مسائل بهداشتی: چالش دیابت در هند


تصویر فقط برای مقاصد نمایشی.

تصویر فقط برای مقاصد نمایشی. | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

(این مقاله بخشی از خبرنامه مسائل بهداشتی است. برای دریافت آن در صندوق پستی خود، در اینجا مشترک شوید.)

گریزی از بحث های گسترده در مورد وضعیت سلامت متابولیک کشور در این دو هفته گذشته وجود نداشت. پس از گزارش نهایی ICMR-Indiab در هفته گذشته بدون شک، تعداد رو به رشد دیابت، فشار خون بالا، چاقی و اختلالات چربی خون تصویر واضحی از منحنی تند افزایش بیماری‌های غیرواگیر در هند ترسیم کرد. لازم نیست زیاد دنبال توضیحی در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاد: رژیم های غذایی ناسالم – از جمله مصرف زیاد فست فودها، غذاهایی که نمک و شکر زیادی دارند – و سبک زندگی کم تحرک، اضافه کردن به بوت، جمعیت- عوامل خطر خاص برای دیابت در جمعیت هند اگر می‌خواهید در مورد شکر و تأثیر آن بر سلامتی بیشتر بدانید، در اینجا فهرستی از کتاب‌هایی وجود دارد که برای تجهیز خودتان مفید هستند.

به طور طبیعی، تقلای برای بحث در مورد این که این به چه معناست برای کشور وجود داشت و سیستم های بهداشتی تا چه حد باید برای مقابله با بحرانی به این بزرگی آماده باشند. این شامل پیشنهادهایی برای انجام برنامه های غربالگری در سطح جمعیت به صورت دوره ای، انتشار پیام پیشگیری از عوارض با ایده موثر و در عین حال ساده تاثیرگذاری بر تغییرات سبک زندگی بود. در این زمینه، مثالی نیز با تامیل نادو ذکر شد مکلای تدی ماروثووم برنامه – یک پروژه بهداشت عمومی که به معنای واقعی کلمه به عنوان دارو در آستان مردم ترجمه شده است – که می تواند توسط کشورهای دیگر تقلید شود که با راه هایی برای تحمل بار فزاینده دست و پنجه نرم می کنند.

در طول هفته مشخص شد که علاوه بر تمام اندورفین‌هایی که در طول تمرین آزاد می‌شوند، یک مطالعه استرالیایی ثابت کرد که از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، سود قابل توجهی وجود دارد – این خطر را کاهش داد. دیابت حتی در بین افرادی که استعداد ژنتیکی برای دیابت داشتند. متخصصان غدد درون ریز هندی که با روان هندی هماهنگ شده اند، می گویند که ترفند این است که “بی حوصله” زندگی کنیم.

اگر ژنتیک و زیست شناسی تکاملی شما را به هجوم خلسه می کشاند، پس این چیزی است که نباید از دست بدهید: آیا می دانستید که 0.5 درصد از کل مردان جهان کروموزوم Y را از چنگیز خان امپراتور مغول یا یکی از امپراتور مغول به ارث برده اند. نوادگان؟ کروموزوم “قابل توجه” Y و نقش آن فراتر از تعیین جنسیت، رک و پوست کنده، جذاب است.

که در دولت اخبار، پس از اینکه دولت تصمیم گرفت در طول بررسی NFHS خود، سؤال مربوط به کم خونی را کنار بگذارد و ارزیابی دقیق تری را در نظرسنجی رژیم غذایی و نشانگر زیستی خود لحاظ کند، در اینجا نگاهی داریم به این که آیا این موضوع در نهایت منجر به تمام قطعات پازل کم خونی هند می شود. گرد هم آمدن اطلاعات بیشتری در مورد نشت داده‌های CoWIN که هفته گذشته توجه ما را به خود جلب کرد، در دسترس نبود، اما اگر اکنون به این موضوع پی می‌برید، در اینجا علم پشت آن اتفاق افتاده است. دولت همچنین اعلام کرد که کلینیک‌های جان اشادی، جوراب‌های ژنریک، با نرخ ارزان‌تر، تقاضای زیادی برای دیابت، مشکلات معده و بیماری‌های قلبی عروقی دارند. قبلاً در مورد بیماری های غیرواگیر چه گفتیم؟

همچنین، اخبار دلگرم‌کننده‌ای از قلمرو «ساخت هند» منتشر شد. Drugs Controller اولین داربست مهندسی بافت مشتق شده از حیوانات بومی را برای التیام زخم های پوستی که توسط موسسه علوم و فناوری پزشکی Sree Chitra Tirunal ساخته شده بود، به عنوان یک دستگاه پزشکی تایید کرد.

از صفحات سلامت

حتی اگر برای شما تحت فشار قرار گرفته است، این پیوندها را در اینجا ذخیره کنید، زیرا آنها شما را در مورد اخبار بهداشتی در هفته سریع مطلع می کنند:

آنچه ممکن است می دانستید، اما رئیس ICMR می گوید سن و بیماری های همراه عوامل قطعی هستند که بر COVID-19 و پیامد آن تأثیر می گذارند.

ADHD: بی توجهی و بیش فعالی کانون تحقیقات بوده است – اما مشکلات عاطفی ممکن است حلقه مفقوده باشد.

تحقیقات نشان می دهد هند می تواند درمان سل را کوتاه کند.

چرا پزشکان درخواست مجوز استفاده اضطراری از آنتی بیوتیک های جدیدتر در هند را دارند؟

مثل همیشه، ما را در رادار خود قرار دهید، زیرا ما محتوای سلامت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم. بیشتر دریافت کنید هندوپوشش بهداشتی اینجاست