پیوند اعضا | نگرانی وزارت بهداشت از عدم جمع آوری اطلاعات اهداکنندگان توسط ایالت ها


در 25 مارس 2023 یک قلب برداشت شده برای جراحی پیوند قلب به دانشکده پزشکی دولتی در کوتایام منتقل شد. عکس: ترتیب ویژه

در 25 مارس 2023 یک قلب برداشت شده برای جراحی پیوند قلب به دانشکده پزشکی دولتی در کوتایام منتقل شد. عکس: ترتیب ویژه

وزارت بهداشت و رفاه خانواده اتحادیه (MoHFW) نسبت به جمع‌آوری نکردن داده‌های اهداکنندگان زنده و متوفی که برای نظارت بر اجرای برنامه پیوند اعضا و جلوگیری از معاملات تجاری در اعضا ضروری بود، ابراز نگرانی کرده است.

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اخیراً در توصیه‌ای به همه کشورها اشاره کرد که سازمان ملی پیوند اعضا و بافت (NOTTO) که تحت قانون پیوند اعضا و بافت‌های انسانی (THOTA) در سال 1994 تأسیس شد، یک سازمان اوج برای ارائه یک سیستم کارآمد و سازمان‌یافته بود. منابع در اداره پیوند تامیل نادو گفتند که از تهیه و توزیع اعضا در کشور و حفظ ثبت ملی اهداکنندگان و گیرندگان اندام ها و بافت ها.

هیچ سیستمی در کار نیست

برای انجام این مأموریت، بیمارستان‌هایی که پیوند اعضا و بافت/بازیابی/بانک بافت را انجام می‌دهند ملزم شدند با NOTTO ارتباط برقرار کنند و داده‌های اهدا و پیوند اعضا و بافت‌های زنده و متوفی را برای ثبت ملی ارائه دهند. با این حال، مشاهده شد که داده‌ها، به‌ویژه داده‌های اهداکنندگان زنده، یا ناقص بوده یا توسط ایالات ارائه نشده است. همچنین، برخی از ایالت ها سیستمی برای جمع آوری داده های اهداکنندگان زنده نداشتند.

این وزارتخانه از دبیران بهداشت ایالتی خواست تا به همه بیمارستان‌های پیوند عضو دارای مجوز یا ثبت‌شده (مراکز پیوند اعضا، مراکز بازیابی غیر پیوند و بانک‌های بافت) دستور دهند تا با پورتال وب NOTTO مرتبط شوند. هر بیمارستان پیوند نیاز به ثبت نام بیمارانی که نیاز به پیوند دارند در «فرمت جمعیتی موضوعی» که در پورتال وب NOTTO موجود است و به‌روزرسانی وضعیت آن‌ها به طور منظم است.

همچنین بخوانید | HC دهلی به وزارت بهداشت می‌گوید تا زمان‌بندی فرآیند پیوند اعضا را تعیین کند

این مشاوره گفت: برای حفظ ثبت ملی، ضروری است که داده ها به صورت آنلاین به طور منظم به روز شود و گزارش آفلاین ماهانه مربوط به اهداکنندگان متوفی و ​​نیز زنده باید جمع آوری، تأیید و از طریق کانال مناسب در اختیار NOTTO قرار گیرد. .

به سازمان مناسب ایالتی (SAA) که تحت این قانون دارای اختیارات دادگاه مدنی بود، گفته شد که از انطباق با ارائه داده ها توسط بیمارستان ها برای ثبت ملی اطمینان حاصل کند. عدم رعایت دستورالعمل ها باید توسط مقامات تحت مفاد THOTA، 1994 رسیدگی شود.

“کاملا ضروری”

این منابع به نقل از منابع گفتند: وزارت بهداشت و درمان با تشریح اهمیت اهداکنندگان متوفی و ​​زنده، گفت که ثبت ملی قوی برای اجرای بهتر برنامه و نظارت بر آن کاملا ضروری است. مشورتی به عنوان گفتن

همچنین مطلوب بود که هر بیمارستان پیوند، اعم از دولتی یا خصوصی، اهدای عضو متوفی را تبلیغ کند و تلاش کند تا سالانه حداقل تعداد اهدایی که برای آن ملزم به ایجاد سیستمی برای صدور گواهی مرگ ساقه مغز و نظارت بر آن باشد، و تسهیلات انجام دهد. برای نگهداری از اهداکنندگان عضو فوت شده

همچنین بخوانید | کمبود عضو همچنان به قیمت جان انسان ها تمام می شود

این توصیه پس از آن صادر شد که NOTTO مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای جلوگیری از ادعاهای برداشت اعضای بدن بیماران مرگ مغزی که به اتباع خارجی پیوند می‌شوند، صادر کرد، بدون توجه به بیماران هندی شایسته در لیست انتظار.

بر اساس داده های ملی، 16041 عضو در سال 2022 پیوند شد که بیشتر آنها کلیه و کبد بودند و از اهداکنندگان زنده و جسد برداشت شدند. این منابع افزودند که دهلی با 3818 پیوند عضو در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن تامیل نادو و ماهاراشترا به ترتیب 2245 و 1525 پیوند عضو قرار دارند.