دفتر نخست وزیر مودی: هند پس از مرگ و میر با شربت سرفه تغییر سیاست را در نظر می گیرد


بر اساس سندی از دفتر نخست وزیر مودی، پس از اینکه شربت های سرفه تولید شده در این کشور با مرگ کودکان در خارج از کشور مرتبط شد، هند در حال بررسی تغییر در سیاست صنعت داروسازی خود است |  تصویر نماینده

بر اساس سندی از دفتر نخست وزیر مودی، پس از اینکه شربت های سرفه تولید شده در این کشور با مرگ کودکان در خارج از کشور مرتبط شد، هند در حال بررسی تغییر در سیاست صنعت داروسازی خود است | تصویر نماینده

بر اساس سندی از دفتر نخست وزیر نارندرا مودی، هند در حال بررسی تغییر در سیاست صنعت داروسازی خود است، پس از اینکه شربت های سرفه تولید شده در این کشور با مرگ کودکان در خارج از کشور مرتبط شد. نادیده گرفته شده”.

دفتر نخست وزیر مودی در سند مورخ 15 می و بررسی شده توسط نخست‌وزیر هند اعلام کرد که یک جلسه طوفان فکری در شهر حیدرآباد در جنوب هند “برای یافتن راه حلی برای شربت‌های سرفه صادراتی که باعث مرگ کودکان می‌شود” برگزار شد. رویترز.

بر اساس بیانیه ای از وزارت بهداشت که به شربت های سرفه اشاره ای نکرد، منسوخ منداویه، وزیر بهداشت و تنظیم کننده های فدرال و ایالتی در جلسه فوریه شرکت کردند.

در سند دفتر نخست وزیری آمده است: «تنظیم در سیاست مطرح شده است» و افزود که «چیزهای مهم» نادیده گرفته شده است. توضیح بیشتری نداد.

یک منبع آگاه در این باره گفت که تغییر سیاست می تواند به معنای افزایش نظارت بر صنعت داروسازی هند به ارزش 41 میلیارد دلار باشد که بزرگترین تامین کننده داروهای ژنریک در جهان است.

این منبع گفت: افزایش آزمایش شربت های سرفه و همچنین مواد خام برای داروها به طور کلی یکی از مراحلی است که در حال بررسی است.

این بیانیه که قبلاً گزارش نشده بود، به نظر می رسد اولین باری است که دفتر نخست وزیری به بحث درباره شربت سرفه پرداخته است. دفتر نخست وزیر مودی و وزارت بهداشت به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

تنظیم کننده داروی هند، سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO)، پیشنهاد کرده است که شربت های سرفه قبل از صادرات در آزمایشگاه های دولتی آزمایش شوند. News18.com روز سه شنبه گزارش شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سال گذشته دریافت که شربت های سرفه ساخته شده توسط یک داروساز هندی حاوی سطوح خطرناکی از دو سم شناخته شده دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول است که منجر به مرگ حداقل 70 کودک در گامبیا شده است. هند ارتباط بین شربت ها و مرگ و میرها را رد می کند.

همچنین بخوانید: توضیح داده شده | مرگ و میر در گامبیا و شربت های سمی سرفه که باعث آنها می شود

WHO می‌گوید که همچنان به دنبال مقصر در زنجیره تامین است، اما در تلاش‌های خود ناامید شده است. رویترز اوایل این ماه گزارش شد.

هند علیه دومین شرکت هندی که شربت های سرفه با مرگ 19 کودک در ازبکستان، از جمله دستگیری سه کارمند آن مرتبط بود، اقدام کرده است. سومین داروساز هندی توسط WHO مشخص شد که شربت های آلوده را به جزایر مارشال و میکرونزی فروخته است.

مقامات بهداشتی هند ابراز نگرانی کرده اند که حوادث شربت های آلوده به صنعت داروسازی این کشور آسیب برساند. یک نماینده هند در اوایل ماه جاری در نشستی با تنظیم‌کننده‌های جهانی دارو در اندونزی شرکت کرد تا راه‌های تضمین ایمنی زنجیره تامین دارویی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: “مقامات شرکت کننده تعهد عمیق خود را برای اقدامات فوری، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تقویت سیستم های نظارتی در محافظت از بیماران در برابر آلودگی در داروها ابراز کردند.” رویترز.

بر اساس توصیه ای که توسط تنظیم کننده هند CDSCO در 21 آوریل به همه ایالت ها ارسال شد و توسط آن مشاهده شد رویترز، مقامات دارو باید اطمینان حاصل کنند که داروها با استانداردهای فارماکوپه هند (IP) مطابقت دارند.

CDSCO اعلام کرد که پس از دریافت شکایت عمومی در مورد استانداردهای مواد تشکیل دهنده دارو در کشور، بر نیاز به استانداردها تاکید می کند. نگفت که چه کسی این شکایت را ثبت کرده است.

اگر دارویی در IP گنجانده نشده باشد، “استانداردهای هویت، خلوص و قدرت مشخص شده برای داروها در نسخه فعلی فارماکوپه هر کشور دیگر … قابل اجرا است و استانداردهایی که ممکن است تجویز شود، باید رعایت شود.”

مشاوره راجیو سینگ راگووانشی، کنترل کننده کل مواد مخدر هند، گفت: “یک بار دیگر درخواست می شود تا از انطباق با استانداردهای مذکور اطمینان حاصل شود.”