جمع آوری داده های COVID برای تصمیم گیری، آماده سازی سیستم ها: کارشناسان


دانش آموزان مدرسه هنگام بازدید از ویدانا سودا در بنگالورو در تاریخ 21 دسامبر 2023، به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر COVID-19 ماسک می پوشند.

دانش آموزان مدرسه هنگام بازدید از ویدانا سودا در بنگالورو در 21 دسامبر 2023، به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر COVID-19 ماسک می پوشند. اعتبار عکس: PTI

در چهار هفته گذشته، موارد کووید به سرعت افزایش یافته و JN.1 به سویه غالب تبدیل شده است. سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سابق سازمان جهانی بهداشت و رئیس MSSRF می‌گوید: برای یک عفونت بومی، موج‌ها شایع هستند، اما باید پیش‌بینی و به طور مناسب با آن‌ها برخورد کرد.

“در آینده افزایش هایی وجود خواهد داشت. جمع‌آوری داده‌ها برای تصمیم‌گیری مهم است، در صورتی که موج دیگری با فشار کشنده‌تر ظاهر شود. سیستم‌های ما باید آماده شوند.» این شامل داشتن واکسن و دارو برای استفاده در صورت نیاز است.

همچنین بخوانید | تقویت مدیریت سطح محلی برای مقابله با همه گیری های آینده: سومیا سوامیناتان

“من فکر می کنم وحشت از تعداد موارد بی فایده است. آزمایش هنوز ناچیز است و اگر تعداد آزمایش‌ها را افزایش دهیم، بدیهی است که تعداد موارد نیز افزایش می‌یابد.» دکتر صومیا می‌گوید، به‌جای بررسی اعداد آزمایش کووید، دولت‌ها باید به داده‌های نظارتی SARI و ILI نگاه کنند و ببینند که چه نسبتی از این موارد کووید است، و این اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

مدیریت سندرم

راماسوبرامانیان، مشاور ارشد بیماری‌های عفونی می‌گوید که می‌توان بدون داشتن تصویر کامل از نظر اعداد کار کرد. ما به سمت مدیریت سندرم و درمان علائم حرکت کرده ایم. به هر حال تعدادی از موارد آنفولانزا وجود دارد، افرادی که با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی وارد می شوند. برای مثال، در میان بیماران بستری در بیمارستان‌های آپولو، 5 تا 10 مورد ابتلا به کووید-19 وجود دارد. برخی از این بیماران همچنین داروهای ضد ویروسی مانند رمدسیویر و نیمترلویر دریافت می‌کنند، اگرچه هر دوی این ضد ویروس‌ها کمبود دارند، دومی بیشتر است.

همچنین بخوانید: همانطور که JN.1 به عنوان نوع مورد علاقه ظاهر می شود، زمان برای ارزیابی آمادگی و آزمایش و درمان موثر است

دکتر سومیا پیشنهاد می‌کند: «از نظر بالینی، ممکن است کووید نباشد، اما اگر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دارید – تنگی نفس، کاهش اشباع اکسیژن، ناراحتی تنفسی، سرفه‌های مداوم، که منجر به ذات‌الریه می‌شود. آزمایش و درمان خوب است.»

برای کسانی که علامت دار هستند، جداسازی، ماسک زدن و آزمایش ضروری است. P. Kuganantham، افسر سابق بهداشت شرکت Chennai توصیه می‌کند که بهتر است هنگام سفر در قطارهای مترو، و در اتاق‌های دارای تهویه مطبوع بدون تهویه، ماسک بپوشید. او می‌گوید کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند باید مراقب استفاده از ماسک باشند و افزود که تشویق افراد بیشتر به مصرف منظم واکسن‌های پنوموکوک و آنفولانزا از عفونت‌های شدید دستگاه تنفسی محافظت می‌کند.

اقدامات احتیاطی اضافی

دکتر سومیا می‌گوید: «همه گفته‌ها، فقط یک سرماخوردگی نیست، عواقب پس از کووید وجود دارد که ممکن است شدید باشد، بنابراین گروه‌های آسیب‌پذیر باید اقدامات احتیاطی بیشتری از جمله تزریق واکسن‌های تقویتی را انجام دهند.» خود سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که کشورها سنجش‌های آزمایشگاهی را مطالعه کنند و به اثر خنثی‌کنندگی سویه‌های ویروس با محافظتی که توسط واکسیناسیون و/یا عفونت‌های طبیعی ارائه می‌شود، نگاه کنند. ما باید بررسی کنیم که آیا مصونیت خوب است یا خیر، و ما به داده های خاص هند در این مورد نیاز داریم. هنگامی که ما این نوع اطلاعات را داشته باشیم، می‌توان به نتیجه‌گیری در مورد اینکه آیا واکسیناسیون سالانه یا دوسالانه علیه کووید باید انجام شود، ممکن خواهد بود.

دکتر راماسوبرامانیان می گوید به احتمال زیاد این موج فعلی در حدود 6 هفته دیگر پایان خواهد یافت. با نگاهی به امواج قبلی، می توان پیش بینی کرد که یک موج چه مدت طول می کشد. معمولاً شش تا هشت هفته طول می کشد و هر چه سریعتر پخش شود (تا جایی که JN.1 به وضوح با سرعت بیشتری پخش می شود.) هر چه یک سویه سریعتر پخش شود، سریعتر به اوج می رسد و همچنین پایین می آید. دکتر صومیا می افزاید.

دکتر صومیا توضیح می دهد که به طور قابل توجهی، به نظر می رسد شکاف بین ظاهر گونه هایی که قابل توجه هستند در شش ماه یک بار کاهش یافته است، در حالی که قبلاً هر چهار ماه یک بار بود. “به نظر می رسد که سرعت آن در حال کاهش است، علاوه بر این، اساساً Omicron است که ما اکنون دو سال است.”