دانش‌آموزان از برنامه غذای ظهر تعطیلات تابستانی در کارناتاکا خوشحال هستند، اما از سفر طولانی برای ناهار خوششان نمی‌آید.


دانش‌آموزان و والدین از اداره آموزش و سوادآموزی مدرسه (DSEL) خواسته‌اند که در هر مدرسه غذا تهیه کند یا زمان‌بندی را به اوایل روز تغییر دهد تا از آفتاب نیمه‌بعدازظهر فرار کنند.  فایل

دانش‌آموزان و والدین از اداره آموزش و سوادآموزی مدرسه (DSEL) خواسته‌اند که در هر مدرسه غذا تهیه کند یا زمان‌بندی را به اوایل روز تغییر دهد تا از آفتاب نیمه‌بعدازظهر فرار کنند. فایل | اعتبار عکس: هندو

دولت کارناتاکا وعده های غذایی ظهر را برای تعطیلات تابستانی نیز در 223 رویداد خشکسالی به عنوان اقدامی امدادی تمدید کرده است. اما تصمیم برای ارائه وعده های غذایی فقط در مدارس نودال دانش آموزان را ناراضی کرده است.

در بسیاری از موارد، این مدارس در 1 یا 2 کیلومتری محل زندگی خود قرار دارند و می گویند که پیاده روی در زیر آفتاب داغ آسان نیست. بنابراین آنها خواستار این هستند که در مدارسی که مرتباً به آنها می روند، نزدیک به خانه هایشان، غذا ارائه شود.

زودتر درستش کن

دانش‌آموزان و والدین از اداره آموزش و سوادآموزی مدرسه (DSEL) خواسته‌اند که در هر مدرسه غذا تهیه کند یا زمان‌بندی را به اوایل روز تغییر دهد تا از آفتاب نیمه‌بعدازظهر فرار کنند. دما در بسیاری از مناطق کارناتاکا شمالی از 43 درجه سانتیگراد عبور کرده است.

برنامه غذای ظهر تابستانی از روز جمعه آغاز شده و تا 28 اردیبهشت برای کلاس های 1 تا 8 در مدارس دولتی و کمکی ادامه خواهد داشت. در مجموع 23.58 هزار دانش آموز این طرح را انتخاب کرده اند.

معلمانم زنگ زدند و به من گفتند که به روستای همسایه بیایم. اما رفتن در ظهر بسیار دشوار است. دما در منطقه ما از 39 درجه سانتیگراد گذشت. پس چطور بچه ها می توانند به مدرسه گره که 2 کیلومتر با من فاصله دارد بروند؟ از شانتاپا، والدینی از ناحیه توماکورو که پسرش در کلاس 5 است، سوال کرد. بنابراین، من نمی خواهم او را خیلی دور بفرستم.

صحبت کردن با هندو، اومش گ. گنگاوادی، رئیس ایالتی کمیته های توسعه و نظارت بر مدارس، گفت: «به دلیل دمای بالا، دولت به طور موقت برنامه ادارات دولتی را در مکان هایی مانند کالابوراگی، بالاری، یادگیر، کوپال، رایچر، بیدار، ویجایاپورا و باگالکوت اصلاح کرده است. در آوریل و می. در چنین شرایطی، DSEL باید یا زمان‌بندی برنامه وعده‌های غذایی ظهر تعطیلات تابستانی را اصلاح کند یا آن‌ها را در هر مدرسه ترتیب دهد.»

تاثیر نظرسنجی ها

Sindhu B. Rupesh، مدیر PM Poshan وزارت آموزش مدارس، گفت: “هر جا که وزارت بهداشت نسبت به موج گرما هشدار دهد، ما مدارس را از ساعت 8 صبح تا ظهر باز خواهیم کرد و غذا تا ساعت 10 صبح ارائه خواهد شد. تا انتخابات مجلس، اکثر معلمان برای انجام وظیفه انتخاباتی منصوب می شوند. بنابراین، به دلیل کمبود معلم، تهیه وعده های غذایی ظهر تعطیلات تابستانی در هر مدرسه بسیار دشوار است.