بر اساس این مطالعه، Idli، Rajma از جمله مبارزان هندی COVID-19 هستند


Idlisambar و rajma بر اساس یک مطالعه علمی جدید، برنج یکی از مجموعه‌ای از غذاهای هندی است که ممکن است بسیاری را در این کشور از مرگ در طول همه‌گیری کووید-19 نجات دهد.

مطالعه تیمی متشکل از دانشمندان برزیل، اردن، سوئیس، عربستان سعودی و هند در نسخه آوریل منتشر شد. مجله تحقیقات پزشکی هند توسط شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR).

میزان آلودگی و مرگ و میر در مورد بیماری های همه گیر احتمالاً در کشورهای پرجمعیت بیشتر است. اما هند در طول COVID-19 برای محققان تصویر مخالف ارائه کرد.

اگر ما مرگ و میر را به ازای هر یک میلیون نفر محاسبه کنیم، می بینیم که نرخ مرگ و میر در هند با 428 نفر در هر کیلومتر مربع، 5 تا 8 برابر کمتر از کشورهای کم جمعیت غربی با تراکم 36 تا 92 نفر در هر مربع است. کیلومتر،” دبمالیا بره، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت.

او یک متخصص در ژنومیک و سلامت دقیق که مفهوم سازی و رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، یک دانشمند افتخاری در موسسه Omics و بیوتکنولوژی کاربردی در بنگال غربی است و در دانشگاه فدرال میناس گرایس (UFMG) در برزیل تدریس می کند.

ما پدیده ها را از نقطه نظر سلامت دقیق بررسی کردیم که در آن ژن، رفتار و تعاملات محیطی، فنوتیپ هر فرد را تعیین می کند. از آنجایی که تفاوت‌های زیادی در جنبه‌های فرهنگی از جمله عادات غذایی و ترکیبات غذایی بین هند و کشورهای غربی وجود دارد، ما روی این حوزه تمرکز کردیم.

دانشمندان برای اولین بار که از رویکرد nutrigenomics برای COVID-19 برای یافتن پاسخ استفاده کردند، به این نتیجه رسیدند که عادات غذایی و ترکیبات غذایی احتمالاً نقش مهمی در کنار واکسیناسیون و سایر اقدامات در کاهش شدت و میزان بالای مرگ و میر در هندی ها ایفا کرده است.

محققان ابتدا دو گروه را تشکیل دادند – نرخ مرگ و میر پایین (39 مرگ و میر در 100000) کشورها و نرخ مرگ بالا (225-300/100000). هند در دسته اول و ایالات متحده، یونان و اسپانیا در دسته دوم (غربی) ترکیب شدند.

سپس سرانه مصرف روزانه غذاها، ادویه ها و مواد مغذی کلیدی را بین این دو گروه در سطح ملی هر کشور شناسایی کردند. سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، گوشت قرمز، محصولات لبنی، ماهی، الکل، قهوه، میوه، آجیل، چای و زردچوبه متغیرهای کلیدی بین این دو گروه هستند.

در نهایت، آنها این متغیرها را با میزان مرگ و میر مشاهده‌شده مرتبط کردند و مسیرهای مقایسه‌ای عمیق و تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر تغذیه ژنومیک رونوشت‌های خون بیماران COVID-19 بدون علامت و شدید از این دو گروه از جمعیت را انجام دادند.

برای هند، محققان از پروفایل رونوشت بیماران COVID-19 از جنوب هند (کارناتاکا) و شمال هند (هاریانا) استفاده کردند.

دانشمندان دریافتند که در سطح ملی، جمعیت های غربی 10 تا 20 برابر بیشتر گوشت قرمز، 8 تا 12 برابر غذاهای فرآوری شده، پنج تا هفت برابر لبنیات، سه تا هشت برابر ماهی، 10 تا 12 برابر بیشتر قهوه مصرف می کنند. و دو برابر بیشتر از هندی ها الکل. از سوی دیگر، هندی ها 1.5 برابر حبوبات و سبزیجات و چهار برابر غلات کامل بیشتر از مردم غربی مصرف می کنند.

نیرمال کومار گانگولی، دومین محقق هندی و مدیر سابق ICMC: «مهمتر از همه، در حالی که جمعیت غربی چای و زردچوبه مصرف نمی‌کنند یا مقدار ناچیزی مصرف می‌کنند، هندی‌ها به‌ترتیب به‌ترتیب روزانه ۱.۲ گرم و ۲.۵ گرم چای و زردچوبه و زردچوبه مصرف می‌کنند». – ژنرال گفت.

تصویر فایل برای نمایش

تصویر فایل برای نمایش | اعتبار عکس: K. Bhagya Prakash

محققان هند جنوبی را برجسته کردند idlisambar و شمال هند rajma-برنج. رژیم‌های غذایی هندی مانند idli (برنج و گرم سیاه نسبت 2:1)، سامبار (خورش سبزیجات با پایه عدس)، برنج راجمه، حبوبات و غذاهای گیاهی مبتنی بر غلات، غلظت آهن و روی را در خون هندی‌ها بالا می‌برند. مطالعه گفت.

یک idli ممکن است دو برابر بیشتر از اکثر قرص های ویتامین حاوی روی حاوی روی داشته باشد. علاوه بر این، رژیم‌های گیاه‌خواری هندی سرشار از فیبر هستند که از شدت COVID-19 ناشی از CO2 و LPS جلوگیری می‌کنند. کاتچین های موجود در چای به عنوان داروی طبیعی کاهش دهنده کلسترول آتورواستاتین عمل می کنند.

ما همچنین فکر می کنیم که مصرف منظم چای توسط هندی ها HDL بالا و تری گلیسیرید پایین در خون را حفظ می کند که ممکن است خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش دهد. مهمتر از همه، هندی ها روزانه نزدیک به 2.5 گرم زردچوبه برای هر نفر از طریق غذاهای مختلف مصرف می کنند. پروفسور بار گفت: کورکومین زردچوبه یک ترکیب تقویت کننده ایمنی، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است که ایمنی قوی را در هندی ها حفظ می کند.

تحلیل‌های ژنومیک تغذیه‌ای ما نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غربی دارای خواصی هستند که می‌توانند تقریباً تمام مسیرهای مولکولی مرتبط با شدت COVID-19 را تحریک کنند. پروفسور گانگولی گفت: افزایش مصرف گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و محصولات لبنی توسط جمعیت های غربی، طوفان سیتوکین و چندین مسیر مرتبط با شدت کووید-19 را فعال می کند.

محققان ضمن تایید نقش عادات غذایی در مبارزه با کووید-19، یک مطالعه مورد شاهدی در مقیاس بزرگ و چند محوری را برای شناسایی عوامل بیشتری که به هندی‌ها در مبارزه با این بیماری همه‌گیر کمک می‌کردند، پیشنهاد کردند.

نویسندگان دیگر این مطالعه Vasco Azevedo و Aristóteles Góes-Neto از UFMG، Alaa AA Aljabali از دانشگاه یرموک اردن، کنت لوندستروم کارشناس ایمونولوژی و واکسن شناسی مستقر در سوئیس، و خالد جی. الزهرانی از دانشگاه طائف عربستان سعودی هستند.