جامیا از مرکز برای راه اندازی کالج پزشکی استقبال می کند. برنامه های پردیس خارج از کشور


دارمندرا پرادان، وزیر آموزش اتحادیه (چپ) گفت که دانشگاه نقش بزرگی در مبارزات آزادی ایفا کرده است و رهبری فکری را در 25 سال آینده ارائه خواهد کرد.

دارمندرا پرادان، وزیر آموزش اتحادیه (چپ) گفت که دانشگاه نقش بزرگی در مبارزات آزادی ایفا کرده است و رهبری فکری را در 25 سال آینده ارائه خواهد کرد. | اعتبار عکس: ANI

نجما اختر، معاون جامعه ملی اسلامیه (JMI) روز یکشنبه گفت که این دانشگاه برای درخواست دیرینه خود برای راه اندازی یک کالج پزشکی تاییدیه مرکز را دریافت کرده است و برنامه هایی برای راه اندازی یک پردیس بین المللی در غرب آسیا در دست اجراست.

این اعلامیه در جریان برگزاری صدمین سالگرد JMI در ویگیان باوان اعلام شد.

به حدود 12500 دانش‌آموز از سال‌های تحصیلی 2019 و 2020 – که جلسه آنها به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده بود – روز یکشنبه مدرک، دیپلم و مدال طلا دریافت کردند.

خانم اختر در سخنرانی خود دستاوردهای دانشگاه در چند سال اخیر را برجسته کرد و برنامه هایی را برای تقویت “برند جامیا” به اشتراک گذاشت.

VC گفت که هدف از راه اندازی یک پردیس خارج از کشور در غرب آسیا، تقویت ارتباط JMI با فارغ التحصیلان خود در سراسر جهان است.

دارمندرا پرادان وزیر آموزش اتحادیه، جاگدیپ دانکهار معاون رئیس جمهور و همسرش سودش در این مراسم حضور داشتند.

“مرکز تحقیقات شهری”

آقای پرادان با تبریک به JMI برای دریافت مجوز برای تأسیس یک کالج پزشکی، گفت: “هدف تبدیل جامیا به بیمارستان نیست… [but] به یک مرکز تحقیقات شهری برای مشکلات بهداشت جهانی. این باید تعهد ما باشد.»

آقای پرادهان همچنین بر نقش آموزش و پرورش و سیاست ملی آموزش در ایجاد دانش آموزان “آماده برای آینده” در حالی که هند به سوی 100 سال استقلال حرکت می کند، تأکید کرد.

وی افزود: این دانشگاه نقش گسترده ای در نهضت استقلال داشت و در 25 سال آینده مقام اول را در ارائه رهبری فکری خواهد داشت.

وزیر به نقل از زاکر حسین، رئیس جمهور سابق و وی سی ام آی جی ام آی، گفت که آموزش این دیدگاه را به دست می دهد که ارزش حفظ کدام ارزش های قدیمی را دارد و کدام ارزش ها را رها کنیم.

او افزود: «آموزش به تنهایی می‌تواند ارزش‌های جدیدی به کسانی بدهد که برای آینده تلاش می‌کنند.

توانمندسازی جوانان

در این مراسم، آقای دانکهار گفت که جوانان باید خود را نه با “مست سیاسی” بلکه از طریق ظرفیت سازی و رشد شخصیت، با هدف نهایی پرورش یک محیط و جامعه سالم، توانمند کنند.

وی همچنین از سازوکار قوی رسیدگی به شکایات در سیستم قضایی صحبت کرد و افزود: اگر کسی اخطاریه ای از یک سازمان دریافت کند، تنها راه رجوع در یک دموکراسی قانونی و عدم حضور در خیابان است.

دموکراسی در مورد گفتگو، بحث، مشورت و بحث برای تأمین منافع عمومی است و دموکراسی نمی تواند باعث اختلال و اغتشاش شود.

معاون رئیس جمهور افزود: «من متأسفم و متاسفم که به شما بگویم که اخلال و اغتشاش به عنوان ابزاری استراتژیک برای لکه دار کردن معابد دموکراسی مورد استفاده قرار گرفته است.»

او گفت: «تظاهرات خیابانی برای به چالش کشیدن حاکمیت قانون نشانه حکومت داری خوب یا دموکراسی نیست.