وزیر بهداشت در نامه ای به مرکز به دنبال عرضه فوری داروهای DSTB به کارناتاکا است


کارناتاکا سالانه بیش از 80000 بیمار و حدود 6800 بیمار سل را به صورت ماهانه مطلع می کند.

کارناتاکا سالانه بیش از 80000 بیمار و حدود 6800 بیمار سل را به صورت ماهانه مطلع می کند.

دینش گاندو رائو، وزیر بهداشت، نامه ای به مرکز ارسال کرده است و به دنبال تامین داروهای حساس به دارو برای سل (DSTB) به صورت فوری به کارناتاکا است. این به دنبال آخرین ارتباطات مرکز است که از دولت خواسته است تا برای سه ماه آینده داروها را به صورت محلی تهیه کند. وزیر گفت، از آنجایی که این ارتباط پس از اجرایی شدن الگوی آیین نامه رفتاری (MCC) انجام شده است، دولت برای تهیه مقدار مورد نیاز دارو مشکل دارد.

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

آقای رائو در نامه ای به منسوخ منداویا وزیر بهداشت اتحادیه اشاره کرده است که قطع مکرر در عرضه داروهای ضد سل به کارناتاکا هزاران بیمار سل را تحت تاثیر قرار داده است. داروهای سل به کارناتاکا از سال 2021، اخیراً، کارناتاکا دو پیام از مرکز دریافت کرده است که از ایالت خواسته شده است تا داروهای DSTB را برای سه ماه آینده تهیه کند. وی در این نامه گفت: ارتباط دوم پس از اجرایی شدن الگوی آیین نامه انجام شده است.

کارناتاکا سالانه بیش از 80000 بیمار و حدود 6800 بیمار سل را به صورت ماهانه مطلع می کند. از آنجایی که این بیماران نیاز به درمان مستمر دارند، دولت تلاش های خود را برای تهیه داروهای ضد سل در سطح ایالتی و منطقه ای تشدید کرده است. نامه ای از مدیر ماموریت، ماموریت ملی بهداشت نیز به دبیر مشترک اتحادیه (RCH) در مورد مجوز برای استفاده از پرونده تایید شده اقدامات (ROP) 2024-2025 برای تهیه این داروها ارسال شده است.

وزیر بهداشت گفت که وزارت صحت از وزارت مالیه خواسته است تا برای تهیه این داروها بودجه بیشتری در اختیار آنها قرار دهد.

دارو در دسترس نیست

با این حال، نه این داروها در مقادیر مورد نیاز دولت در دسترس هستند و نه با توجه به فرآیند تولید آن و همچنین MCC رایج، روند تهیه آن می‌تواند تسریع شود. در حالی که من نمی خواهم دولت اتحادیه را به بی رحمی متهم کنم، باید اشاره کنم که حمایت دولت از بیماران سل با این اقدام مرکز به خطر افتاده است. هم ارتباطات تاخیری برای تهیه یک داروی مهم (که تهیه آن در کوتاه مدت مشکل ساز است) و هم صدور ارتباط در طول MCC بر تلاش های دولت ایالتی در این زمینه تأثیر منفی گذاشته است. در این شرایط، دولت اتحادیه موظف است فورا واکنش نشان دهد و از دولت برای حفظ عرضه داروهای حیاتی به بیماران سل در سطح مورد نیاز حمایت کند.»

از این رو، من از شما می خواهم به مقامات مربوطه دستور دهید تا داروهای خط اول ضد سل را به صورت اضطراری در اختیار دولت قرار دهند. ما امیدواریم که دولت اتحادیه عواقب نامطلوب تصمیم خود را بشناسد و فوراً یک اصلاح مسیر را اتخاذ کند تا از گرفتار شدن هزاران بیمار سل جلوگیری کند.»