وزارت بهداشت: مرکز برای شروع غربالگری بیماری سلول داسی شکل در ایالات متحده مستقر است


راجش بوشان، وزیر بهداشت، در یک وبینار پس از بودجه با عنوان «هیچ شهروندی را پشت سر نگذاریم» سخنرانی کرد.  فایل

راجش بوشان، وزیر بهداشت، در یک وبینار پس از بودجه با عنوان «هیچ شهروندی را پشت سر نگذاریم» سخنرانی کرد. فایل | اعتبار عکس: PTI

راجش بوشان، دبیر بهداشت اتحادیه، با ارائه استراتژی برای از بین بردن بیماری سلول داسی شکل در هند گفت که شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) ارزیابی آزمایش‌های تشخیصی را برای غربالگری یک گروه هدف هفت کروری انجام داده است. مردم. آقای بوشان در یک وبینار پس از بودجه با عنوان “هیچ شهروندی را پشت سر نگذاریم” سخنرانی می کرد.

آقای بوشان گفت: «تعریف چارچوبی برای اجرای محدود زمانی در سطح ایالت، بلوک و ناحیه برای اطمینان از تحویل آخرین مایل در سطح مردمی ضروری است».

توضیح داده شده | چگونه هند با کم خونی داسی شکل مقابله می کند؟

وی همچنین افزود: «ICMR یک ارزیابی فناوری سلامت برای آزمایش‌های موجود در نقطه مراقبتی که در هند تولید شده‌اند، انجام داده است و کارایی آنها را تأیید می‌کند. به دنبال آن دولت‌های ایالتی در این آزمایش‌های نقطه‌ی مراقبت، نرخ آن‌ها و علائم احتمالی که ممکن است در گروه هدف 7 کروری که غربالگری برایشان انجام می‌شود شایع باشد، دنبال شد.

آقای بوشان اظهار داشت که وزارت بهداشت از دولت های ایالتی از طریق ماموریت ملی بهداشت برای ارائه حمایت های مالی حمایت خواهد کرد. دولت های ایالتی می توانند سطح غربالگری را انتخاب کنند، یعنی یک سطح یا دو سطح غربالگری را که صلاح بدانند. علاوه بر این، وزارت بهداشت ICMR، انستیتوی علوم پزشکی تمام هند (AIMS) و کالج‌های پزشکی را به عنوان آژانس‌های گره‌ای برای همه ایالت‌ها به عنوان نقطه مرجع در مورد راهنمایی فنی تعیین کرده است. NHM هزینه 542.5 کرور روپیه را برای کل تمرین غربالگری تخمین زده است.

او توضیح داد که پورتال مدیریت بیماری سلول داسی شکل قبلاً ایجاد شده است و یک برنامه تلفن همراه نیز در حال انجام است که آموزش و جهت دهی برای دولت های ایالتی آغاز شده است.

کم خونی داسی شکل یک بیماری ارثی است، به این معنی که نسل به نسل ادامه دارد. افراد مبتلا به این بیماری دو ژن معیوب را به ارث می برند – هموگلوبین S، یکی از هر والدین. فردی که دارای صفت سلول داسی شکل است تنها یک ژن معیوب را به ارث می برد. افراد دارای صفات به طور کلی سالم هستند.

هموگلوبین S گلبول های قرمز انعطاف پذیر را به سلول های داسی شکل سفت تبدیل می کند که می تواند جریان خون را مسدود کند و منجر به درد و آسیب اندام شود.

بر اساس برآورد NHM، حدود 15 هزار بیمار مبتلا به سلول داسی شکل در کشور وجود دارد.

VK Paul، مشاور (بهداشت)، Niti Aayog اظهار داشت: “باید به طور گسترده شناخته شود که Pradhan Mantri Jan Arogya Yojana درمان کامل بیماری سلول داسی شکل را بدون هزینه ارائه می دهد.” دکتر پل از شکل‌گیری مشارکت‌های حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی که جذب گسترده و اشتراک دانش را در مقیاس سراسری تسهیل می‌کند، حمایت کرد. وی بر اهمیت گنجاندن غربالگری بارداری و همچنین دسترسی آسان به هیدروکسی اوره و واکسن پنوموکوک تاکید کرد.

دکتر پل بر نیاز به ایجاد آگاهی در مورد بیماری سلول داسی شکل تاکید کرد که در آن “آزمایش فرصت” تشویق می شود، زیرا این امر درمان افرادی را که قبلاً از این بیماری رنج می برند تسریع می کند. وی بر نقش وزارت امور عشایر در بسیج جامعه و همکاری ذینفعان در تعریف رسانه و نحوه دسترسی به مناطق عشایری آسیب دیده تاکید کرد.

R. Jaya، منشی اضافی، وزارت امور قبایل اشاره کرد که وزارت امور قبایل به جنبه اطلاع رسانی ماموریت از جمله ارتباط با ذینفعان، تدوین دستورالعمل هایی برای آموزش مربیان، و برای ایجاد آگاهی، مراقبت غیرپزشکی از بیمار و مشاوره ژنتیک