اعداد COVID-19 در حال افزایش است، مرکز به دنبال هوشیاری بیشتری است


در بحبوحه افزایش موارد آنفولانزای فصلی نوع H3N2، مرکز در 11 مارس نسبت به افزایش تدریجی نرخ مثبت کووید-19 در برخی از ایالات ابراز نگرانی کرد و گفت که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. این کشور روز شنبه 456 مورد جدید COVID-19 را ثبت کرد.

این مرکز از همه ایالت ها و سرزمین های اتحادیه درخواست کرد که دستورالعمل های عملیاتی را برای نظارت یکپارچه پاتوژن های تنفسی که به عنوان موارد بیماری شبه آنفولانزا (ILI) یا عفونت حاد تنفسی شدید (SARI) ارائه می شوند، دنبال کنند.

همچنین از ایالات متحده خواسته شد تا از آمادگی بیمارستانی مانند در دسترس بودن داروها و اکسیژن پزشکی، پوشش واکسیناسیون در برابر کووید-19 و آنفولانزا تهیه کنند.

راجش بوشان، وزیر بهداشت اتحادیه، در نامه‌ای به این سازمان گفت: «در حالی که مسیر کووید-19 در چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، افزایش تدریجی نرخ مثبت شدن آزمایش کووید-19 در برخی از ایالت‌ها موضوع نگران‌کننده‌ای است که باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.» ایالات و UTs در روز شنبه.

علیرغم تعداد کم موارد جدید، تعداد کم بستری شدن در بیمارستان و پیشرفت های قابل توجه در زمینه پوشش واکسیناسیون کووید-19، آقای بوشان گفت که نیاز به هوشیاری و تمرکز بر استراتژی پنج گانه آزمایش، پیگیری، درمان وجود دارد. ، واکسیناسیون و پیروی از رفتار مناسب کووید.

همچنین بخوانید | آنفولانزای H3N2 جان دو نفر را گرفت: وزارت بهداشت

با توجه به روند رو به افزایش سایر ILI ها و SARI ها که در برخی ایالت ها و UT در سراسر کشور شاهد بودیم، اخیراً جلسه ای برای بررسی وضعیت فعلی با وزارتخانه ها، ادارات و سازمان های مرکزی مربوطه برگزار شد.

در حالی که آنفولانزا یک رویداد فصلی سالانه است، در فصل کنونی، انواع شرایط آب و هوایی و دلایل رفتاری – کمتر از توجه کافی به بهداشت شخصی، سرفه بدون محافظت کافی، تجمع افراد در فضای بسته و غیره – محیط را برای وی به گردش تعدادی از پاتوژن های تنفسی ویروسی مانند آنفولانزای A (H1N1، H3N2 و غیره) و آدنوویروس ها اشاره کرد.

به گفته آقای بوشان، طبق برنامه نظارت یکپارچه بیماری (IDSP)، همانطور که توسط ایالات و UT گزارش شده است، روند افزایشی ILI/SARI در سراسر کشور مشاهده می شود.

علاوه بر این، با توجه به نظارت یکپارچه مبتنی بر نگهبان ILI و SARI، افزایش آنفولانزای A از نیمه دوم دسامبر گذشته مشاهده شده است.

“یک نگرانی خاص، شیوع آنفولانزای A (H3N2) است که در نمونه‌های در حال تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه‌های مختلف تشخیص داده می‌شود. همچنین باید در نظر داشت که کودکان، افراد مسن و افرادی که از بیماری‌های همراه رنج می‌برند به ویژه در معرض خطر و آسیب‌پذیری نسبت به H1N1 هستند. ، H3N2، آدنوویروس ها و غیره.”

وی گفت: علاوه بر این، از اول ژانویه، بر اساس آزمایش نمونه‌های تنفسی که توسط آزمایشگاه‌های مختلف تحقیقاتی و تشخیصی ویروسی (VRDLs) انجام شده است، تقریباً 25.4 درصد از نمونه‌ها برای آدنوویروس‌ها مثبت شده‌اند.

همچنین بخوانید | انجمن پزشکی هند در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به این بیماری می گوید از مصرف آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی و سرفه فصلی خودداری کنید

در حالی که بیشتر این عوامل به طور معمول باعث بیماری خفیف و اغلب خود محدود شونده مشابهی می شوند که به صورت عفونت حاد تنفسی همراه با تب و سرفه ظاهر می شود، در برخی موارد، به ویژه افراد مسن، افراد چاق و سایر بیماری های همراه و همچنین زنان باردار، افراد آلوده آقای بوشان تاکید کرد که ممکن است از تظاهرات شدیدتری از این بیماری ها رنج ببرند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

آقای بوشان در این باره نوشت: “به منظور محدود کردن انتقال این بیماری ها، افزایش آگاهی جامعه در مورد رعایت بهداشت تنفسی و دست و ترویج گزارش اولیه علائم و محدود کردن تماس با افرادی که از بیماری های تنفسی رنج می برند، مهم است.” نامه

از نظر اقدامات لازم بهداشت عمومی، ضروری است که واحدهای IDSP ایالتی و منطقه ای از نزدیک روند ILI و SARI را در مناطق مربوطه خود دنبال کنند، نسبت موارد را نظارت کنند و تعداد کافی نمونه را برای آزمایش آنفولانزا، SARS-CoV- ارجاع دهند. 2 و آدنوویروس در این نامه آمده است: «همه ایالت‌ها و مؤسسه‌های آموزشی باید با روح و روان «دستورالعمل‌های عملیاتی برای استراتژی نظارت اصلاح‌شده در زمینه COVID-19» را که نظارت یکپارچه بر پاتوژن‌های تنفسی را که به عنوان موارد ILI/SARI ارائه می‌شوند، اجرا کنند.

456 مورد جدید کووید

وزارت بهداشت اتحادیه هند اعلام کرد: روز شنبه، 456 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند ثبت شد که این رقم را به 4.46 کرور رساند، در حالی که موارد فعال به 3406 افزایش یافت. بر اساس داده های به روز شده توسط وزارت در ساعت 8 صبح، تعداد کشته ها به 5,30,780 با یک مورد مرگ در گجرات گزارش شده است.

تاکنون، این کشور در مجموع 4.46 کرور (4،46،89،968) مورد کووید-19 ثبت کرده است.

به گفته وب سایت وزارت، موارد فعال اکنون 0.01 درصد از کل عفونت ها را تشکیل می دهند، در حالی که نرخ بهبودی کووید-19 در کشور 98.80 درصد است.

تعداد افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند به 4,41,55,782 افزایش یافته است در حالی که میزان مرگ و میر موارد 1.19 درصد بوده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، تاکنون 220.64 کرور دوز واکسن کووید-19 تحت طرح تلقیح سراسری در کشور تزریق شده است.