وزارت بهداشت کمپین سراسری را برای آموزش افراد برای انجام CPR نجات دهنده راه اندازی می کند


دانش آموزان مدرسه در حال انجام احیای ریوی قلبی عروقی (CPR) بر روی یک مانکن در طول یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان برای نجات جان در مواقع اضطراری.

دانش آموزان مدرسه در حال انجام احیای ریوی قلبی عروقی (CPR) بر روی یک مانکن در طول یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان برای نجات جان در مواقع اضطراری. | اعتبار عکس: ناگارا گوپال

هیئت ملی امتحانات در مطالعات پزشکی (NBEMS)، یک نهاد مستقل زیر نظر وزارت بهداشت و رفاه خانواده، قرار است یک برنامه آگاهی سراسری در مورد آموزش احیای قلبی ریوی (CPR) راه اندازی کند.

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

این اطلاعیه توسط وزارت بهداشت پس از افزایش اخیر در تعداد موارد سکته قلبی در سراسر کشور منتشر شد که آخرین داده‌های اداره ملی سوابق جرم و جنایت (NCRB) نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از ایست قلبی 12.5 درصد از 28413 افزایش یافته است. در سال 2021 به 32457 نفر در سال 2022 رسید. داده های NCRB همچنین رقم مرگ و میر ناگهانی را 56450 نفر برای سال 2022 نشان می دهد که از 50734 در سال 2021 افزایش یافته است.

10 هزار شرکت کننده

وزارت روز سه شنبه گفت که به عنوان بخشی از این برنامه، به بیش از 10 هزار شرکت کننده در یک جلسه در سراسر کشور آموزش داده خواهد شد.

به هزاران شهروند از جمله دانشجویان، متخصصان و کارکنان پیراپزشکی دانش اولیه CPR از طریق یک رسانه آنلاین داده خواهد شد. یک پزشک آموزش دیده در هر مکان پست می شود که تکنیک CPR را توضیح می دهد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهد. NBEMS همچنین گواهی مشارکت را برای شرکت کنندگان صادر خواهد کرد.

این سازمان اضافه کرد که هر از گاهی، NBEMS یک کمپین جامع در مورد ارزش های اجتماعی و آگاهی از سلامتی اجرا کرده است. سال گذشته، NBEMS یک برنامه دوچرخه سواری در زمینه آگاهی از سلامت و محیط زیست برگزار کرد.