوع “سلامت من، حق من” (مقاله توسط سایما وازد) توسط هندو، با بسته ای از مقالات در صفحات نظرات، با لمس جنبه های مختلف مراقبت های بهداشتی به مناسبت. اما همانطور که توماس‌های مشکوک می‌پرسند، آیا این روزهای بین‌المللی، رعایت آن‌ها، تفاوتی در طرح کلان چیزها ایجاد می‌کند؟ بدون شک، یک پرستو تابستان نمی سازد، و یک روز در موزاییک جهانی چیست؟ و با این حال، تا آنجایی که آگاهی‌دهی پیش می‌رود، هر روز بین‌المللی از این دست به ارتقای مشخصات بیماری یا علت آن کمک می‌کند و افکار را در اذهان عمومی جای می‌دهد.

K. Madan Gopal، Suneela Garg و KS Uplabdh Gopal در مورد یک موضوع مهم در سلامت در کشور بنویسید: شکل دادن به مسیر هند به سمت مراقبت های بهداشتی فراگیر. هند متنوع است و شکاف های اجتماعی-اقتصادی گسترده ای دارد. بنابراین این مخمصه به شدت ضربه می زند. دسترسی به مراقبت های بهداشتی در مناطق روستایی به طور قابل توجهی کمتر از مناطق شهری است. موانع اجتماعی و اقتصادی این نابرابری را تشدید می کند.

عدالت واقعی سلامت به علل ریشه‌ای نابرابری‌های بهداشتی مانند فقر، تبعیض، دسترسی محدود به آموزش با کیفیت بالا، رژیم غذایی سالم، آب تمیز، هوای تازه و مسکن می‌پردازد و صرفاً دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی را اعطا می‌کند.

لاکشمی ویجایاکومار، روانپزشک، در مورد موضوع پیچیده خودکشی جوانان در هند، با «خیلی زود رفته» صحبت می کند. اداره ملی سوابق جرم و جنایت (NCRB) گزارش می دهد که 1.71 میلیون نفر در سال 2022 بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند. نرخ خودکشی به 12.4 در هر 100000 افزایش یافته است – بالاترین نرخ ثبت شده در هند. اما این ارقام به دلیل سیستم نامناسب ثبت نام، فقدان گواهی پزشکی مرگ، انگ و عوامل دیگر دست کم گرفته می شوند. متأسفانه، 41 درصد از تمام خودکشی ها توسط جوانان زیر 30 سال انجام می شود. خودکشی عامل اصلی مرگ و میر زنان جوان در هند است. هر 8 دقیقه یک جوان هندی بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهد که برای خانواده، جامعه، اقتصاد و آینده کشور ضرر دارد. او می نویسد که خودکشی در جوانان یک مشکل عمده بهداشت عمومی در هند است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع لینک را لمس کنید.

همچنین، آرونا باتاچاریا در «اجرای پوشش همگانی سلامت» می پرسد: دسترسی به سلامت چگونه باید پیش بینی شود؟ با توجه به اینکه بهداشت یک موضوع دولتی است و سیاست UHC در سطح ملی پیش بینی شده است، نیاز به گفتمان هایی در مورد اجرا وجود دارد. او معتقد است که گفتمان سلامت به عنوان یک حق انسانی باید به عنوان امکانی در نظر گرفته شود که هر شهروند برای دستیابی به سلامت و تندرستی به عنوان بخشی از حقوق خود برای دسترسی به سلامت عمومی برخوردار است.

در همین حال ابهای شوکلا و پراتاپ سی ردی ابعاد متعدد مراقبت های بهداشتی خصوصی را در همان صفحه مورد بحث قرار دهید. اولی استدلال می کند که مراقبت های بهداشتی خصوصی به اصلاح منافع عمومی نیاز دارد. وی با اشاره به همه گیری اخیر کووید-19، می گوید تقویت خدمات بهداشت عمومی و تنظیم مقررات ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خصوصی ضروری است. در زمینه هند، هیچ ابتکاری برای اصلاح بخش سلامت بدون دست زدن به مراقبت‌های بهداشتی خصوصی، که حدود 70 درصد استفاده از مراقبت‌های بهداشتی در این کشور را تشکیل می‌دهد، کامل نخواهد شد. مورد دوم اولویت‌بندی سلامت برای آینده‌ای پایدار را مطرح می‌کند و نیاز به زیرساخت‌های سلامت و استفاده از فناوری برای کمک به پزشکان در عصر جدید را نشخوار می‌کند.

در ما دم بخش، سریدار سیواسوببو و وینود اسکاریا در یک خط جالب از تحقیقات نوظهور بنویسید که چگونه ژنتیک بیولوژی رنگ پوست را آشکار می کند بیش از عمق پوست است. زیبایی به عمق پوست نیست، مطمئناً، اکنون حتی علم هم این را می گوید. محققان دانشگاه پنسیلوانیا از ویرایش ژنوم و ضبط ساختاری کروموزومی برای شناسایی تنظیم‌کننده‌های تعدادی از ژن‌های دخیل در رنگدانه‌های پوست استفاده کردند. آنها همچنین ژن جدیدی به نام CYB561A3 را شناسایی کردند که رنگدانه های پوست را تنظیم می کند. این کار مجموعه ژن‌هایی را که می‌دانیم در فرآیندهای ایجاد تنوع رنگدانه‌ها دخیل هستند، گسترش داد.

از صفحه سلامت

برای دریافت مقالات بهداشتی بیشتر در این هفته، روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

بیندو شاجان پراپادان می نویسد که چگونه به سایت های تجارت الکترونیک گفته شد که مواد غذایی را به درستی طبقه بندی کنند.

نیهال ساهو می گوید اجرای وصیت های زندگی در هند با تأخیر مواجه است.

ویجایا سینگ این پیشرفت را نشان می دهد: مرکزی برای ثبت جداگانه مذهب والدین در هنگام ثبت زایمان.

سرنا ژوزفین ام. در زمان کمبود دیگر داروهای سل در سراسر کشور، ابتکار تامیل نادو از طریق خریدهای محلی برای مدیریت وضعیت، ثبت شده است.

قدرتمندترین ام آر آی جهان اولین تصاویر از مغز انسان را اسکن می کند و به سطح جدیدی از دقت می رسد که امیدواریم بتواند بر ذهن مرموز ما – و بیماری هایی که آنها را آزار می دهد – روشن کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره سلامتی، به صفحه سلامت ما سر بزنید و در خبرنامه سلامت در اینجا مشترک شوید.