پس از مرگ دو نفر و بستری شدن بیش از 100 نفر در بیمارستان، یک قرص مکمل ژاپنی فراخوان شد


محصولات مکمل بهداشتی که گمان می‌رود باعث مرگ دو نفر و بیمار شدن بیش از 100 نفر شده‌اند، از قفسه‌های فروشگاه‌ها در ژاپن خارج شوند.

محصولات شرکت داروسازی کوبایاشی که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند، حاوی ماده‌ای به نام «بنیکوجی»، یک گونه قرمز کپک هستند.

یک مقام وزارت بهداشت دولت چهارشنبه گفت، علاوه بر محصولات کوبایاشی مستقر در اوزاکا، بیش از 40 محصول از شرکت‌های دیگر حاوی بنیکوجی، از جمله خمیر میسو، کراکر و سس سرکه، از هفته گذشته فراخوان شد.

حداقل 106 نفر در بیمارستان بستری شده بودند، و بسیاری از افراد دیگر بیمار شده بودند، اگرچه مشخص نیست که آیا همه بیماری ها مستقیماً با benikoji (تلفظ به-نی-کوه-جیه) مرتبط هستند یا خیر.

این وزارتخانه فهرستی را در سایت رسمی خود از تمام محصولات فراخوان شده، از جمله برخی که از بنیکوجی برای رنگ آمیزی مواد غذایی استفاده می کنند، قرار داده است.

این شرکت در حال بررسی علت این مشکل است. محصولات فراخوان شده را می‌توان بدون نسخه پزشک خریداری کرد و می‌توان آن‌ها را در داروخانه‌ها خریداری کرد.

کوبایاشی عذرخواهی کرد و در بیانیه ای آنلاین پرسید: “لطفاً از مصرف محصولات ما خودداری کنید و لطفاً در آینده از آنها استفاده نکنید.”

تماس های مکرر با کوبایاشی بی پاسخ ماند. رئیس شرکت و سایر مقامات ارشد هفته گذشته هنگامی که مشکل برای اولین بار ظاهر شد، یک کنفرانس خبری برگزار کردند و سر خود را به نشانه عذرخواهی خم کردند، همانطور که در ژاپن استاندارد است.

این مقام وزارت هشدار داد که ممکن است در روزهای آینده قربانیان بیشتری وجود داشته باشد. او از همه خواست که از خوردن هر چیزی که بنیکوجی در آن است خودداری کنند. او گفت، کسانی که مشکلات سلامتی دارند، مانند کلیه های ضعیف، می توانند به ویژه آسیب پذیر باشند.

همه محصولات در ژاپن ساخته شده اند، اگرچه مشخص نیست که آیا مواد اولیه وارد شده است یا خیر. فراخوان مکمل های بهداشتی وارداتی پیش از این اتفاق افتاده است، اما طبق گزارش رسانه های ژاپنی، این اولین فراخوان عمده یک مکمل تولید داخل است.