مدیر عامل: FSSAI در حال جمع آوری نمونه های سراسر هند از غلات نوزاد نستله Cerelac است.


FSSAI در حال جمع آوری نمونه هایی از غلات نوزاد Cerelac نستله از سراسر کشور است.  فایل

FSSAI در حال جمع آوری نمونه هایی از غلات نوزاد Cerelac نستله از سراسر کشور است. فایل | اعتبار عکس: رویترز

سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند (FSSAI) در 25 آوریل اعلام کرد که در حال جمع‌آوری نمونه‌های پان هند از غلات نوزاد سرلاک نستله است، در میان گزارشی جهانی که ادعا می‌کرد این شرکت محتوای قند بیشتری را به محصول اضافه کرده است.

“ما در حال جمع آوری نمونه هستیم [of Nestle’s Cerelac baby cereals] از سراسر کشور G. Kamala Vardhana Rao، مدیر عامل FSSAI در حاشیه یک رویداد Assocham در مورد غنی سازی مواد غذایی گفت: تکمیل این فرآیند 15 تا 20 روز طول خواهد کشید.

FSSAI یک نهاد قانونی تحت مدیریت وزارت بهداشت و رفاه خانواده (MoHFW) است.

این اقدام پس از ابراز نگرانی در مورد محتوای بالای قند در محصولات غذایی کودک نستله توسط وزارت امور مصرف کنندگان و کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودکان (NCPCR) پس از توجه به گزارش جهانی منتشر شده توسط NGO سوئیس Public Eye صورت گرفت.

گزارش جهانی مدعی شده است که نستله محصولات کودک با محتوای قند بالاتر را در کشورهای کمتر توسعه یافته آسیای جنوبی از جمله هند، آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین در مقایسه با بازارهای اروپا فروخته است.

با این حال، نستله هند تاکید کرده است که هرگز در مورد رعایت این موارد مصالحه نمی کند و قند افزوده شده در محصولات غذایی کودک در هند را تا 30 درصد بسته به انواع مختلف در طول پنج سال گذشته کاهش داده است.

پیش از این، مدیر عامل FSSAI با سخنرانی در رویداد Assocham، بر اهمیت غنی سازی مواد غذایی برای سلامت انسان تاکید کرد و خواستار غنی سازی فراتر از برنج برای شامل ارزن و سایر غذاهای جایگزین شد.

وی افزود: شرکت‌های کالاهای مصرفی سریع (FMCG) در چند سال اخیر انواع محصولات مبتنی بر ارزن را معرفی کرده‌اند و می‌توانند سبد غذاهای تغذیه‌ای را در کشور گسترش دهند.

مدیرعامل همچنین از گزارش دانش Assocham با عنوان “تقویت آینده هند: اهمیت غنی سازی و تغذیه مواد غذایی” در این مناسبت رونمایی کرد.

مدیر عامل شرکت LT Foods Global Branded Business Vivek Chandra، Shariqua Yunus از برنامه جهانی غذا، مدیر عامل Fortify Health تونی Senanyake و مدیر عامل Farm to Fork Solutions Umesh Kamble نیز در مورد غنی سازی مواد غذایی صحبت کردند.