دانشمندان UoH ادعا می کنند برای سلامت روده انبه بخورید


مطالعه گروهی از دانشمندان دانشگاه حیدرآباد (UoH) نشان می دهد که انبه از حیوانات در برابر نوعی بیماری التهابی روده (IBD) محافظت می کند.  تصویر فقط برای اهداف نمایندگی استفاده می شود.

مطالعه گروهی از دانشمندان دانشگاه حیدرآباد (UoH) نشان می دهد که انبه از حیوانات در برابر نوعی بیماری التهابی روده (IBD) محافظت می کند. تصویر فقط برای اهداف نمایندگی استفاده می شود. | اعتبار عکس: ناگارا گوپال

انبه میوه ملی هند و نان تست فصل تابستان است. برای بدن نیز مفید هستند. اکنون، مطالعه‌ای توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه حیدرآباد (UoH) نشان می‌دهد که این ماده همچنین از حیوانات در برابر نوعی بیماری التهابی روده (IBD) که التهاب مزمن دستگاه گوارش است، محافظت می‌کند.

انبه حاوی چندین ماده مغذی کلیدی مانند ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی طبیعی بدن کمک کند. آنها ترکیبی از پلی فنول ها و فیبر برای بهبود سلامت روده و رفع یبوست دارند. همچنین بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف انبه به طور مثبت با کاهش خطر مشکلات قلبی از طریق کاهش سطح لیپید و التهاب مرتبط است.

Mangiferin، یک گزانتون C-glucoside که در چندین گونه گیاهی از جمله انبه یافت می شود، به دلیل خواص دارویی آن به خوبی شناخته شده است. دانشمندان UoH از جمله Gangadhar، Suresh Kalangi و Anil Kotha از آزمایشگاه پروفسور Reddanna نشان داده اند که “مانگیفرین” موجود در انبه از حیوانات در برابر کولیت ناشی از آزمایش محافظت می کند.

همچنین بخوانید: دو مورد در حیدرآباد برای استفاده از عامل رسیدن مصنوعی روی انبه برگزار شد

Mangiferin از فرسایش مخاط جلوگیری کرد

در این حیوانات، “مانگیفرین” از فرسایش مخاطی و نفوذ سلول های التهابی که توسط اسید استیک ایجاد می شد، جلوگیری کرد. این مطالعه همچنین اثرات ضد سرطانی “مانگیفرین” را بر روی رده سلولی سرطان روده بزرگ Caco-2 نشان داد. با این حال، آنها در انتشار رسمی روز جمعه گفتند که مطالعات پیش بالینی و بالینی بیشتری برای ایجاد “مانگیفرین” به عنوان یک نامزد بالینی برای درمان IBD و سایر اختلالات گوارشی مورد نیاز است.

“مانگیفرین” در برگها و پوست نسبت به پالپ در انواع مختلف انبه غلظت بیشتری دارد. تعدادی از مطالعات علمی خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی آن را نشان داده اند.

دانشمندان خاطرنشان کردند که این مقاله تحقیقاتی با توجه به افزایش موارد IBD که از سال 1990 تا 2019 در هند تقریباً دو برابر شده است، با افزایش نرخ مرگ و میر اهمیت پیدا می کند. در نتیجه تغییر در عادات غذایی و سبک زندگی. وضعیت طولانی مدت IBD، اگر درمان نشود، ممکن است منجر به آسیب به دستگاه گوارش شود و منجر به سرطان شود.

در عصر غذای ناسالم و مبارزه با بیماری‌های عفونی، انبه سنتی هندی یک درمان فوق‌العاده برای اکثر مشکلات گوارشی از جمله IBD است. آنها تأیید کردند که شعار می تواند “برای سلامت روده انبه بخورید”.

انبه‌هایی که با نام علمی Mangifera Indica متعلق به خانواده Anacardiaceous شناخته می‌شوند، بیش از 5000 سال پیش در منطقه هند و برمه، که از شرق هند و جنوب چین در سراسر آسیای جنوب شرقی گسترش می‌یابد، منشا گرفته‌اند. این مطالعه در مجله “American Chemical Society Pharmacology and Translational Science” (https://pubs.acs.org/doi/epdf/10.1021/acsptsci.3c00323) منتشر شده است.