اعتراض کارکنان دیالیز: تکنسین پس از تلاش برای پایان دادن به زندگی در بیمارستان بستری شد


تکنسینی که سم مصرف کرد در بیمارستانی در بنگالورو تحت درمان قرار گرفت.

تکنسینی که سم مصرف کرد در بیمارستانی در بنگالورو تحت درمان قرار گرفت. | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

اعتراض اعضای اتحادیه کارگران دیالیز ایالت کارناتاکا که از روز شنبه وارد سومین روز خود شد، زمانی که یکی از تکنسین های معترض قصد داشت با مصرف سم به زندگی خود پایان دهد، شکل جدیدی به خود گرفت.

رامو تکنسین 46 ساله از اوراد در ناحیه بیدار بعدازظهر به سرعت به مرکز مراقبت های تروما و اورژانس (TECC) در پردیس بیمارستان ویکتوریا منتقل شد. پزشکان در TECC گفتند که او یک حشره کش مورد استفاده در مزارع کشاورزی مصرف کرده است. بلافاصله تحت درمان قرار گرفت و معده شست و شو در بیمارستان انجام شد. پزشکان با بیان اینکه وضعیت وی پایدار است، گفتند که وی به مدت یک روز تحت نظر خواهد بود.

به دنبال آن، مقامات ارشد وزارت بهداشت با تشکیل جلسه ای با اعضای اتحادیه اطمینان دادند که مطالبات آنها – پرداخت فوری حقوق چهار ماهه معوق، مزایای ESI و PF 29 ماهه و معوقات 20 ماهه – در سال 2018 رفع خواهد شد. چند روز. از آنجایی که اعضا خواستار آن بودند که تا زمانی که دستور کتبی دریافت نکنند، متفرق نشوند، اداره دستور آزادی چهار ماه حقوق و تخصیص بودجه برای سایر مزایای معلق را شنبه شب صادر کرد. به دنبال آن اتحادیه اواخر شب اعتصاب را لغو کرد.

امنیت شغلی

اعضای معترض که خواستار تعهد دولت به امنیت شغلی نیز هستند، می‌گویند که این خواسته هنوز توسط این اداره بررسی نشده است.

با وجود اینکه دولت مناقصه های جدیدی را برای خدمات دیالیز اعلام کرده و روند واگذاری کار در حال انجام است، اما تضمینی برای امنیت شغلی نداریم. این نگرانی وجود دارد که خدمات ما توسط ارائه دهنده خدمات جدید خاتمه یابد زیرا حفظ کارکنان قدیمی یکی از شرایط مناقصه نیست. رئیس اتحادیه چتان اس‌کی گفت: ما می‌خواهیم دولت به ما امنیت شغلی بدهد، صرف نظر از اینکه چه کسی ارائه‌دهنده خدمات است.

این اعتصاب به بیش از 3500 بیمار کلیوی تحت دیالیز در 124 واحد دولتی در سراسر کارناتاکا ضربه زده است. بیمارانی که قرار است روز چهارشنبه دیالیز شوند یا این روش نجات جان خود را از دست دادند یا یک روز قبل مجبور به انجام آن شدند. وضعیت روز شنبه برای بسیاری از افرادی که قرار بود دیالیز شوند بدتر شد.

Srinivas GA، معاون مدیر ایالتی مسئول طرح دیالیز، گفت که ترتیبات جایگزینی در این مراکز با مشارکت تکنسین‌های خانه‌های سالمندان خصوصی انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که بیماران دیالیز خود را از دست نمی‌دهند.