نظرسنجی LS: واحد کارناتاکا انجمن پزشکی هند با «مانیفست سلامت» که به شکاف‌های سیستم اشاره می‌کند ارائه می‌کند.


مانیفست با اشاره به اینکه 23 قانون حمایت از بیمارستان های ایالتی به پزشکان در برابر خشونت آرامش نداده است، تصریح کرد که یک قانون مرکزی بازدارنده شامل اصلاحیه های قانون بیماری های همه گیر 1897 باید وارد شود.

مانیفست با اشاره به اینکه 23 قانون حمایت از بیمارستان های ایالتی به پزشکان در برابر خشونت آرامش نداده است، اعلام کرد که باید یک قانون مرکزی بازدارنده شامل اصلاحیه های قانون بیماری های همه گیر 1897 وارد شود. اعتبار عکس: عکس فایل

واحد دولتی انجمن پزشکی هند (IMA) با تاکید بر اینکه سلامت باید به عنوان یک موضوع مهم انتخاباتی تلقی شود، با “بیانیه سلامت” به شکاف های موجود در بخش مراقبت های بهداشتی و اقداماتی که باید برای پر کردن آنها انجام شود اشاره کرده است. مراقبت های بهداشتی برابر برای همه تضمین شود.

رئیس ایالت IMA، سرینیواس اس. گفت هندو که سلامت ملت سزاوار است که یک موضوع مهم انتخاباتی باشد و IMA در تلاش است تا نگرانی های خود را در یک مانیفست بهداشتی ساده کند. او گفت: «IMA می‌خواهد با دولت برای دستیابی به مراقبت‌های بهداشتی همگانی مقرون‌به‌صرفه برای همه همکاری کند.

تاکید بر “پاکسازی”، ایمنی

در صدر فهرست اولویت‌ها در مانیفست، خواسته‌ای است که «پاک بودن» طب مدرن باید حفظ شود. هر سیستم پزشکی مشخصات و تاریخچه خود را دارد. پزشکی یکپارچه تهدیدی برای مراقبت و ایمنی بیمار است. این یک فاجعه بهداشتی است که در انتظار وقوع است. رویکرد کافه تریا با حق انتخاب بیماران تنها راه حل قابل قبول است.»

مانیفست با اشاره به اینکه 23 قانون حمایت از بیمارستان های ایالتی به پزشکان در برابر خشونت آرامش نداده است، اعلام کرد که باید یک قانون مرکزی بازدارنده شامل اصلاحیه های قانون بیماری های همه گیر 1897، شامل همه اشکال خشونت علیه پزشکان و بیمارستان ها، اعمال شود.

در حالی که خواستار معافیت بیمارستان‌های کوچک و متوسط ​​تا 50 تخت و کلینیک از قانون تأسیسات بالینی (ثبت و مقررات) سال 2010 بود، مانیفست از طرفین درخواست کرده است که GST در مورد سلامت را حذف کنند زیرا این مالیات بر بیماری است. همچنین تعقیب کیفری پزشکان باید لغو شود زیرا در هیچ روش درمانی قصد مجرمانه وجود ندارد. مسئولیت حمایت از فرزند دختر در رحم بر عهده دولت هاست. آزار و اذیت انجام شده به نام قانون PC-PNDT باید متوقف شود.»

مراقبت های بهداشتی همگانی

در بیانیه ای که خواستار این شد که مراقبت های بهداشتی همگانی باید در بسته بهداشتی پایه هر شهروند یک ماده قانونی باشد، تصریح کرد که دولت نه تنها باید مراقبت های پزشکی مناسب را ارائه دهد، بلکه باید به همه عوامل تعیین کننده سلامت از جمله آب آشامیدنی و بهداشت نیز رسیدگی کند.

«علیرغم اعلامیه‌های متعدد سیاستی که سلامت را در اولویت قرار می‌دهند، دولت‌ها در سطح مرکز و ایالت از لحاظ تاریخی بودجه بخش بهداشت عمومی را کم کرده‌اند که منجر به افزایش نابرابری در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی شده است. IMA خواستار آن است که حداقل تخصیص برای سلامت، که در حال حاضر از 1.1 تا 1.6 درصد تولید ناخالص داخلی متغیر است، که یکی از پایین ترین ها در جهان است، باید به 2.5 درصد افزایش یابد.