انتخابات، شرایط گرما و تعطیلات تابستانی به جمع آوری خون ضربه زد


برخی از سازمان‌دهندگان کمپ‌های اهدای داوطلبانه نگران هستند که اهداکنندگان ممکن است پس از اهدا به مشکلات سلامتی مبتلا شوند، زیرا کم‌آبی بدن و ضعف ناشی از گرما در تابستان رایج است.

برخی از سازمان‌دهندگان کمپ‌های اهدای داوطلبانه نگران هستند که اهداکنندگان ممکن است پس از اهدا به مشکلات سلامتی مبتلا شوند، زیرا کم‌آبی بدن و ضعف ناشی از گرما در تابستان رایج است. | اعتبار عکس: عکس فایل

بانک های خون در کارناتاکا در دو ماه گذشته با کمبود شدید خون نجات دهنده مواجه بوده اند. در حالی که کمبود در هر تعطیلات تابستانی مشاهده می شود، انتخابات جاری و شرایط بی سابقه گرما باعث بدتر شدن وضعیت شده است.

در حالی که اکثر 43 بانک دولتی می توانند از طریق اهدای اهداکنندگان عادی خود مدیریت کنند، چندین بانک خون از 217 بانک خصوصی حتی قادر به تامین 50 درصد تقاضا نیستند زیرا عرضه آنها عمدتاً به اهدای خون داوطلبانه بستگی دارد. اردوگاه ها

از زمانی که آیین نامه الگوی رفتار (MCC) برای نظرسنجی های لوک سبها در 16 مارس اجرایی شد، به ندرت اردوگاه های اهدای خون برگزار شده است. در حالی که موسسات آموزشی، که معمولاً در آن اردو برگزار می شود، برای تعطیلات تابستانی تعطیل هستند، حتی کسانی که می خواهند کمک مالی کنند، به دلیل شرایط شدید گرما تمایلی ندارند.

شرایط موج گرما

برخی از سازمان‌دهندگان کمپ‌های اهدای داوطلبانه نگران هستند که اهداکنندگان ممکن است پس از اهدا به مشکلات سلامتی مبتلا شوند، زیرا کم‌آبی بدن و ضعف ناشی از گرما در تابستان رایج است. «معمولاً اردوهای اهدایی به مناسبت تولد سیاستمداران و مناسبت های دیگر برگزار می شد. اما، در حال حاضر، این امکان تا هفته اول ژوئن وجود ندارد، زیرا MCC در حال اجرا است. علاوه بر این، حتی کسانی که می خواهند اهدا کنند، گاهی اوقات دچار کم آبی یا ناتوانی برای اهدا هستند. TN Ravi Kumar، مدیر کمیته فرعی بانک خون صلیب سرخ، گفت: همه این عوامل به کمبود شدید خون در دسترس منجر شده است. او گفت که این کمبود به بیماران، بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی که از آنها خواسته شده است تا خون داده شده قبل از ترخیص را جایگزین کنند، ضربه زده است.

عبدالرحمن شریف، مدیر عامل مرکز خون جیوارکشا، گفت که بانک او با 50 درصد کمبود مواجه است. ما برای حدود 500 دستگاه در ماه تقاضا داریم، اما در دو ماه گذشته فقط حدود 300 دستگاه را می‌توانیم عرضه کنیم. وضعیت در تمام بانک‌های خون یکسان است و از بانک‌های خون بیمارستان‌های دولتی نیز درخواست دریافت می‌کنیم.»

کمپ های اهدایی

Narasimhaswamy L.، افسر پزشکی در Rotary Bangalore TTK Blood Centre، گفت که این مرکز معتبر NABH توانست از طریق کمپ های اهدایی از پیش برنامه ریزی شده در شرکت های شرکتی و اهداکنندگان عادی مدیریت کند. وی گفت: «تقاضا در همه بانک‌های خون بالا است زیرا اردوهای داوطلبانه برگزار نمی‌شود. در حالی که ما قادر به مدیریت هستیم، هیچ سهام بافری نداریم. به محض جمع‌آوری خون، ما در حال عرضه هستیم. به غیر از چندین بیمارستان دولتی، ما به طور منظم از 100 کودک تالاسمی حمایت می کنیم.

Lions Blood Bank، Vijayanagar، که در آن بیش از 1250 واحد در ماه جمع آوری می شود، توانسته است هر ماه حدود 800 واحد را در ماه های مارس و آوریل بسیج کند. “این مشکل هر تابستان زمانی که دانشکده ها تعطیل می شوند، ایجاد می شود. اما امسال به دلیل انتخابات و گرمای شدید، اهدای خون در همه مراکز خون آسیب دیده است.»

هشدار دهنده نیست

ناگاراجا NM، مدیر شورای انتقال خون ایالتی کارناتاکا، گفت: اذعان به اینکه جمع آوری خون به دلیل انتخابات و شرایط موج گرما تا حدی آسیب دیده است. هندو که مشکل در مراکز خون دولتی نگران کننده نیست. ما اهداکنندگان دائمی داریم و می‌توانیم تقاضا را برآورده کنیم. وضعیت پس از اواسط اردیبهشت با بازگشایی موسسات آموزشی که اکثر کمپ های خون داوطلبانه در آن برگزار می شود، تثبیت خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال مالی 2023-2024 تعداد 10 هزار و 51 کمپ برگزار و تعداد 9 میلیون و 73 هزار و 677 واحد جمع آوری شد که از رقم هدف 8 میلیون و 15 هزار و 402 واحد فراتر رفت.