طوفان Michaung | 300 واحد پزشکی سیار به سمت چنای، مناطق همجوار راه اندازی شدند


160 واحد پزشکی سیار در چنای مستقر خواهند شد

160 واحد پزشکی سیار در چنای مستقر خواهند شد | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

درمجموع 300 واحد پزشکی سیار (MMUs) در چنای در روز چهارشنبه، 6 دسامبر 2023، در پی طوفان میچاونگ به پرواز درآمدند. هر واحد دارای یک پزشک، یک پرستار پرسنل، یک بازرس بهداشتی و یک دستیار است.

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

در حالی که 160 واحد در چنای مستقر خواهند شد. 50 در حال ارسال به Tiruvalur; 60 به Chengalpattu و 30 به Kancheepuram، که همه آنها در چند روز گذشته به شدت تحت تأثیر طوفان Michaung قرار گرفته اند.

MMUها زیرساخت های بهداشتی موجود را در همه این ولسوالی ها تقویت خواهند کرد، وزیر بهداشت TN Ma. سوبرامانیان پس از راه اندازی این واحدها گفت. وی گفت: مشکلات اصلی مردم در زمان موسمی شمال شرق تب، بدن درد، ناراحتی های معده و گل و لای است.

واحدهای پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهری که در خردادماه امسال توسط رئیس وزیر راه اندازی شده بود، فعالیت خواهند کرد. وزیر بهداشت گفت: مراکز درمانی به جای روال قبلی از ساعت 8 صبح تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 الی 20 تا یک هفته آینده بدون تعطیلی کار خواهند کرد.

در چنای، MMUها تا زمانی که لازم باشد اردوهایی را در مناطق آسیب دیده برگزار خواهند کرد.

وزیر کشور گفت: در حالی که در طول وزش بادهای موسمی شمال شرقی بین 1 تا 5 آذرماه، روزانه 5 سانتی متر باران عادی است، در چند روز گذشته این شهر 58 سانتی متر بارندگی داشته است.

او گفت که حدود 500 کارگر بهداشتی از سایر ولسوالی ها به چنای آمده بودند تا آوارها را در پی سیل پاکسازی کنند.

آقای سوبرامانیان گفت که آب در مناطق سیل زده در جنوب چنای و حومه به طور خودکار تخلیه می شود. از آنجایی که باران بی وقفه و دریاچه ها پر شده بود، جریان آب به دریا متوقف شده بود. وی افزود: با این حال اکنون 80 درصد آب تخلیه شده است.

دنگی تحت کنترل

وزیر گفت در حال حاضر عفونت های دنگی تحت کنترل است. تا امروز 7427 نفر به این عفونت مبتلا شده اند. ولی دراو گفت که در هفته های زمستانی آینده، اعداد کاهش خواهد یافت.

همه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی اداره می شدند نیلاومبو و kabasura kudineer معجون ها نیز وی از مردم خواست از کمپ های پزشکی استفاده کنند و خوددرمانی نکنند.

گاگاندیپ سینگ بدی، وزیر بهداشت و سایر مقامات ارشد بهداشتی در این مراسم حضور داشتند.