داده‌های INSACOG جمع‌آوری کم نمونه COVID-19 از Telangana را نشان می‌دهد


در میان نمونه های نوامبر، یک مورد برای نوع GE.1 و دو مورد برای نوع JN.1 مثبت بود.  نمونه تنها از دسامبر برای XBB.2.3 مثبت شد.

در میان نمونه های نوامبر، یک مورد برای نوع GE.1 و دو مورد برای نوع JN.1 مثبت بود. نمونه تنها از دسامبر برای XBB.2.3 مثبت شد. | اعتبار عکس: تصویر نماینده

بر اساس داده‌های موجود در کنسرسیوم، تلانگانا تنها چهار نمونه را در نوامبر و دسامبر 2023 به کنسرسیوم ژنومیک SARS-CoV-2 هند (INSACOG) ارسال کرد. از این چهار، دو مورد برای نوع JN.1 مثبت بودند.

سه نمونه در آبان ماه و یک نمونه در آذر ارسال شد. در میان نمونه‌های نوامبر، یک مورد برای نوع GE.1 در 1 نوامبر و دو مورد برای نوع JN.1 در 21 نوامبر مثبت بود. نمونه تنها از دسامبر برای XBB.2.3 در 4 دسامبر مثبت شد.

در مقابل، سایر ایالت ها سطح بالاتری از ارسال نمونه را نشان دادند. کرالا 24 نمونه در نوامبر و 159 نمونه در دسامبر ارسال کرد. کارناتاکا دو در ماه نوامبر و 16 در دسامبر ارسال کرد. ماهاراشترا شش نفر را در نوامبر و 13 در دسامبر ارسال کرد. گوا شش نفر را در نوامبر و 50 نفر را در دسامبر ارسال کرد. و گجرات هشت نفر را در نوامبر و 42 نفر را در دسامبر فرستادند. دهلی که در ماه نوامبر هیچ نمونه ای ارسال نکرد، در ماه دسامبر 20 نمونه ارسال کرد.

یک محقق مستقر در حیدرآباد که توسط شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) تایید شده است، گفت: هندو به شرط ناشناس ماندنکه اعداد کم از Telangana ممکن است ناشی از جمع‌آوری نمونه ناکافی توسط بخش بهداشت دولتی یا ارسال ناکافی از مراکز آزمایش برای تعیین توالی ژنوم باشد.

Telangana در حال حاضر سه آزمایشگاه برای توالی یابی ژنوم اداره می کند – مرکز زیست شناسی سلولی و مولکولی (CCMB). مرکز تشخیص و اثر انگشت DNA (CDFD)؛ و کالج پزشکی گاندی (GMC). همه آنها بخشی از شبکه INSACOG هستند که به نظارت بر وضعیت SARS-CoV-2 اختصاص دارد.

طبق داده‌های INSACOG، تلانگانا 289 نمونه را در ژوئن 2021 در اوج موج دلتا و 4223 نمونه را در ژانویه 2022 در اوج موج Omicron گزارش کرد.