آندرا پرادش در سال جاری تاکنون 2329 مورد دنگی و 1630 مورد مالاریا را ثبت کرده است.


وی. رامیردی، مدیر بهداشت عمومی و رفاه خانواده، می گوید که تمام اقدامات اصلاحی مانند اسپری کانونی، عملیات ضد لارو و مه پاش برای کنترل پشه ها در حال انجام است.  فایل

وی. رامیردی، مدیر بهداشت عمومی و رفاه خانواده، می گوید که تمام اقدامات اصلاحی مانند اسپری کانونی، عملیات ضد لارو و مه پاش برای کنترل پشه ها در حال انجام است. فایل | اعتبار عکس: KR Deepak

وی. رامیردی، مدیر بهداشت عمومی و رفاه خانواده گفته است که وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای بررسی شیوع مالاریا، دنگی و سایر بیماری های منتقله از طریق ناقل در ایالت در طول فصل جاری باران های موسمی انجام می دهد.

“اقدامات احتیاطی انجام شده است”

دکتر رامیردی در بیانیه ای در روز یکشنبه گفت: “تمام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع بیماری های منتقله از طریق ناقل در ایالت وجود دارد.”

دکتر رامیردی گفت که وزارت بهداشت 1969 روستای در معرض خطر مالاریا را با 4.72 هزار نفر جمعیت در ایالت بر اساس بروز مالاریا طی چهار سال گذشته شناسایی کرده است.

وی گفت: در مجموع 35 میلیون و 22 هزار و 451 نفر مبتلا به تب غربالگری شده و هزار و 630 مورد مالاریا تشخیص داده شده است.

دکتر رامیردی گفت 40194 نمونه سرم از آنهایی که علائم دنگی را نشان می دادند جمع آوری شد و 2329 مورد از آنها در 54 بیمارستان نظارتی شناسایی شده مثبت شد.

عملیات سمپاشی و مه پاشی

او گفت که دور اول عملیات سمپاشی باقیمانده داخلی بین آوریل و ژوئن انجام شد و دور دوم در منطقه آلوری سیتاراما راجو و آناکاپالی در جریان بود.

در سایر ولسوالی ها، دور دوم سمپاشی باقیمانده داخلی از 15 جولای آغاز شده بود که تا 1 اوت تکمیل می شود.

وی گفت: تمامی اقدامات اصلاحی از قبیل درمان، بررسی انبوه و تماسی، اسپری کانونی، عملیات ضد لارو، اسپری فضای داخلی و عملیات مه پاش در حال انجام است.

کیت های RDT

دکتر رامیردی گفت که کیت های تست تشخیص سریع مالاریا و دنگی (RDT) در کلینیک های بهداشت روستا مستقر شدند و امکانات آزمایش در تمام سطوح افزایش یافت که در نتیجه تعداد موارد نیز در سال جاری افزایش یافت.

او گفت که دولت مرکزی تاکنون 25.95 لک تورهای حشره کش طولانی مدت (LLIN) را در مناطق قبیله ای مستعد مالاریا در ایالت توزیع کرده است.

دکتر رامیردی گفت: رهاسازی حدود یک کرور ماهی گامبوزیا در تمام آب های شناسایی شده با هماهنگی اداره شیلات برای پیشگیری و کنترل لارو پشه در حال انجام است. وی گفت که دولت از سال 2019 درمان رایگان برای بیماران دنگی و مالاریا ارائه می دهد.