دولت به شرکت‌های تجارت الکترونیک دستور می‌دهد تا Bournvita و سایر نوشیدنی‌ها را از دسته «نوشیدنی‌های بهداشتی» حذف کنند.


در 2 آوریل 2024، سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند به تمام اپراتورهای تجارت الکترونیک مواد غذایی دستور داد تا از طبقه بندی مناسب محصولات غذایی که در وب سایت های خود فروخته می شوند اطمینان حاصل کنند.  عکس: X/@fssaiindia

در 2 آوریل 2024، سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند به تمام اپراتورهای تجارت الکترونیک مواد غذایی دستور داد تا از طبقه بندی مناسب محصولات غذایی که در وب سایت های خود فروخته می شوند اطمینان حاصل کنند. عکس: X/@fssaiindia

دولت از همه شرکت‌های تجارت الکترونیک خواسته است تا نوشیدنی‌ها و نوشیدنی‌ها از جمله Bournvita را از دسته نوشیدنی‌های بهداشتی از پورتال‌های خود حذف کنند.

“کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک (NCPCR)، یک نهاد قانونی تشکیل شده بر اساس بخش (3) قانون کمیسیون حمایت از حقوق کودک (CPCR) 2005 پس از تحقیق آن بر اساس بخش 14 قانون CRPC 2005 به این نتیجه رسید که هیچ وزارت بازرگانی و صنعت در مشاوره ای به تمام شرکت های تجارت الکترونیک گفت: نوشیدنی بهداشتی تحت قانون FSS 2006، قوانین و مقررات ارائه شده توسط FSSAI و Mondelez India Food Pvt Ltd تعریف شده است.

تاریخ تاریخ 10 آوریل 2024 است.

به همه شرکت‌ها یا پورتال‌های تجارت الکترونیک توصیه می‌شود که نوشیدنی‌ها و نوشیدنی‌ها از جمله Bournvita را از دسته نوشیدنی‌های بهداشتی از پلتفرم‌ها یا سایت‌های خود حذف کنند.

در 2 آوریل، تنظیم کننده استانداردهای ایمنی مواد غذایی FSSAI به همه اپراتورهای تجارت الکترونیک مواد غذایی (FBOs) دستور داد تا از طبقه بندی مناسب محصولات غذایی که در وب سایت های خود فروخته می شوند اطمینان حاصل کنند.

سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند (FSSAI) خاطرنشان کرده است که نمونه‌هایی از محصولات غذایی دارای مجوز تحت «غذای اختصاصی» با نزدیک‌ترین دسته‌بندی نوشیدنی‌های مبتنی بر لبنیات یا نوشیدنی‌های مبتنی بر غلات یا نوشیدنی‌های مبتنی بر مالت در تجارت الکترونیک فروخته می‌شوند. وب‌سایت‌های تحت دسته نوشیدنی سلامت، نوشیدنی انرژی‌زا و غیره اضافه شد.