بودجه بهداشت 924 کرور در مقایسه با سال مالی گذشته افزایش یافته است


بودجه 2023-24 تخصیص بخش بهداشت، درمان و رفاه خانواده را در مقایسه با سال مالی گذشته 924 کرور روپیه افزایش داد. بودجه امسال 12161 کرور روپیه به بخش بهداشت، درمان و رفاه خانواده در مقایسه با 11237 کرور در سال 2022-2023 اختصاص یافته است. تلانگانا به عنوان یک ایالت برتر در بهبود امکانات پزشکی ظاهر شده است. تی هاریش رائو، وزیر بهداشت و دارایی، روز دوشنبه هنگام ارائه بودجه تلانگانا 2023-24، گفت که NITI Aayog بر اساس ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم فقیر، تلانگانا را در رتبه سوم قرار داد.

دولت تلانگانا ساخت یک شهر بهداشتی در وارنگال را آغاز کرده است، به عنوان بخشی از این، ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی با هزینه تخمینی 1100 کرور روپیه با ظرفیت 2000 تخت با سرعتی سریع در حال انجام است. دولت همچنین تصمیم گرفته است که در هر منطقه دانشکده های پزشکی ایجاد کند. در سال 2023، 9 کالج پزشکی جدید در نیرمال، آصف آباد، بوپالاپالی، جانگاون، کامردی، کریمناگر، خمام، سیرسیلا و ویکارآباد ایجاد خواهند شد. این تعداد دانشکده های پزشکی را به 26 می رساند. دولت پیشنهاد کرده است که دانشکده های پرستاری وابسته به دانشکده های پزشکی در هر منطقه ایجاد شود.

علاوه بر 342 داوخانه باستی موجود، دولت تصمیم گرفته است که این تسهیلات را به تمام شهرهای ایالت تعمیم دهد. انتظار می رود ساخت چهار بیمارستان فوق تخصصی موسسه علوم پزشکی تلانگانا (TIMS) تا سال مالی آینده تکمیل شود. این 4200 تخت در سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی در سراسر ایالت اضافه می کند.

طرح کیت تغذیه KCR که در 9 منطقه که میزان کم خونی در آنها بالا است راه اندازی شد، از امسال به تمام 33 منطقه گسترش خواهد یافت. نزدیک به 4 میلیون زن باردار احتمالاً از این طرح بهره مند خواهند شد. مبلغ 200 کرور روپیه برای این کار پیشنهاد شده است.

دولت در حال برنامه ریزی یک واحد پیوند پیشرفته در بیمارستان گاندی است زیرا جراحی های پیوند در بخش خصوصی گران است. علاوه بر این، مراکز باروری در سه بیمارستان آموزشی – بیمارستان گاندی، بیمارستان مدرن دولتی زایمان پتلابورج و بیمارستان MGM Warangal – ایجاد خواهد شد. برای موسسه علوم پزشکی نظام (NIMS)، دولت در نظر دارد ظرفیت تخت را از 1489 به 3489 افزایش دهد و زیرساخت ها را با امکانات، تخصص ها و بخش های اضافی گسترش دهد.

برنامه‌ریزی شده است که مراقبت‌های تسکینی در منزل در 110 مرکز فرعی – مراکز سلامت و تندرستی (SC-HWS) که در آن 32 واحد خدمات سیار مراقبت در منزل برای مراقبت‌های سرپایی ایجاد شده‌اند، انجام شود.