ترمینال های فرودگاه چنای برای افزایش آگاهی در مورد سل روشن شدند


ترمینال های فرودگاه چنای برای افزایش آگاهی در روز جهانی سل در 24 مارس 2024 روشن می شوند.

ترمینال های فرودگاه چنای برای افزایش آگاهی در روز جهانی سل در 24 مارس 2024 روشن می شوند. اعتبار عکس: B. Velankanni Raj

ترمینال های فرودگاه چنای یکشنبه شب به عنوان بخشی از ابتکار عمل برای آگاهی بخشی در مورد سل، ظاهری رنگارنگ داشتند.

به مناسبت روز جهانی سل در 24 مارس، REACH، یک سازمان غیرانتفاعی که در زمینه مراقبت و پیشگیری از سل فعالیت می‌کند، با سازمان فرودگاه‌های هند همکاری کرد و ترمینال‌های فرودگاه را روشن کرد.

رامیا آنانتاکریشنان، مدیر REACH، گفت که هر روز نزدیک به 1000 نفر بر اثر بیماری سل در کشور جان خود را از دست می دهند. با وجود تشخیص و درمان رایگان موجود، بسیاری هنوز از شیوع این بیماری اطلاعی نداشتند. چنین اقدامات آگاهی‌بخشی ضروری بود، زیرا یا افراد آگاه نبودند یا ننگ مرتبط با این بیماری وجود داشت و آنها در انجام آزمایش تردید داشتند.

سل یکی از چالش های مهم بهداشت عمومی است و اگر افراد سرفه و تب طولانی مدت چند هفته ای داشته باشند، باید به زودی آزمایش شوند. آنها باید آگاه باشند که تشخیص زودهنگام باعث بهبودی کامل افراد می شود. درمان به مدت 6 تا 8 ماه ادامه خواهد داشت.

به عنوان بخشی از این ابتکار، نمایشگرهای دیجیتالی وجود داشت که پیام های آگاهی را ایجاد می کرد و به مسافران نیز جزوه هایی داده شد. سی وی دیپاک، مدیر فرودگاه چنای، گفت که در یک مرکز حمل و نقل مانند فرودگاه که شاهد ورود گسترده ای بود، چنین ابتکاراتی دنیای متفاوتی ایجاد کرد و مردم به آن توجه کردند. «در طول آزمایش‌های خود روشنایی، مردم کنجکاو بودند و شروع به برقراری تماس کردند تا بدانند این در مورد چیست. این کمپین‌ها بخش بزرگی را در بر می‌گیرند و ممکن است کمک زیادی به تشخیص زودهنگام و بهبودی کنند.»