وزارت بهداشت اتحادیه به ایالت ها دستور می دهد که روند ILI و SARI را در کودکان و نوجوانان نظارت کنند


روز جمعه، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، مردی در حالی که از بیمارستان کودکان پکن بیرون می‌آیند، کودکی را حمل می‌کند. سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه، پس از یک خبر، اعلام کرد که مقامات چینی می‌گویند هیچ «بیماری غیرمعمول یا جدیدی» در این کشور شناسایی نکرده‌اند. درخواست رسمی آژانس بهداشت سازمان ملل برای اطلاعات در مورد افزایش بالقوه نگران کننده در بیماری های تنفسی و خوشه های ذات الریه در کودکان.

روز جمعه، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، مردی در حالی که از بیمارستان کودکان پکن بیرون می‌آیند، کودکی را حمل می‌کند. سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه، پس از یک خبر، اعلام کرد که مقامات چینی می‌گویند هیچ «بیماری غیرمعمول یا جدیدی» در این کشور شناسایی نکرده‌اند. درخواست رسمی آژانس بهداشت سازمان ملل برای اطلاعات در مورد افزایش بالقوه نگران کننده در بیماری های تنفسی و خوشه های ذات الریه در کودکان. | اعتبار عکس: AP

وزارت بهداشت اتحادیه در 26 نوامبر به دولت‌های ایالتی دستور داد تا اطمینان حاصل کنند که روند بیماری‌های شبه آنفولانزا (ILI) و بیماری‌های حاد تنفسی (SARI) از نزدیک توسط واحدهای نظارتی منطقه و ایالتی پروژه نظارت یکپارچه بیماری‌ها، به‌ویژه کودکان و نوجوانان

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

این اقدام پس از گزارش‌های اخیر مبنی بر افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان شمال چین در چند هفته گذشته صورت می‌گیرد.

همچنین از ایالت‌ها خواسته شده است که نمونه‌های سواب بینی و گلو بیماران مبتلا به ILI/SARI، به‌ویژه کودکان و نوجوانان را برای آزمایش پاتوژن‌های تنفسی به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تشخیصی ویروس واقع در ایالات متحده بفرستند.

در نامه ای که توسط این وزارتخانه صادر شده است، به ایالت ها توصیه شده است که فوراً اقدامات بهداشت عمومی و آمادگی بیمارستانی را بررسی کنند. در دسترس بودن HR، تخت‌های بیمارستانی، داروها و واکسن‌های آنفولانزا، اکسیژن پزشکی، آنتی‌بیوتیک‌ها، تجهیزات حفاظت فردی، کیت‌های آزمایش و معرف‌ها، عملکرد کارخانه‌های اکسیژن و ونتیلاتورها، شیوه‌های کنترل عفونت در مراکز بهداشتی، در سطوح ارشد.

همه ایالت‌ها و سرزمین‌های اتحادیه باید «دستورالعمل‌های عملیاتی برای استراتژی نظارت اصلاح‌شده در زمینه COVID-19» را اجرا کنند – که نظارت یکپارچه بر پاتوژن‌های تنفسی را که به عنوان موارد ILI و SARI ارائه می‌شوند، فراهم می‌کند.

«وزارت بهداشت به طور فعال تصمیم گرفته است تا اقدامات آمادگی در برابر بیماری های تنفسی را به عنوان یک موضوع احتیاط فراوان بررسی کند. این امر با توجه به ادامه آنفولانزا و فصل زمستان که منجر به افزایش موارد بیماری تنفسی می شود، مهم است. یک مقام ارشد وزارت بهداشت گفت: دولت هند از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و اعلام کرد که نیازی به هشدار وجود ندارد.

وزارت بهداشت اتحادیه اظهار داشت که داده‌های ILI/SARI از ایالات متحده باید در یک پورتال مرکزی به‌ویژه از موسسات بهداشت عمومی، از جمله بیمارستان‌های کالج پزشکی بارگذاری شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «انتظار می‌رود اثر تجمعی اجرای این اقدامات پیشگیرانه و مشارکتی برای مقابله با هر موقعیت احتمالی و تضمین ایمنی و رفاه شهروندان باشد».

اخیراً اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) حاکی از افزایش بیماری های تنفسی در مناطق شمالی چین است. این عمدتا به علل معمولی مانند آنفولانزا، پنومونی مایکوپلاسما، SARS-CoV-2 و غیره نسبت داده می شود.

به گفته WHO، انتشار محدودیت‌های COVID-19 همزمان با شروع فصل زمستان، علاوه بر روند چرخه‌ای بیماری‌های تنفسی مانند پنومونی مایکوپلاسما منجر به این افزایش شده است. در حالی که WHO به دنبال اطلاعات اضافی از مقامات چینی است، ارزیابی می شود که در حال حاضر هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد.