بیش از 4800 نفر با علائم مشکوک به دیابت، فشار خون بالا در طی غربالگری در چنای شناسایی شدند


وزارت بهداشت از طریق ابتکار غربالگری بیماری‌های غیرواگیر در محل کار، 4868 فرد مشکوک به دیابت و فشار خون را پیدا کرده و به آنها توصیه کرده است که برای تأیید و تجویز دارو به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت اولیه (PHC) مراجعه کنند.

در اوایل ژانویه بود که وزارتخانه Thozhilalar Thedi Maruthuvam – ابتکاری که بخشی از Makkalai Thedi Maruthuvam است – برای غربالگری کارگران در ایالت راه اندازی کرد. وی ادامه داد: تاکنون 78 هزار و 119 نفر تحت این طرح غربالگری شده‌اند که از این تعداد 5108 مورد دیابت و فشار خون شناخته شده بودند و 4868 نفر مشکوک به داشتن این شرایط در طول غربالگری بودند. به آنها توصیه کردیم برای تایید و تجویز دارو به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. سپس ما داروها را از طریق داوطلبان سلامت زنان پرداخت خواهیم کرد.»

در حال حاضر، افراد در طرح غربالگری مبتنی بر محل کار از نظر فشار خون بالا و دیابت غربالگری می شوند، در حالی که می توانند برای غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان به PHC مراجعه کنند. وی افزود: «ما این ابتکار را با هدف اولیه 6.35 میلیون شروع کردیم و در نهایت قصد داریم حدود 35 هزار کارگر را در بخش‌های سازمان‌یافته و سازمان‌یافته در یک دوره زمانی تحت پوشش قرار دهیم.»

این مقام مسئول از کارفرمایان خواست تا با هماهنگی اداره بهداشت در محل خود کمپ هایی را تشکیل داده و تمامی کارکنان را برای غربالگری تسهیل کنند. وی افزود: با توجه به اینکه تعداد مساوی از افراد تنها پس از این غربالگری تشخیص داده شدند، در مقایسه با افرادی که وضعیت بیماری غیرواگیر خود را می دانستند، غربالگری همه کارکنان صرف نظر از وضعیت آنها ضروری است.

وی همچنین غربالگری سالانه را برای افرادی که فشار خون و دیابت ندارند توصیه کرد. DPH از کارمندان خواست تا از این فرصت استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که اعضای خانواده آنها غربالگری می شوند. وی گفت: به ویژه زنان بالای 30 سال باید علاوه بر فشار خون بالا و دیابت، از نظر سرطان دهانه رحم و سرطان سینه نیز غربالگری شوند.