آیا هند باید نگران افزایش جدید بیماری های تنفسی در چین باشد؟ | در پادکست فوکوس


گزارش‌ها مبنی بر افزایش بیماری‌های تنفسی در چین اخیراً باعث ایجاد وحشت شده است. شاید با توجه به اینکه ماه آینده چهار سال از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 می گذرد و جهان را همانطور که می دانستیم تغییر داد، تعجب آور نباشد. با این حال، موج فعلی بیماری ها عمدتاً در میان کودکان گزارش شده است.

در 22 نوامبر، سازمان بهداشت جهانی از چین اطلاعاتی در مورد این عفونت ها درخواست کرد. متعاقباً، مقامات چینی گفته اند که شیوع این بیماری به دلیل تعدادی پاتوژن است – همه آنها شناخته شده، هیچ یک جدید نیستند. در 26 نوامبر، دولت هند از دولت‌های ایالتی خواست تا اطمینان حاصل کنند که بیماری‌های شبه آنفولانزا (ILI) و بیماری‌های حاد تنفسی شدید (SARI) به‌ویژه در کودکان و نوجوانان به‌دقت نظارت می‌شوند. چندین دولت ایالتی از آن زمان اقدامات نظارتی خود را، به ویژه با فرارسیدن زمستان، در بسیاری از مناطق هند در حالی که بخش‌هایی از جنوب با باران‌های شدید مواجه می‌شوند، افزایش داده‌اند. ما از آن زمان در مورد RSV، آدنوویروس ها و مایکلوپلاسما شنیده ایم که علل بسیاری از این عفونت ها بوده اند.

پس این عوامل بیماری زا که باعث شیوع چین شده اند چیست؟ چرا بچه ها را تحت تأثیر قرار می دهند؟ آیا هند دلیلی برای نگرانی دارد؟ و چه اقداماتی می توانیم برای محافظت از خود انجام دهیم؟

مهمان: دکتر آر پی ایلانگو، متخصص ریه ساکن چنای با بیش از سه دهه تجربه

میزبان: زبده حمید

ویرایش توسط جود فرانسیس وستون

به پادکست های In Focus بیشتر گوش دهید: