سوءتغذیه و کم خونی همچنان مسائل مهم بهداشت عمومی است


ICMR-NIN نیازهای غذایی و مواد مغذی مورد نیاز را برای هندی‌ها توصیه می‌کند و هر از چندگاهی آنها را بر اساس شواهد علمی در حال ظهور و تغییر چشم‌انداز غذایی مورد بازبینی قرار می‌دهد.  تصویر فقط برای اهداف نمایندگی.  فایل

ICMR-NIN نیازهای غذایی و مواد مغذی مورد نیاز را برای هندی‌ها توصیه می‌کند و هر از چندگاهی آنها را بر اساس شواهد علمی در حال ظهور و تغییر چشم‌انداز غذایی مورد بازبینی قرار می‌دهد. تصویر فقط برای اهداف نمایندگی. فایل

بر اساس آخرین دستورالعمل های غذایی برای هندی ها (DGIs) که توسط شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) – ملی تهیه شده است، سوءتغذیه و کم خونی همچنان به عنوان مسائل بهداشت عمومی ادامه دارد و تخمین زده می شود که 56.4٪ از کل بار بیماری در هند به رژیم های غذایی ناسالم نسبت داده شود. موسسه تغذیه (ICMR-NIN)، حیدرآباد.

بخش قابل توجهی از کودکان همچنان از وضعیت تغذیه‌ای ضعیف رنج می‌برند در حالی که همزمان با افزایش شیوع اضافه وزن، چاقی، علائم پیش دیابتی، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر (NCDs) در چندین ایالت دست و پنجه نرم می‌کنند و بار دوگانه سوء تغذیه را ایجاد می‌کنند. سوءتغذیه و اضافه وزن/چاقی در همان جوامع و حتی در خانواده ها وجود دارد.

DGI ها توصیه های مرتبط با غذا و سبک زندگی مبتنی بر شواهد هستند که به عنوان رویکردهایی به راحتی قابل درک و عملی برای اطمینان از رژیم غذایی متنوع برای برآوردن نیازهای مواد مغذی ضروری و جلوگیری از بیماری های غیرواگیر در میان افراد در تمام گروه های سنی در سراسر هند طراحی شده اند.

ICMR-NIN نیازهای غذایی و مواد مغذی مورد نیاز را برای هندی‌ها توصیه می‌کند و هر چند وقت یک‌بار آنها را بر اساس شواهد علمی در حال ظهور و تغییر چشم‌انداز غذایی مورد بازبینی قرار می‌دهد.

تعداد کل انرژی در روز

در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، اشاره شده است که یک رژیم غذایی متعادل نباید بیش از 45 درصد کالری (انرژی) از غلات و ارزن (غلات مغذی: تنوع از غذاهای اصلی به ارزن) و تا 15 درصد کالری از حبوبات تامین کند. لوبیا و گوشت و بقیه کالری باید از آجیل، سبزیجات، میوه ها و شیر تامین شود. به عبارت دیگر، 50 تا 55 درصد کل کالری از کربوهیدرات ها، 10 تا 15 درصد از پروتئین ها و 20 تا 30 درصد از چربی های رژیم غذایی تضمین می شود.

با این حال، طبق داده ها، غلات 50 تا 70 درصد از کل انرژی در روز را تشکیل می دهند. حبوبات، گوشت، مرغ و ماهی با هم 6 تا 9 درصد از کل انرژی در روز را در مقابل میزان توصیه شده دریافتی 14 درصد از کل انرژی از این غذاها تشکیل می دهند. در بخش بزرگی از جمعیت کشور، مصرف غذاهای ریز مغذی (غلات کامل، حبوبات، لوبیا، آجیل، سبزیجات تازه، میوه ها و غیره) کمتر از میزان توصیه شده است، در حالی که مصرف غلات تصفیه شده بالاتر یافت می شود. در این گزارش آمده است که افزایش مداوم مصرف غذاهای ناسالم در میان مردم، شرایط را پیچیده تر می کند.

پیشگیری از دیابت نوع 2

این گزارش با بیان اینکه می توان با پیروی از یک سبک زندگی سالم از بخش قابل توجهی از مرگ و میرهای زودرس جلوگیری کرد، خاطرنشان می کند که رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی می تواند بخش قابل توجهی از بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون را کاهش دهد و تا 80 درصد از دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است: افزایش مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده مملو از قند و چربی، همراه با کاهش فعالیت بدنی و دسترسی محدود به غذاهای متنوع، کمبود ریزمغذی ها و مشکلات اضافه وزن/چاقی را تشدید می کند.

این می افزاید که غذاهای ناسالم، بسیار فرآوری شده، پرچرب، شکر و نمک (HFSS) نسبت به جایگزین های سالم تر مقرون به صرفه تر و در دسترس تر شده اند. تبلیغات و بازاریابی تهاجمی این غذاهای ناسالم بر ترجیحات رژیم غذایی در بین کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد و منجر به اثرات مضر درازمدت می شود و بخش زیادی از درآمد خانواده صرف خرید چنین غذاهای ناسالمی می شود.

این الگوی غذایی نادرست به کمبود آهن و اسید فولیک و در نتیجه کم خونی و شیوع بیشتر اضافه وزن و چاقی در بین گروه های جمعیتی کمک می کند.

این گزارش منابع درشت مغذی ها و ریزمغذی ها را از حداقل هشت گروه غذایی توصیه می کند که سبزیجات، میوه ها، سبزیجات برگ سبز، ریشه ها و غده ها اساساً نیمی از بشقاب غذاهای توصیه شده در روز را تشکیل می دهند. بخش عمده دیگر را غلات و ارزن و پس از آن حبوبات، غذاهای گوشتی، تخم مرغ، آجیل، دانه های روغنی و شیر/کشک اشغال می کنند.

این دستورالعمل ها به نفع عموم مردم و برای متخصصان تغذیه، متخصصان تغذیه، متخصصان سلامت و سایر ذینفعان در نظر گرفته شده است.