ایالت ها، UT ها درخواست کردند تا داده های مربوط به موارد سکته گرمایی و مرگ و میر را ارسال کنند


مردی برای استراحت از گرما در هوای گرم آب می نوشد.  تصویر برای نمایش  فایل

مردی برای استراحت از گرما در هوای گرم آب می نوشد. تصویر برای نمایش فایل | اعتبار عکس: ANI

به گفته مرکز ملی، ایالات و سرزمین‌های اتحادیه باید داده‌های مربوط به موارد و مرگ و میر ناشی از سکته گرما، حضور اضطراری و کل مرگ و میر را در پورتال اطلاعات سلامت یکپارچه (IHIP) ارائه کنند، در حالی که تحقیقات مربوط به بیماری/مرگ مشکوک ناشی از گرما را انجام می‌دهند. برای کنترل بیماری برای وزارت بهداشت ایالتی در فصل موج گرما 2024.

با نزدیک شدن به انتخابات، وزارتخانه همچنین دستورالعمل هایی را در مورد چگونگی سازماندهی تجمعات گسترده برای جلوگیری از مسائل مربوط به سلامت صادر کرده است. این موارد شامل هشدارهای اولیه، اجتناب از فعالیت‌های بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر، ارزیابی مکان‌ها با تیم پزشکی برای برپایی کمپ‌های پزشکی و غیره است.

به سازمان دهندگان دستور داد تا اطمینان حاصل کنند که در طول رویدادها جیب های بیش از حد شلوغ وجود ندارد، وزارت گفت که جمعیت های آسیب پذیر باید در ایست های بازرسی ورودی شناسایی و با کمک داوطلبان/دوربین های موجود در محل نظارت شوند. همچنین قرار است که رویدادها دارای تیم‌های کمک پزشکی متحدالشکل، نقشه‌های دقیق مکان‌های رویداد با نشانه‌هایی به نزدیک‌ترین خروجی و نشانه‌های مناسب در مورد خروجی‌ها باشند. وزارتخانه گفته است: “ارتباط موثر بین تیم مراقبت های بهداشتی و ذینفعان رویداد را حفظ کنید.”

سرمقاله | گرما را شکست دهید: در IMD هشدار موج گرمای بیشتر

در همین حال، پزشکان نسبت به افزایش دما نیز هشدار داده و خاطرنشان کرده‌اند که افراد باید مراقب علائم حساسیت به آفتاب و کم‌آبی بدن از جمله سرگیجه، سردرد، تشنگی بیش از حد، خشکی دهان، کاهش دفع ادرار و غش باشند.

افراد مسن، کودکان خردسال، بیمارانی که از بیماری های مزمن رنج می برند و داروهای متعدد مصرف می کنند، بیشتر در معرض اثرات گرمای شدید هستند. کم آبی شدید بدن به دلیل گرمای بیش از حد می تواند باعث سکته مغزی شود و به تشکیل لخته های خون نیز کمک کند. از این رو، حفظ هیدراتاسیون کافی ضروری است.»

“با افزایش دما، افزایش قابل توجهی در موارد آلرژی به خورشید و آفتاب سوختگی در بین افراد وجود دارد. بسیار مهم است که به طور عاقلانه فعالیت های خارج از منزل را زمان بندی کنید و از زمانی که اشعه های خورشید شدت کمتری دارند استفاده کنید. ما قویاً از استفاده از کرم ضد آفتاب در نواحی در معرض پوست حمایت می کنیم و توصیه می کنیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به 5 تا 10 دقیقه در قسمت بالای پشت محدود کنید. ما شاهد روند نگران کننده ای هستیم، به طوری که تقریباً 20٪ از بیماران روزانه ما با آلرژی های مرتبط با آفتاب، از جمله بثورات، تحریک، و مشکلات رنگدانه مراجعه می کنند. کودکان و افرادی که در مشاغل در فضای باز مشغول به کار هستند به ویژه آسیب پذیر هستند. Aakansha Arora، متخصص کودکان گروه بیمارستان‌های Ujala Cygnus توضیح داد: در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید حیاتی است، باید مراقب آسیب‌های احتمالی پوست بود.