نستله «استاندارد دوگانه» در مورد غذای کودک را در برخی کشورها رد می کند


تصویر فقط برای اهداف نمایندگی استفاده می شود.

تصویر فقط برای اهداف نمایندگی استفاده می شود. | اعتبار عکس: رویترز

پس از اینکه یک سازمان غیردولتی غول مواد غذایی سوئیسی را به فروش غذای کودک با سطوح بالای قند افزوده در کشورهای کم درآمد اما نه در کشورهای ثروتمندتر متهم کرد، نستله روز پنجشنبه استفاده از “استاندارد دوگانه” را رد کرد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «هیچ استاندارد دوگانه ای وجود ندارد. ما اصول تغذیه، سلامت و تندرستی یکسانی را در همه جا اعمال می کنیم.»

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، سازمان غیردولتی سوئیس Public Eye گفت: «دو مورد از پرفروش‌ترین برندهای غذای کودک که توسط نستله در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​به بازار عرضه شده‌اند، حاوی سطوح بالایی از قند افزوده هستند، در حالی که چنین محصولاتی فاقد شکر هستند. کشور اصلی، سوئیس.”

نستله که صاحب برندهای شیر نوزاد از جمله Laboratoire Guigoz و Nestle Nidal است، گفت که شیر خشک آن برای نوزادان زیر 12 ماه حاوی قند افزودنی نیست. این سازمان اعلام کرد که قندهای افزوده شده را در سراسر جهان در “شیرهای رشد” برای کودکان بزرگتر از یک سال حذف کرده است.

این شرکت گفت: طیف وسیعی از غلات ما برای نوزادان و کودکان خردسال با و بدون قند افزوده در بسیاری از نقاط جهان – در اروپا و همچنین در بازارهای آسیا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در دسترس است.

در این بیانیه آمده است: «ما همچنان به عرضه گزینه‌های بدون شکر افزوده ادامه می‌دهیم، و جاه‌طلبی ما این است که در هر جایی که محصولات تغذیه‌ای و نوزادان را ارائه می‌کنیم، این گزینه‌ها در دسترس باشد.

Public Eye در گزارش خود به نام تجاری Cerelac غلات مبتنی بر آرد برای کودکان شش ماهه اشاره کرد که گفت در اتیوپی بیش از پنج گرم شکر در هر سهم و در تایلند شش گرم قند دارد در حالی که در آلمان و بریتانیا هیچ قندی وجود ندارد.

این گزارش که یک روز قبل از مجمع عمومی سالانه نستله منتشر شد، بر فشار شرکت غیردولتی ShareAction و سهامداران فعالی که خواستار رأی گیری در مورد تأثیر محصولات نستله بر سلامتی بودند، افزود.

این طرح شکست خورد، اما مدیران شرکت را مجبور کرد تا در مجمع عمومی به این موضوع بپردازند.

گزارش Public Eye همچنین همراه با هشدارهای تنظیم کننده فرانسوی در مورد آلودگی آب های معدنی برند نستله در فرانسه بود.

ژان فیلیپ برتسچی، تحلیلگر شرکت Vontobel در تفسیری گفت: جریان اخبار منفی “نگرانی سهامداران را برانگیخته است.”

پاتریک شوندیمان، تحلیلگر بانک کانتونال زوریخ، گفت: “احساسات سرمایه گذاران نسبت به نستله در بیش از 25 سال گذشته به این پایین نبوده است”.