آندرا پرادش کارگران ASHA طرح “چالو ویجایاوادا” را با خواستار حداقل دستمزد برنامه ریزی می کنند


کنفرانسی در سطح ایالتی از کارگران معتبر فعال سلامت اجتماعی (ASHA) به شدت مورد انتقاد وزیر ارشد YS Jagan Mohan Reddy قرار گرفت که گوش‌های خود را نسبت به خواسته‌های آنها کر کرده است. در این کنفرانس یک سری اعتراضات از جمله «چالو ویجایاودا» برای افزایش فشار بر دولت ایالتی برگزار شد.

گوجالا اوبولسو، دبیرکل ایالتی AITUC، در سخنرانی روز پنجشنبه در این تجمع گفت که کارگران ادارات مختلف دولت ایالتی برای حل مشکلات خود تظاهرات می کنند و نتایج ثمربخش تنها با مبارزات متحد امکان پذیر است.

حدود 55400 کارگر ASHA روز و شب زحمت می کشند و داده ها را در 36 برنامه مختلف به روز می کنند. وی خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش سرسام آور قیمت کالاهای اساسی و شکستن کمر کارگران آشا، دولت آمادگی پرداخت حداقل دستمزد کارگران را نداشت و خواستار حداقل دستمزد 26 هزار روپیه در ماه برای آنها شد.

رئیس ایالت آندرا پرادش ماهیلا ساماخیا، پی. دورگا باوانی، رئیس ناحیه تلوگو ماهیلا NTR، چنوپاتی اوشا رانی، دبیر کل ایالت اتحادیه کارگران AP Anganwadi، لالیتاما، دبیر کل ایالت اتحادیه کارگران آشا، L. Santhi و دیگران سخنرانی کردند.

کارگران ASHA تصمیم گرفتند در 1 ژانویه تظاهرات سراسری برگزار کنند و در روز بعد که به عنوان روز ASHA نامگذاری شده است، قصد دارند یادداشت هایی را در تمام مراکز بهداشتی اولیه (PHCs) ارائه کنند. آنها گفتند که جلسات در سطح منطقه تا 30 ژانویه و پس از آن “چالو ویجایاوادا” برگزار خواهد شد.