به گفته این مقام، برنامه آزمایشی واکسیناسیون BCG برای بزرگسالان در سال جاری در آندرا پرادش در 12 منطقه راه اندازی می شود.


دانشجویان کالج پرستاری که در تجمع آگاهی سازماندهی شده توسط اداره منطقه NTR در ویجایاوادا برای گرامیداشت روز جهانی سل در روز یکشنبه شرکت می کنند.

دانشجویان کالج پرستاری که در تجمع آگاهی سازماندهی شده توسط اداره منطقه NTR در ویجایاوادا برای گرامیداشت روز جهانی سل در روز یکشنبه شرکت می کنند. | اعتبار عکس: GN Rao

ت. رامش، افسر دولتی سل و مدیر مشترک بهداشت پزشکی و رفاه خانواده، پس از برگزاری یک گردهمایی آگاهی‌رسانی درباره سل سازمان‌دهی شده، گفت: هدف ما این است که تا سال 2025 کشور و کشور عاری از سل باشیم و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم. توسط اداره منطقه NTR در ویجایاوادا برای گرامیداشت روز جهانی سل (TB) در روز یکشنبه.

آقای رامش گفت که برای مردم مهم است که علائم را در ابتدا بدانند. این کشور 24 درصد از کل موارد سل در جهان را گزارش می کند. در سطح ایالتی، ما با انجام بیش از 10 هزار آزمایش Truenat و CBNAAT در یک سال کار خود را انجام می دهیم. آقای رامش گفت.

برنامه واکسیناسیون BCG برای بزرگسالان به جلوگیری از ابتلا بزرگسالان به عفونت کمک می کند. وی گفت که این برنامه در سال جاری در 12 منطقه به صورت آزمایشی اجرا می شود. وی افزود که دولت همچنین در حال توزیع کیت های تغذیه در میان بیماران سل است. آقای رامش گفت: “تاکنون، ما بیش از 95000 کیت را در ایالت توزیع کرده ایم.”

بعداً، جی. اوشارانی، افسر سل ناحیه NTR گفت که بسیاری از نیکشای میترا (داوطلبانی که نیازهای تغذیه ای بیماران سل را تامین می کنند) در منطقه شناسایی شدند تا کیت های تغذیه را به بیماران ارائه دهند.

پس از پایان تجمع، یک برنامه آگاهی در دفتر انجمن پزشکی هند سازماندهی شد که در آن به بیماران کیت هایی شامل داروها و مواد غذایی تغذیه ای داده شد.