وزیر بهداشت اتحادیه در نامه ای به CM ها می گوید نارسایی اندام به یک بحران بهداشتی تبدیل شده است


منسوخ منداویه وزیر بهداشت اتحادیه  عکس: فیسبوک/مانسوخمندویا

منسوخ منداویه وزیر بهداشت اتحادیه عکس: فیسبوک/مانسوخمندویا

منسوخ مندویه، وزیر بهداشت و رفاه خانواده گفت: نارسایی اعضای بدن به یک بحران بهداشتی در کشور تبدیل شده است و شکاف بزرگی بین اهداکنندگان موجود و بیمارانی که نیاز به پیوند عضو دارند، شده است.

در نامه ای به MK استالین، وزیر ارشد تامیل نادو، گفت که برای کاهش تقاضای فزاینده برای اعضای بدن و لیست انتظار، از مردم خواسته شده است تا برای اهدای عضو حاضر شوند و به افرادی که از نارسایی اعضای بدن رنج می برند امید به زندگی جدید بدهند.

او با بیان اینکه پس از درخواست نخست وزیر نارندرا مودی از ملت، اهدای عضو در حال ظهور یک جنبش توده ای است، گفت که کمپین ثبت نام تعهد اهدای عضو به منظور ایجاد آگاهی تحت ابتکار آیوشمن باوای دولت هند آغاز شده است.

بیش از 1.27 هزار نفر در تاریخ 14 ژانویه 2024 از طریق پورتال وب سازمان ملی پیوند اعضا و بافت (NOTTO) تعهد خود را برای اهدای عضو ثبت کردند.

آقای مندویه گفت که اهداکننده پس از مرگ ساقه مغز می تواند با اهدای اعضای بدن جان 8 تا 9 نفر را نجات دهد و کیفیت زندگی بسیاری دیگر را نیز با اهدای بافت بهبود بخشد. پس از مرگ طبیعی نیز می توان بافت ها را اهدا کرد. بیماران در هر سنی که از نارسایی اعضا رنج می‌برند، می‌توانند از طریق هر بیمارستان پیوند در کشور، خود را در سازمان ثبت احوال کشور ثبت کنند تا عضو یا اعضای اهدایی دریافت کنند. این ثبت نام رایگان است.»

دولت اتحادیه به طور مداوم تلاش می کرد تا اهدای عضو و پیوند را ساده کند تا هموطنان نیازمند بتوانند از آن بهره مند شوند. او گفت: “شما همچنین قدردان خواهید بود که این کمپین ثبت تعهد اهدای عضو می تواند به نجات جان هزاران نفر از افرادی که از نارسایی اعضای بدن رنج می برند کمک کند.”

وی از رئیس وزیر خواست تا دستورالعمل های مناسبی را به ادارات مختلف صادر کند تا کمپین های آگاهی رسانی گسترده ای را برای از بین بردن افسانه ها در مورد اهدای عضو راه اندازی کنند. وزیر گفت که این به پر کردن شکاف بین تعداد اهداکنندگان عضو و کسانی که از نارسایی اندام در مرحله نهایی رنج می برند کمک می کند.