مدیر کل ICMR می گوید: تحقیقات تاثیرگذار و معنادار مشکلات شهروندان هندی را حل خواهد کرد


  دکتر ترانیراجان (سمت چپ)، رئیس، RGGGH&MMC و شیوا ناژندرا (راست)، استاد، IIT-Madras در حال تبادل تفاهم نامه در مراسم روز پژوهش در بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی در چنای در روز جمعه.

دکتر ترانیراجان (سمت چپ)، رئیس، RGGGH&MMC و شیوا ناژندرا (راست)، استاد، IIT-Madras در حال تبادل تفاهم نامه در مراسم روز پژوهش در بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی در چنای در روز جمعه. | اعتبار عکس: R. RAGU

راجیو باهل، دبیر بخش تحقیقات بهداشت و درمان (DHR) و مدیر کل شورای تحقیقات پزشکی هند گفت که تحقیقات تأثیرگذار و معنادار مشکلات شهروندان هندی را در زمینه پزشکی حل خواهد کرد.

در اولین روز پژوهشی کالج پزشکی مدرس در بیمارستان عمومی دولتی راجیو گاندی، دکتر باهل گفت که محققان هندی باید با موسسات در سراسر جهان رقابت کنند. دکتر بهل در ارائه خود “تحقیق در موسسات پزشکی در هند: چشم انداز، استراتژی و اقدام” خاطرنشان کرد که تعداد انگشت شماری از موسسات در کشور تحقیقاتی را انجام دادند و تنها تعداد کمی از موسسات پزشکی، از جمله کالج پزشکی مدرس، روز پژوهش را جشن گرفتند.

DHR قصد داشت حداقل سه مؤسسه را در بین 100 مؤسسه برتر در رتبه بندی جهانی برای تحقیق قرار دهد. در حال حاضر تنها 28 دانشمند پزشکی هندی در میان 2 درصد از محققان برتر جهان قرار دارند. او گفت که هند حداقل 100 دانشمند پزشکی را در سه سال آینده در فهرست 2 درصد محققین برتر قرار داده است.

برای بهبود تحقیقات و کیفیت آن، DHR استراتژی هایی داشت، از جمله ایجاد ظرفیت برای تحقیقات پزشکی از طریق دوره های کوتاه مدت دانشجویی، سه برابر کردن تعداد کمک هزینه های MD/PhD برای اساتید و افزایش بودجه تحقیقاتی برای موسسات.

وی با اشاره به اینکه “همه چیزهایی که ما در مورد کووید آموخته ایم از طریق تحقیق بوده است”، افزود که ICMR و کمیسیون ملی پزشکی فهرستی از موضوعاتی را بارگذاری کرده اند که دانشجویان پزشکی می توانند در مورد آنها تحقیق کنند.

دکتر باهل در تعامل خود با پزشکان و دانشجویان توضیح داد که هدف از تحقیق باید یافتن راه حل باشد و تنها به شرح یک مشکل بسنده نکنید. انجام تحقیق برای محققان کافی نیست. آنها همچنین باید با محققین دیگر همکاری کنند و با افراد جامعه تعامل داشته باشند.»

پیش از این، MMC یادداشت تفاهمی برای انجام تحقیقات در مورد آلودگی هوا و بیماری ها امضا کرد. SM Shiv Nagendra، استاد گروه مهندسی عمران IIT-Madras، که تفاهم نامه را با E. Theranirajan، رئیس MMC رد و بدل کرد، گفت که این تفاهم نامه چندین راه را بررسی خواهد کرد زیرا بیماری های غیرواگیر به طور قابل توجهی تحت تأثیر آلودگی هوا هستند.

مانوژ مورهکار، مدیر موسسه ملی اپیدمیولوژی، گفت که کالج های پزشکی جدای از آموزش و تدریس، نقش مهمی در تحقیقات دارند. او گفت که دانشکده های پزشکی می توانند محیطی برای تحقیق ایجاد کنند.

دکتر ثرانیرجان گزارشی از تحقیقات انجام شده در دانشکده و موسسات تابعه ارائه کرد. دکتر باهل بعدها کمک های مالی، جوایز و گواهینامه ها را بین محققان توزیع کرد و مجموعه ای از مقالات تحقیقاتی منتشر شده توسط موسسه را منتشر کرد.