مرکز به ایالات متحده می گوید که داده ها را در مورد بستری شدن و مرگ و میر ناشی از موج گرما به اشتراک بگذارید


بیمارانی که از علائمی شبیه به گرمازدگی رنج می برند که در 20 ژوئن 2023 در بخش اورژانس بیمارستان منطقه ای در بالیا، اوتار پرادش، تحت درمان هستند.

بیمارانی که از علائمی شبیه به گرمازدگی رنج می برند که در 20 ژوئن 2023 در بخش اورژانس بیمارستان منطقه ای در بالیا، اوتار پرادش تحت درمان هستند. اعتبار عکس: SANDEEP SAXENA

وزارت بهداشت روز چهارشنبه دور دیگری از نشست – دومین دیدار در دو روز گذشته – را با مقامات اوتار پرادش، بیهار، اودیشا، جارکند، آندرا پرادش، چاتیسگر و تلانگانا برگزار کرد که در شرایط شدید موج گرما قرار دارند.

این مرکز بر نبود اطلاعات دقیق از زمین تاکید کرد و از ایالات متحده خواست تا داده‌های میدانی در مورد موج گرما، از جمله مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان را به اشتراک بگذارند. نیتیاناند رای، وزیر امور داخلی اتحادیه که در این نشست شرکت داشت، گفت: “این به ارزیابی واقع بینانه از وضعیت کمک می کند.”

وی افزود که مهم است به محض دریافت هشدارهای ایالت ها از اداره هواشناسی هند (IMD) اقدام به موقع انجام دهیم. وی گفت: آگاهی به موقع، پیشرفته و گسترده مردم در مورد اقدامات پیشگیرانه کمک بزرگی در کاهش اثرات شدید چنین امواج گرمایی خواهد کرد.

کمپین های آگاهی بخشی

همچنین از ایالات متحده خواسته شده است که کمپین های اطلاعاتی و آگاهی بخشی را افزایش دهند و اجرای برنامه های اقدام دولتی را در سطح میدانی برای رسیدگی به اثرات نامطلوب امواج گرما تسریع بخشند.

هند در طول اقدامات آمادگی اخیر برای طوفان بیپارجوی نشان داده است که هماهنگی به موقع و مؤثر بین مرکز و ایالات می تواند نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. به اشتراک گذاری ایده ها، تخصص و بهترین شیوه ها توسط ایالت ها به غنی سازی همه در مدیریت موثر بیماری های مربوط به گرما کمک می کند. پاسخگویی و مدیریت موثر بلایا یک کار مشترک است. منسوخ مندویه، وزیر بهداشت، گفت: با اقدامات هماهنگ بین مرکز و ایالات، مطمئناً می توانیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ مرگ و میر ناشی از موج گرما وجود ندارد.

“اطمینان از برق 24×7 در مراکز بهداشتی”

این مرکز از ایالات متحده خواست تا از تامین برق بدون وقفه در مراکز بهداشتی اطمینان حاصل کنند. به گفته این مرکز، اقدامات لازم برای نصب پنل های خورشیدی و سقف های خنک/سبز، سایه بان پنجره ها، سایه بان ها و غیره در این مراکز انجام شود.

وزیر بهداشت گفت که وضعیت دقیق و تجزیه و تحلیل کلی موارد گرمازدگی و مرگ و میر در هند و بیماری های مربوط به گرما در هفت ایالت آسیب دیده توسط مقامات وزارت بهداشت انجام شده است که مسیر کل موارد OPD اضطراری، موارد مشکوک و تایید شده گرمازدگی و مرگ و میر را پوشش می دهد. ; و گزارش آنها طبق پورتال یکپارچه بستر اطلاعات سلامت.

اشاره شد که برنامه اقدام ملی در مورد بیماری های مرتبط با گرما که در ژوئیه 2021 منتشر شد، چالش های ناشی از موج گرما، بیماری های مرتبط با گرما و مدیریت آنها را از سطح اولیه تا درجه سوم تشریح کرد. رویه های عملیاتی استاندارد برای نظارت بر موارد گرمازدگی و مرگ و میر؛ و برنامه آمادگی قبل و بعد. در فصل تابستان با تاکید ویژه بر بیماری های ناشی از گرما در بخش های آسیب پذیر.