وزارت بهداشت کارناتاکا به کالج حقوق خصوصی به دلیل انتشار شایعات نادرست در مورد واکسن کوویشیلد اطلاعیه می دهد.


ویال های واکسن کوویشیلد.

ویال های واکسن کوویشیلد. | اعتبار عکس: عکس فایل

وزارت بهداشت و رفاه خانواده به کالج حقوق سری سیددارامایا، چیکبالاپور، به دلیل انتشار شایعات نادرست مبنی بر اینکه افرادی که با واکسن کوویشیلد واکسینه شده اند از ایست قلبی رنج می برند، اخطاریه ای ارسال کرده است. این اداره به کالج گفته است که شفاف سازی کند.

کالج ظاهراً ادعا کرد که وزارت بهداشت گفته است که لخته شدن خون و حملات قلبی ناگهانی باعث مرگ و میر در نتیجه واکسیناسیون کوویشیلد می شود که در طول همه گیری کووید-19 گرفته شده است و دستورالعملی صادر کرد که دانش آموزان نباید آب سرد، بستنی و نوشابه مصرف کنند.

اما وزارت بهداشت تصریح کرد که چنین اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است و دیده شده که شایعات نادرستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و جدی گرفته می‌شود.

چه زمانی هندو برای توضیح در این زمینه با مدیر کالج تماس گرفت، او از اظهار نظر خودداری کرد.

با این حال، دینش گاندو رائو، وزیر بهداشت و رفاه خانواده، در حساب “X” خود گفت: “واکسن Covishield در کشور برای مبارزه با کووید-19 استفاده شد، اما اکنون به دلیل نگرانی های فزاینده در مورد جانبی آن، شایعات بیشتری در حال گسترش است. اثرات هر دارویی می تواند عوارض جانبی جزئی داشته باشد. فقط تعداد کمی از مردم در ایالت تأثیر کمی از واکسن کوویشیلد داشته اند. نیازی به ترس و نگرانی مردم از این بابت نیست و به هیچ شایعه ای گوش ندهید.»