کرالا از سیاست تحقیقاتی علوم بهداشتی رونمایی کرد


10 مارس 2024 08:08 ب.ظ | به روز شده در 11 مارس 2024، 11:43 صبح IST – Thiruvananthapuram

تصویر فایل نمایندگی.

تصویر فایل نمایندگی. | اعتبار عکس: محمد یوسف

دانشمندان و کارشناسان بهداشت عمومی بارها و بارها از بی‌علاقگی آشکار کرالا به تحقیقات پایه و بالینی در بخش بهداشت و فقدان کامل یک محیط، مشوق‌ها یا حمایت‌ها در کالج‌های پزشکی در این ایالت سخن گفته‌اند.

خط مشی تحقیقاتی علوم بهداشتی کرالا که به تازگی رونمایی شده است، که توسط شورای آموزش عالی ایالتی کرالا تدوین شده است، به قدری بر نیاز به ایجاد محیطی مناسب در مؤسسات پزشکی در ایالت برای تشویق تحقیقات متمرکز شده است که علاقه زیادی را در بین دانشمندان و پزشکان برانگیخته است. برادری

یکی از اهداف کلیدی بیان شده در این خط مشی، تبدیل پژوهش به بخشی جدایی ناپذیر از مطالعات علوم سلامت و حوزه علوم پزشکی است.

بیانیه خط مشی بیان می کند که تحقیقات بخشی جدایی ناپذیر از مطالعات بالینی در تمام دانشکده های پزشکی در ایالت خواهد بود و این مؤسسات به سایر مؤسسات تحقیقاتی برتر در ایالت مانند مرکز بیوتکنولوژی راجیو گاندی و مؤسسه ویروس شناسی پیشرفته متصل خواهند شد. دانشکده های پزشکی تشویق خواهند شد تا تفاهم نامه هایی را با این مؤسسات تحقیقاتی امضا کنند.

تمام اطلاعات مربوط به فرصت های تحقیقاتی، بودجه تحقیقاتی از طریق یک سیستم اطلاعاتی در اختیار دانشکده های پزشکی قرار خواهد گرفت. موسسات خصوصی علاقه مند نیز در این شبکه گنجانده خواهند شد.

تمام دانشکده‌های پزشکی دولتی به‌صورت مرحله‌ای به‌عنوان مؤسسات تحقیقاتی مستقل با آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مدرن و مرتبط با بخش‌های پزشکی، صنایع و علم و فناوری ارتقا خواهند یافت.

هیئت دولتی تحقیقات پزشکی (SBMR) به عنوان یک مرکز تحقیقات بیومدیکال تحلیلی با امکانات آزمایشگاهی خوب و هیئت علمی تحقیقاتی با تجربه تبدیل خواهد شد تا پزشکان جوان را برای پیگیری تحقیقات آموزش دهد.

سیستمی فرموله خواهد شد که در آن به پنج یا شش نفر واجد شرایط با توانایی تحقیقاتی اثبات شده، پروژه‌های کوتاه‌مدت/بلندمدت هر ساله با پیروی از هنجارهای ICMR داده می‌شود.

پروژه‌های تحقیقاتی دانشکده‌های پزشکی از طریق SBMR تامین می‌شود و بودجه کافی در بلندمدت توسط دولت به SBMR اختصاص می‌یابد. صندوق تحقیقات پزشکی ایجاد خواهد شد تا محیطی مناسب برای تحقیقات ایجاد کند.

آزمون رقابتی

یکی از پیشنهادات عمده ارائه شده در سند خط مشی این است که استادیاران دارای استعداد و استعداد پژوهشی از طریق آزمون رقابتی انتخاب شوند و به مدت سه سال به آنها بورسیه دکتری پژوهشی ارائه شود و در عین حال از شرایط حقوق و دستمزد و خدمات آنها محافظت شود. آنها این آزادی را خواهند داشت که به برنامه دکترا در هر مرکز تحقیقات زیست پزشکی در کشور بپیوندند. به دانشیارانی که بیش از 10 سال باقی مانده در خدمت دارند، همین امر ارائه می شود.

این سیاست بیان می‌کند که قوانینی برای حمایت از خدمات به کسانی که بورسیه‌های تحقیقاتی و برنامه‌های آموزشی را در مؤسسات تحقیقاتی/دانشگاه‌های خارج از کشور بر اساس یک تعهد تضمین می‌کنند، وضع خواهد شد.

این خط مشی تمام حمایت از تحقیقات پزشکی در ایالت را با قول دادن به پزشکان کالج های پزشکی که در تحقیقات بالینی/تحقیقات در علوم بهداشتی/تحقیقات زیست پزشکی درگیر هستند، با تنظیم زمان درمانگاه سرپایی و زمان تدریس، مجاز به زمان اختصاصی تحقیق خواهند بود. به کسانی که علاقه مند به تحقیق هستند و واجد شرایط انجام آن هستند، هر پنج سال یکبار مرخصی تعطیلی داده می شود.

هنجارها باید ساده شوند

رویه ها و هنجارهای اداری برای پیگیری تحقیقات برای محققان در کالج های پزشکی دولتی و موسسات وابسته ساده خواهد شد و همه کمک ها برای اطمینان از تکمیل به موقع ارائه خواهد شد. تمام اقدامات برای توانمندسازی ظرفیت سازی انجام خواهد شد و امکاناتی برای اجرای روان کارآزمایی های بالینی ایجاد خواهد شد

یک شبکه تحقیقاتی که همه دانشگاه ها و همه علوم بهداشتی و موسسات تحقیقاتی وابسته را به هم پیوند می دهد راه اندازی خواهد شد

یک تخصیص خاص از داخل بودجه بهداشت عمومی دولت برای تحقیقات بهداشتی اختصاص داده خواهد شد. این سیاست بیان می کند که از صندوق تحقیقات ایالتی، حداقل 25٪ نیز جدا از تحقیقات علوم بهداشتی است.

یکی دیگر از حوزه های مهم تحت پوشش این سیاست، اشتراک گذاری داده های پزشکی است.

تمام داده‌های بیماران با دولت – از جمله داده‌های ذخیره‌شده در بخش بیمه سلامت و داده‌های تکامل‌یافته از طریق نظرسنجی‌های مختلف تحت رهبری دولت – پس از محافظت از حریم خصوصی افراد و با تدوین دستورالعمل‌های واضح در دسترس محققان قرار می‌گیرد.