گروه رزیدنت در RA Puram کلینیک رایگان راه اندازی می کند


در Raja Annamalaipuram (RA Puram)، ساکنان اکنون می توانند از این گزینه استفاده کنند که مشکلات پزشکی را بدون هیچ آسیبی به کیف پول خود برطرف کنند. “رایگان” به گردن خود از جنگل می رسد – به لطف کلینیک محله ای که توسط ساکنان برای ساکنان ایجاد شده است. برای بیماری هایی که نیاز به یک باتری آزمایشی دارند، این ساکنان این امکان را دارند که از آزمایشگاه های نزدیک بازدید کنند و این آزمایش ها را با تخفیف انجام دهند.

انجمن ساکنان راجا آنامالایپورام (RAPRA) این خدمات را در 10 مارس 2024 آغاز کرد و بر اساس یک ابتکار قدیمی تر، که شامل برگزاری اردوهای پزشکی گهگاهی بود، ایجاد کرد. یک کلینیک فیزیکی ثابت در همسایگی که هفت روز هفته باز است، آرزوی دیرینه ای بود.

و هنگامی که این سرویس در نهایت رسید، این ساکنان آن را در دست گرفتند. در ساعت 12:20 بعد از ظهر روز 3 آوریل، هنگامی که این خبرنگار (همچنین ساکن RA Puram) از درمانگاه بازدید کرد، متوجه شد که از روز تاسیس، درمانگاه 200 بیمار را جذب کرده است. با توجه به اینکه RA Puram یک محله لوکس است و ساکنان منابعی برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی پولی دارند، این تعداد قابل توجه است.

گفته می شود کمک های خانگی و رانندگان شاغل در خانوارهای RA Puram به خدمات دسترسی دارند، برخی از آنها حتی بستگان خود را برای مشاوره پزشکی و دارو می آورند. این کلینیک بین افراد مقیم و غیر مقیم تبعیض قائل نمی شود: حتی کسانی که از مناطق نزدیک هستند از خدمات آن استفاده می کنند.

دکتر پارتاساراتی در کلینیک.

دکتر پارتاساراتی در کلینیک.

هدف ما از راه اندازی این انجمن اهالی کمک به جامعه در سه حوزه مهم است: یکی توجه به نیازهای مدنی جامعه، دوم سلامت جامعه و سوم حوزه آموزش و نحوه کمک است. دکتر چاندراسکاران R.، رئیس RAPRA، در حالی که به دنبال روشن کردن فلسفه زیربنای این خدمات است، می گوید.

RAPRA در سال 2012 تاسیس شد.

پیش از این، RAPRA اردوهای بهداشتی رایگان را به طور منظم برگزار می کرد. دکتر چندرسکاران با بیان اینکه این کلینیک آرزوی دیرینه وی بوده است، می گوید: انجمن در تمام اردوهایی که تاکنون برگزار کرده است، در تحقق اهداف خود موفق بوده است.

از برجسته ترین کمپ های پزشکی آن می توان به کمپ غدد درون ریز، کمپ پروستات، کمپ زنان، غربالگری سرطان سینه و کمپ های چشم اشاره کرد، زیرا این اردوگاه ها شاهد مشارکت گسترده ساکنان و کمک های خانگی آنها بوده اند. او می افزاید: در کمپ های چشمی، عینک رایگان به کسانی که به آن نیاز دارند داده می شود.

این کلینیک به جز یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 13 برای مشاوره عمومی باز است. روز یکشنبه برای مشاوره با متخصص در نظر گرفته شده است و مشاوره بر اساس نیاز انجام می شود. تا کنون یک متخصص قلب در روزهای یکشنبه حضور داشته است. این کلینیک دارای دستگاه نوار قلب است و از آن به خوبی استفاده می شود.

در روزهای هفته که مشاوره عمومی انجام می شود، یک پزشک و یک پرستار در درمانگاه پارک می شوند.

این کلینیک با آزمایشگاه‌های مختلف در مناطق نزدیک به این مرکز بسته شده است تا بیماران آزمایش‌های خود را با تخفیف تلفیقی 30 درصد انجام دهند.

در حالی که دارو به صورت رایگان در کلینیک ارائه می شود، به بیمار که می خواهد دارو را خریداری کند نسخه ای داده می شود که با استفاده از آن می تواند دارو را در هر داروخانه ای که انتخاب می کند خریداری کند.

من پدرم را به کلینیک رایگان برده بودم (و او اولین بیمار بود) و از محیط و تمیزی آن متعجب شدم. قرار گرفتن آن در سطح زمین دسترسی سالمندان به آن را آسان می کند. کلینیک جادار و دارای تهویه بالا است. دکتر و پرستار وقت شناس و خوش برخورد بودند. پس از مشاوره، از پدرم خواسته شد که برای نوار قلب برود و آنها این روند را برای او بسیار آسان و راحت کردند. یکی از اهالی که در روز افتتاح به کلینیک مراجعه کرده بود، می گوید: این کلینیک واقعاً یک هدیه برای همه ماست.

نگهبانان امنیتی که در خانه های مختلف در این منطقه خدمت می کنند اشاره کرده اند که دسترسی به مراقبت های بهداشتی رایگان بدون مشکل سفر برای دریافت آن، واقعا مفید است.

(Rajalakshmi V. یک کارآموز با The Hindu Downtown است)